Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 33,501 - 33,510 (kaikkiaan 33,510)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Nostokoukku

Iltalehdellä on vanhentunutta tietoa miehistä ja kalustosta Venäjän osalta. Täälläkin keskustelupalstalla on sotatietäjät jo ajat sitten ilmoittaneet miesten Venäjältä loppuneen. Samoin panssarit on tuhottu ja korvattu moottoripyörillä ja vanhoilla Ladoilla. Kiinan sotavoimista ei taida kukaan ottaa lopullista selvää. Se nyt on vain varmaa, että miehistöä on paljon.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Lännen sotakalustohan on kohta tuhottu ja Venäjällä alkaa avoimien ovien päivät.

Metsuri motokuski

Väittämäsi perustuu mihin ? …..ei mihinkää .

Aseteollisuuden vertailu on hyvin vaikeaa jos ei tiedä kahden eri maan kaluston suorituskykyä. Usein esim hävittäjät ovat aselavetteja joidenka suorituskyky perustuu käytettyihin asejärjestelmiin. Yleensä on niin että kuka pääsee kauempaa operoimaan niin on ylilyönti asemassa. Sama koskee niin tykkejä kuin panssarivaunuja. Mitä kauppaa pystyy vastapuolta tuhoamaan niin sitä tehommaampi olet. Ukrainan sodassa mm länsimaisilla jalkaväen ohjuksilla pystyttiin ampumaan vaunua ennen kuin vaunu itsessään pystyi operoimaan.

Rukopiikki

Aseet ja ammukset loppuivat venäjältä maaliskuussa 2022 ja ne liikekannallepannut paleltuivat kesävaatteissaan ohuiden jumppamattojen päälle. Tosin osa heistä tuli syrjäseuduilta siperiasta ja saivat lämpöhalvauksen ukrainan leudossa talvessa. Rintamalle asti päässeet saivat pakokauhun himarseista ja leparteista. Loput venäjän armeijasta tuhosivat länsihävittäjät joita jo suomestakin melkeen luvattiin.

Metsuri motokuski

Tuo nyt on liian ruusuinen kuva. Ei kai 3,5 vuotta ole tapeltu jos noin olisi käynyt.

Nostokoukku

Minulla ei ole minkäänlaisia tietolähteitä kummankaan osapuolen puolella. Olen yrittänyt pysyä laimeasti tilanteen tasalla Ylen uutisten kautta ja seuraamalla tätä keskustelupalstaa. Täältä olen oppinut, että YLE suoltaa hyvin yksipuolista vihervasemmistolaista tietoa. Vasemmistolaisena tiedotusvälineenä se on ilmeisesti tuonut korostetusti esille Venäjän menestymiset rintamalla. Se jääköön omaan arvoonsa. Tähän palstaan olen oppinut ainakin sota-asioissa luottamaan. Sotahan on ollut venäläisille sarja katastrofeja. Täällä annetun tiedon mukaan se on hävinnyt sodan jo 2,5 vuotta sitten. Rukopiikki antama kuva on luultavasti todellisuutta, ei mikään ruusuinen unelma. Kysy Motokuski vaikkapa johtavalta sotablokkari Tolopaiselta.

Rane2

”Olen yrittänyt pysyä laimeasti tilanteen tasalla”

Tässähän auttaa venäläisten TV-kanavien ja median hellittämätön seuraaminen,vai mitä Ivan…

Nostokoukku

En ole vielä koskaan seurannut kyseisiä kanavia. RölliRane voisi varmaankin antaa vinkkejä mistä niitä löytää. Vai mitä Petrov….

Rukopiikki

Lännen uutisointi on ukrainan sotasensuurin ja median itsesensuurin takia kapeakatseista.

Perko

”Churchilliä pidetään yhtenä 1900-luvun merkittävimmistä henkilöistä, ”   1945 hän  totesi,  Tapettiin väärä sika.  Silloin ei yenkit halunneet jatkaa siivousta päätökseen  ja nyt sitä sikaa pitää paimentaa  puoli maailmaa.

Esillä 10 vastausta, 33,501 - 33,510 (kaikkiaan 33,510)