Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

• Tämä aihe sisältää 34,165 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 18 minuuttia sitten Apli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,421 - 3,430 (kaikkiaan 34,167)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• MJO

Varattomuus ajaa konkkaan tolppa, ei velka. Velattomuuskaan ei pelasta vaaratonta, mutta velka voi pelastaa varattoman konkalta.

Tolopainen Tolopainen

Heh enpä ole koskaan kuullutkaan että köyhyyden takia joku olisi haastettu oikeuteen, kyllä siellä peritään saatavia, joista tulee ulosottotuomio. Ei ketään pakoteta töihin, mutta velat pakotetaan maksamaan. Ota MJO huomioon, jotta olen saattanut perehtyä talousasioihin jo lähes 50v.

jees h-valta

Taloushallintoon ei ainakaan kannata lisätienestiä heikkoon eläkkeeseen lähteä hakemaan. Mutta jos alamme pelkäämään kuten täällä aika iso tuntuu halu olevan yleensäkin, menee elämä ohi ja saavutukset viistää aika matalaa latua. Kyllä minä ainakin haluan jättää jotain jälkipolvellekkin. Muutakin kuin velkaa. Joten tottakai tolkku pitää olla ja ottaa huomioon maksukyky joka kuukausi. Mutta sitä vastaan on jo suojauduttu aika mukavasti. Vakisoppari Metsä-Groupin kaas esim. Eläkesäästö laukeaa muutaman vuoden päästä ja nyt tulikin tiedote ettei tarvitse maksaa enää sisään mitään. Vaan seuraavaksi maksaa he. Ja metsäkin sentään kasvaa taas kuutioita tänäkin vuonna.

jees h-valta

Ja Gla. Älä ny siihen masennu. Poika saa hoidella veneasiaa, minä sain vain maksajan roolin. Kyllä minulla niin hyvä perhetiimi pyörii että synttärilahjan kuuluu kuulua ja näkyä. Ei saa sähköllä vaikka itkis. Kait minäkin kerran kesällä sitten käyn Vuohijärvi-kierroksen ajelemassa. Jos osaan. ja Visakallo, kyllä pököön olisi saanut vetokoukun tietenkin mutta minä en mitään retuuttele pikkuautolla. Se on NIIN köyhän näköistä touhua.

Tolopainen Tolopainen

Onkos Harjavalta laskenut paljonko elinaikakerroin pienentää tulevaa eläkettä, se vapaaehtoinen ei edes riitä kompensoimaan menetystä. Tulevaisuudessa kukaan ei jää eläkkeelle silloin kuin laki sallii vaan jatkaa ainakin vuoden, on pakko. Muuten eläke jää liian pieneksi.Eläke ei nimittäin nouse yhtään siitä mitä se on kun jää eläkkeele, sen ostovoima vain heikkenee vuosien mittaan.

jees h-valta

Tuo minun kertymäni tähtää kertasuoritukseen. Eli säästösumma on ihan mukava kertaerä aikanaan. Mukulasta asti sitä on maksettu. Viisaat vanhemmat aloitti. Ja viisas jälkipolvi jatkoi, heh,heh!

Tolopainen Tolopainen

Olipa minullakin sellainen, heh eikä se kauan lämmittänyt. Saattaa muuten velkaisen metsänomistajan hymy hyytyä, ennen kuin seuraava hallituskausi on lopussa. Sieltä ei nimittäin jaeta kuin maksulappuja.

Gla Gla

”Kyllä minulla niin hyvä perhetiimi pyörii että synttärilahjan kuuluu kuulua ja näkyä.”

Pitäisköhän ostaa itselle synttärilahjaksi polttomoottorikäyttöinen auto ja tulla sillä ajelemaan Harjavallan kaduille? Ikkuna auki ja radio täysille, ettei mikään jää sattuman varaan. Elokuvarenkaat vielä alle.

Oikeutusta tekojen ja puheiden ristiriidalle voi hakea monella tavalla. Muistatte kai tehdä lahjaveroilmoituksen, ettei verottaja tee sitä teidän puolestanne?

https://www.terhi.fi/mallisto/soutuveneet/terhi-saiman-solar

A.Jalkanen A.Jalkanen

Loistava venevinkki Gla:lta. Minulla on harkinnassa sähköperämoottori, esim. Haswing Comax, ja aurinkopaneeli olisi siihen ehdoton lisävaruste. Vene on Walker Bay 10 -jolla; voi soutaa tai purjehtia, ekologinen siis jo lähtökohtaisesti. Comaxissa on erikoista sähköisesti säädettävä rikin pituus.

http://www.suomiveneilee.fi/moottori/haswing/comax-55

Tolopainen Tolopainen

Olipa Jesseltä heikko valinta ostaa järvelle niin iso vene, että se pitää rekisteröidä. Myöskin kallis traileri on täysin turha, vanha ja rekisteröimätön ajaa saman asian, kun sitä valmetilla siirtelee ei trailerin tarvitse olla rekisterissä.

Esillä 10 vastausta, 3,421 - 3,430 (kaikkiaan 34,167)