Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 34,441 - 34,450 (kaikkiaan 34,469)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Nostokoukku

Joka talvi tulee eteen sellaisia tilanteita. Pitää saada rytkytettyä nopeassa temmossa pakki-ykkönen edestakaisin., ja taas mennään. Ei oiken onnistu automaatilla, ainakaan minun ajotaidoilla

A.Jalkanen A.Jalkanen

Voisiko joku vielä täsmentää miksi nopeassa tempossa? Kyllä ura syntyy silläkin keinoin että ajaa rauhallisesti ensin eteen ja sitten taakse. Nimimerkillä ’kotipihassa autokatoksesta liikkeelle’.

MJO

Tarpeellisimmat ovat neliveto ja lava. Ja hinta, 3-4 tonnin väliin. Ei tarvitse jokaista naarmua ja ..

Nauti sinä näistä sinun välttämyyksistä. Anna kuitenkin meidän nauttia näistä uudemmista hienouksista, kun meillä on varaakin hankkia näitä. Eikä meillä ole edes tarvetta mennä auraamattomille metsäteille. Kyllä metsät selviää talvista ilman minun edestakaisista ajeluista siellä.

Rane2

Ryssän inhalaattorit tarvitsevat maastokelpoisuutta ja neuvostolaatua…

(6) Lada Niva Pickup Singlecab Bronto AMC 4×4 – YouTube

Visakallo Visakallo

Kyllä minuakin hieman ihmetyttää puheet auraamattomilla teillä ajosta, vaikka aika paljon metsissä talvisinkin töitä teenkin, ja 4-vetoauton omistan, tai ehkä juuri sen takia ihmettelenkin. Jos siellä sattuisi jotain, että tarvittaisiin vaikka ambulanssia, niin miten apu pääsisi auraamattomien teiden taakse?

Rukopiikki

Pelastuslaitoksella on moottorikelkat talvella lähtövalmiudessa ja hyvät maasturit. Ja eiköhän traktorinkin saa aika äkkiä jos hätätilanne.

Oon kattellu ku rajan ja metsähallituksen miehet ajellu tojon maastureilla. semmonen kattelussa. Niillä vain yleensä 500 000 – 1 000 000+ kilometriä lasissa. Sais vähänkään alle puolen millin ajetun niin ois autoa kymmeniksi vuosiksi.

MJO

Se ’aika äkkiä’ voi olla ikuisuus. Epäilen myös jokaisen syrjäseudun kaluston kattavuudesta lähtövalmiudessa.

Rukopiikki

Se on siellä etelässä kaikki hankalampaa. Lumiseen mettään pääsykin. Lapissa on myös iso turva rajan miehistä. Aina ollu syrjäseuduilla paras turva. Siellä on semmosia poikia jotka pääsee tarvittaessa nopeasti mihin tahansa. Hekolla hyvinkin nopeasti.

Nostokoukku

Nauttikaa hyvät ihmiset kaiken mokomin härpäkkeistänne, kyllä se minulle sopii. Minä en tarpeettomiin härpäkkeisiin rahojani tuhlaa.Töissä kulkiessa jokaista metsätietä ei ollut  aurattu. Sinne tien päähän joutui kuitenkin menemään. Kohteet valtionteiden varsilta oli äkkiä etsitty. Olisi tullut maastokelvottomalla autolla pitkä tyhjä kausi. Hiihtäen ei olisi aina talvisena lyhyenä päivänä ehtinyt perille, olisi täytynyt kääntyä jo puolesta välistä takaisin. Nyt täytyy päästä hirvimetsällä umpiteitäkin kulkemaan, vaikkapa hakemaan koiraa pois. Terve tuloa A.J. todellisen lumikelin autokouluun. Rauhallisesti eteen ja sitten taakse, niin etenet puoli autonmittaa ja sitten napsahtaa siihen. Pelastuslaitoksella on kelkat, kyllä  he keräävät raadot pois.

MJO

Se on siellä etelässä kaikki hankalampaa. Lumiseen mettään pääsykin.

Mitä vaikeaa siinä on? Sijoittaa rengassarjan verran johonkin läpimätään maasturihylkyyn. Ja ajelee sitten sillä auraamattomalla metsätiellä. Ei vois vähempää kiinnostaa.

Esillä 10 vastausta, 34,441 - 34,450 (kaikkiaan 34,469)