Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 7 vastausta, 34,481 - 34,487 (kaikkiaan 34,487)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MJO

    Se vaan on paska uuteen verrattuna. Esim. polttimo? mikset tyydy kynttilöihin tai päreisiin? Valaisee nekin.

    Nostokoukku

    Ajoviima sammuttaa ne molemmat. Kuinkahan niitä ” Ei paskoja” on huomattavasti enemmän tuossa korjaamolla kuin näitä ”tosi paskoja”. Olen korjaamon omistajan kanssa keskustellut ja hänen mielipiteensä on vähän toinen kuin Mojitolla. Uusissa on hankalia vikoja, joita ei saa aina tietokoneohjelmiallakaan selville tai se ehdottaa useampaakin vikaa. Ja kalliita korjata. Kun vanhasta autosta kurkistaa kampiakseli päivänvaloon, korjaaja tietää heti mitä pitää tehdä. Ei tarvitse arpoa vaihtoehtoja. Eikä tarvitse sen polttimon vaihdon takia purkaa koko keulaa.

    Minäpä ajelen paskoilla niin kauan kuin niitä vielä rahalla saa. Kaksi on jo reserviin hankittu pellonreunaan. Kolmannen ”ryösti” pojanpoika vuosi sitten keväällä peltoautoksi. Eikä ole rikki saanut vaikka on kaikkensa yrittänyt.

    MJO

    Yleensä nuo vanhojen rassaaja ’remonttireiskat’on tippuneet aikoja sitten kehityksestä. Siksi ne on niin vaikeita.

    Minä soitan takuuhuoltoon, jos tulee ongelmia. Hakevat sen pajalle. Eipä ole tarvinnut muuta kuin huollot käyttää. Nekin on aika harvoin nykyisissä.

    Rukopiikki

    80 luvun carina on 460 000 vasta sisäänajovaiheessa konetta avaamatta. Sen verran jo liukastunu että kestää jo alkaa reilummin ajaa. Oisko noissa 2000 luvun alun malleissa jo alkanu vähän sitte kesto heiketä jos öljyä pitää lotrata. Tai voisi kokeilla erimerkkistä öljyä jos se olisi sopivampaa niin ei enää syö.

    Pitääpäs hyräyttää 80 luvun laadukas japsikone käyntiin.

    Nostokoukku

    Ei ole mikään remonttireiska. Uudehkoja ei-paskoja on korjaamolla jonoksi asti. Hän tekee remonttia mm. erään autoliikkeen hänelle toimittamiin ei-paskoihin.

    MJO

    Ehkä se ’uudehko’ on sinulla kohtuu laajalla haarukalla.

    Gla Gla

    ”Kuinkahan niitä ” Ei paskoja” on huomattavasti enemmän tuossa korjaamolla kuin näitä ”tosi paskoja”.”

    Keskimääräinen romutusikä on vähän päälle 20 vuotta. Neljännesvuosisadan ikäisistä suurin osa on paalissa ja liikenteessä olevilla ajetaan paljon vähemmän kuin uudemmilla.

    ”Olen korjaamon omistajan kanssa keskustellut ja hänen mielipiteensä on vähän toinen kuin Mojitolla. Uusissa on hankalia vikoja, joita ei saa aina tietokoneohjelmiallakaan selville tai se ehdottaa useampaakin vikaa. Ja kalliita korjata.”

    Varmaan joku nyrkkipaja.

    Itselläni 6-vuotias ja 280 tkm ajettu, kerran pyöränkulmat säädetty ja kaksi alta 100 euron vikaa merkkiliikkeessä korjattuna. Jarrupalat ja levyt kerran vaihdettu, molemmat yli 200 tkm ajettuna. Siinä kaikki, todella hankalaa.

    ”Eikä tarvitse sen polttimon vaihdon takia purkaa koko keulaa.”

    Mikä on polttimo ja miksi niitä pitää vaihtaa?

    ”Minäpä ajelen paskoilla niin kauan kuin niitä vielä rahalla saa.”

    Minä ajan nykyisellä niin kauan kuin se kohtuukustannuksilla pysyy luotettavana. Vaihtotarvetta ei ole onneksi näköpiirissä.

Esillä 7 vastausta, 34,481 - 34,487 (kaikkiaan 34,487)