Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,501 - 3,510 (kaikkiaan 34,155)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä Jätkä

    Tollolla on joko halvatun lyhyet matkat, taikka sitten halvatun pitkä jatkojohto. Myös sähköautojen hinnoissa tulee olemaan kymmenientuhansien ero, sillä ostaa polttoöljyä vaikka vähän pidemmällekin matkalle.

    Tolopainen Tolopainen

    Hybriditekniikka on huijausta, sillä saadaan päästöt paperilla näyttämään pienemmiltä kuin ne todellisuudessa ovat. Kun poltetaan 50l bensiiniä, hybridiautossa päästöt on ihan samat kuin jos määrä poltetaan ajossa autossa, jossa on pelkkä polttomoottori.

    arto arto

    Seat kehittelee alle 20 000 euron sähköautoa: markkinoilla jo 3 – 4 vuoden kuluttua! ….Päivän lehdestä luettu.

    jees h-valta

    Toloppa ja toloppamaiset päätelmät. Hybridillä EI tiettävästi ole pakko aina ajaa pitkiä matkoja. Varsinkin jos ei edes tartte. Jos haluat laskea pitkässä juoksussa edullisuutta niin ota sitten vuoden ajot vertailuun. Jos minä esim. ajan hybridillä työmatkat ja normaalit lyhyet paikkakunnan ajot sähköllä ja sitten kun kesällä teemme mökkireissuja uskon silti pääseväni huomattavasti vähempään polttoaineen kulutukseen kuin pelkällä bensa-autolla. Ja tuolla aiemmin Toloppa yritti esittää täyssähköautolle yhdeksän tunnin mökkimatkaa?? Miksi ihmeessä muka? Kyllä aika tavallinen toimintamatka on +300km:ia joka riittää meille kerrasta pihasta pihaan. Käsittääkseni ei kulu aikaa yhtään enempää, eli kerro sinä Toloppa mitä järkeä on vaatia minulta vastausta täyteen pöljyyteen?

    mehtäsika

    Toivottavasti tuo ilmaston lämpenemis  vouhotus loppuu, tänään luin että gröönlannin jäätikkö ei sulakkaan, vaan jäätyy ja suurenee, ihminenhän näitä muutoksia ei aiheuta niitähän on ollut kautta aikain, silloin kun täällä oli jääkausi ne varmaan syytti kivikauden miestä kun hän luolassa paistoi nuotiossa lihaa.

    Jätkä Jätkä

    Vaikka Jeessi olisi ostanut hybridin tai peräti täyssähköauton, se ei kuitenkaan olisi pitkän päälle pönkittänyt Palinin taloutta. Eihän muutaman Pökötin myynti elätä isoa joukkoa ihmisiä, joiden työaika menee jatkuviin takuuremontteihin.

    Nyt on YT:-neuvottelut pidetty ja talosta lähtee seitsemän henkilökuntaan kuuluvaa. Kukahan Jeessin autoa tulevaisuudessa korjailee?

    Ei mene Pököttikauppiaalla kovin loistavasti, toivottavasti pysyy pystyssä – Firma.

    jees h-valta

    Palinin asia kyllä ei nyt ole ollenkaan tämän keskustelun asia mutta valotetaan nyt jätkän pähkäilyyn senverran että nämä YT:t ovat kyllä laajenemisen, ei toiminnan supistumisen vuoksi. Eli Palinhan osti Satakunnan Autotalon jolloin tuli tietysti päällekkäistoimintoja ja varmasti oli helposti tajuttavissa että henkilökuntaa tulee olemaan toiminnan yhdistyttyä liikaa. Sitäpaitsi Satakunnan Osuuskauppa oli kait tarjoamssa kaikille kuitenkin muualla pisteissään töitä ja yksi pääsi eläkejärjestelyn kautta. Peugeotin kauppa on käynyt kyllä erittäin hyvin ja markkinaosuus kasvaa kuten kaikilla Ranskalaismerkeillä nyt. Nyt vain hyvä kattaus hybridi-ja täyssähköisiä niin alkaa olla kohta joka toinen vastaantuleva ranskassa valmistettu.

    Gla Gla

    Huomasitko Jees, että seuraavassa lehdessä ajetaan läskipyörillä?

    Arto: ”Seat kehittelee alle 20 000 euron sähköautoa: markkinoilla jo 3 – 4 vuoden kuluttua! ….Päivän lehdestä luettu.”

    Mistä mahtaa olla tingitty eli kelpaako tyypilliselle VW:n ostajalle, joka ei Daciaakaan osta?

     

     

     

    jees h-valta

    Gla, nyt en ole huomannut eli missä lehdessä+että miten tuo koskee minua? Sähköautot tulevat VW:llakin halpenemaan kansanautoluokassa varmasti. Isot sarjat alkavat purra hintoihin joka valmistajalla. Mutta sähköautoiluun ei mielestäni sovi saksalaisten askeettisuus perusolemukseltaan. Kyllä ranskalaiset taas tekevät ylivoimaisen mukavan auton joten se alkaa syödä isoja saksalaismerkkejä.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Harjavallassa yt neuvottelutkin tarkoittaa toiminnan laajentamista. Eipä näissä kontekteissa ole mikään ihme, jos valinnatkin on hiukan tavanomaisesta poikkeavia. Sähköauton toimintamatka  talvella on tuo 100km, vaikka se kesällä olisi 300km, fysiikan lakeja emme pysty muuttaman tulevaisuudessakaan. Minua ei pahemmin kiinnosta pysähtyä akkuja latailemaan 100km välein ja maksamaan autoilusta huomattavasti enemmän kuin polttomoorrilla ajelu, kun emme voi maapalloa kuitenkaan pelastaa. Viimevuonnakin päästöt vain kasvoivat ja kasvavat tänäkin vuonna. On se kummallista, että kasvihuoneviljelijät ostavat vuosittain miljoonilla hiilidioksidia parantaakseen kasvihuoneissaan kasvua, jos sitä on ilmassa  liikaa. Suomessa on muutama laitos, jotka ottavat hiilidioksidia talteen teollisuuden prosessesseista, kaasu nesteytetään ja sitä kuljetetaan säiliöautoilla eri käyttöpaikoille. Päästöt eivät tuosta vähene yhtään, ne vain siirtyvät eri paikkaan, tuota sanotaan nykyisin liiketoiminnaksi.

Esillä 10 vastausta, 3,501 - 3,510 (kaikkiaan 34,155)