Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,511 - 3,520 (kaikkiaan 34,155)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Jospa Toloppa olisit vaivautunut senverran miettimään mökkeilyn perusominaisuutta ettet laukoisi niin turhan typerän vankkumattomia mielipiteitä. Jo nimi kesämökki pitäisi avata mitä sillä yleensä pääosin tarkoitetaan. Me emme mökkeile juurikaan välillä marraskuu-maaliskuu. Vaikka mökillä on peruslämpö kyllä päällä. Mutta se on mökin kunnon, ei meidän mökkeilyn vuoksi niinkään. Mitä tulee sähköauton akkujen varauksen ylläpitoon talvella se kait eniten riippuu ympäröivän tilan lämmöstä. Ja se taas saadaan monellakin tapaa pysymään plussan puolella. Ja että, vai maksaa sähköautoilu oikein huomattavasti enemmän, mikä ihme noita oman pään kehitelmiä saa sinut suoltamaan. Todellisuuden kanssa ei tekemistä.

    Tolopainen Tolopainen

    No niin, nyt tuli taas yksi ihmeellinen asia, Harjavallassa voidaan talvella pitää ulkoilma sähköauton ympärillä plussan puolella. Miten tuokin tapahtuu. Ilmeisesti sentakia siellä ei tarvita lohkolämmitintäkään autossa.

    jees h-valta

    Eikös akkujen varauksessa pitämiseen riitä ihan akkujen ympärillä olevan ilman plussakeli? Vai sieppaako sinun mielestä ihan kylmää pidemmältäkin?

    Tolopainen Tolopainen

    Minun auton aukun ymärillä oleva ilma on yleensä miinuksella, jos ulkona on miinus asteita, tuollaisen satojen kilojen rautamötin lämpimänä pitäminen 30 asteen pakkasessa kuluttaa aika paljon energiaa. Minua ei erityisemmin tuollainen auto kiinnosta, jos vaikka ajaisin sillä kerran viikossa, akkua pitäisi lämmittää koko ajan, siinä se energian säästö sitten menisi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jeesillä on lämmin autotalli.

    Sähköautoilu tosiaan yleistyy, ensin taajamissa, heti kun markkinoille tulee perheautoluokkaan kohtuuhintaisia vaihtoehtoja. Edellä mainittu Seat on laadultaan Skodaa vastaava, ja esimerkiksi Atecaa valmistetaan samassa tehtaassa Tsekissä. Ainakin minulle riittää tuo laatu. Japanilaisia pidetään yleisesti laadukkaina, mutta lehtitietojen mukaan esimerkiksi huippusuosittu Qashqai hylätään usein katsastuksessa.

    Tolopainen Tolopainen

    Nissan on heikoin auto japseista eikä sen asema Suomessa perustu lainkaan auton laatuun, kuten esim Toyotan, vaan perinteisesti vahvan maahantuojan kattavaan  myyntiverkostoon.

    Puuki

    Alunperin japanilainen merkki saatetaan valmistaa esim. Englannissa (ainakin toistaiseksi).

    Paljon eri merkkisissä autoissa on  samoja osia, jos autot on saman konsernin merkkejä. Seat Skoda, VW ja Audi .  Uutuudet tulee yleensä ensin Audin logolla oleviin autoihin. Vanhempaa samaa tekniikka/osia voi löytyä myös Seatista (”Espanjan Audista”).   Muutakin eroa on toki kuin nimi autoissa mutta paljon on yhteistäkin.

    Visakallo Visakallo

    Maahantuojan testissä sähkö-Audin toimintamatka lyheni lähes puoleen 20-30 asteen pakkasessa:

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maahantuoja-testasi-kuinka-pitkalle-sahko-audilla-paasee-pakkasessa/7343016#gs.2yvzxq

    Metsuri motokuski

    Eikös se ole niin että kun akku on pakkasessa latauksessa niin akku itsessään pysyy plussan puolella mutta akun ympäristä voi olla pakkasen puolella reilustikkin. Sen vuoksi auton ollessa ulkona pakkasessa ilman moottorinlämmitintä niin akkulaturilla voidaan lisätä akun varaustehoa verrattuna siihen että se olisi pakkasessa.

    Lenkopetäjä

    Toivottavasti tuo jeessin sähköauto-opsessio ei oo tarttuvaa?

Esillä 10 vastausta, 3,511 - 3,520 (kaikkiaan 34,155)