Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 34,150)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Toloppa oikeassa, tähän astikkin kaikki omatoimiset tilakokeilut ovat verotuksella nopeasti pilattuja. Kun mikään ei saa olla tavikselle edullisempaa kuin normipumpuilta jaetaan. SDP nyt ilman muuta verottaa maatilat loputkin konkurssiin jos hallitukseen pääsevät. Siipiporukoiden Vasemmistoliiton ja Vihreiden tuella tietysti.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Valtio olemme me, joten veropolitiikkaa voidaan muuttaa. Ainakin biokaasulla näyttää olevan tulevaisuuden näkymät. Nuo etanoli ja biodiesel olisi myös erittäin hyviä pitää mukana, niiden pientuotanto ihan jo huoltovarmuussyistä.

    harrastelija harrastelija

    Demokratiassa ei aina järkevin vaihtoehto pääse enemmistön tavoitteeksi. Ikävä kyllä valtio tarvitse yhäti kasvavaan huonoon hoitosuhteeseen lisä verotuloja. Auto-ala kaikkinensa on aina ollut verottajan lempilapsi, nyt ilmastovouhotuksen vuoksi fossiiliset ovat mainioita verotuskohteita – ollaan ihan ilmastosankareita!

    Kenellä on työssään sähköauto? Paljonko sillä saa vetää perävaunukuormaa? Jos kaupungin ulkopuolella halutaan tehdä jotain oikeata työtä, niin perävaunuyhdistelmiä tarvitaan. Hyvänä vääntäjänä dieselvetoinen on työautoksi välttämätön! Anneli ”vihreänä” on järkevänä biodieselin puolustaja 🙂

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kiitos taas harrastelija! Minä olen käytännönläheinen ja ratkaisukeskeinen, eli aina otetaan käyttöön se keino, joka sillä hetkellä tuntuu järkevältä. Biodiesel on hyvä keksintö, vaikka ei kaikkiin autoihin kelpaakaan: lehtitietojen mukaan Mercedes ei vielä sitä autoihinsa hyväksy. Liikenteen päästöjä voidaan vähentää nopeasti ja kustannustehokkaasti, kun alennetaan biopolttoaineiden verotusta ja niitä käyttävien autojen verotusta.

    arto arto

    EU-komissio arvioi, että saksalaiset autojätit BMW, Mercedes-Benzin emoyhtiö Daimler sekä Volkswagen-konserni ovat rikkoneet unionin kilpailulainsäädäntöä.
    Komission alustavan selvityksen mukaan saksalaiset autovalmistajat ovat sopineet salassa, etteivät kilpaile toisiaan vastaan ympäristöystävällisen teknologian kehittämisessä.
    Epäilyksen alaisia ovat myös Volkswagen-konsernin omistamat Porsche ja Audi.
    Kilpailukomissaari Margrethe Vestagerin mukaan yhtiöiden toiminta on johtanut siihen, että eurooppalaiset kuluttajat eivät ole saaneet mahdollisuutta ostaa parhaalla mahdollisella teknologialla varustettuja autoja.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    No jo on. Ensin päästöhuijaus ja nyt tämä kilpailemattomuussopu. Eräänlainen kartelli siis. No hyvä, ajellaan sitten edelleen vanhalla teknologialla! Tuo kyllä hidastaa autokauppaa, kun edistyksellisiä malleja ei tule kaupan. Onneksi on Neste, niin ei tarvitse asennella etanoli- ja kaasuhärpäkkeitä.

    kim1

    Neste panostaa tuotekehitykseen…,siksi kokolailla surkea osingon maksaja..

    Saakohan oikeasti pari kolme vuotta vanhoihin volkkarin pakuihin tankata Bio dieseliä…,ainakin polttoaine luukun takana on kieltomerkki biodiiselille.

    Jätkä Jätkä

    Nesteen MYdiesel on – voisi sanoa että täysin eri juttu kuin Bio-diesel. MY sopii Nesteen mukaan kaikille dieselmoottoreille.

    kim1

    En epäile laisinkaan…,mutta ihan varmasti se kieltomerkki vaikuttaa siihen ,mitä tankataan..p.s.kuinka moni työnantaja kehoittaa tankata MY dieselillä…,siis työauto käytössä ja polttoainekortti…,voinee olla että nesteen kortti kanissa ja tilalla Teboilin korti.

    Gla Gla

    Eipä alene uusien autojen normikulutukset, kun dieseleiden suosio laskee. Katumaasturien suosion kasvu tuskin tilannetta helpottaa:

    https://tekniikanmaailma.fi/dieselautojen-alamaki-kaansi-euroopan-co2-paastot-nousuun-ja-meno-vain-jatkuu/

     

     

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 34,150)