Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,561 - 3,570 (kaikkiaan 32,738)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• puunhalaaja

Siis sopiiko tuo MYdiesel todella kaikkiin autoihin? Mulla on vuoden 2015 diesel skoda, voinko halutessani huoletta tankata tuota??

A.Jalkanen A.Jalkanen

Minulla vuoden 2010 diesel-Skoda. Hyvin on pyörinyt mydieselillä ja meni katsastuksesta läpi. Jos epäröit, soita Skoda-huoltoon, ja raportoi mitä siellä vastattiin.

Gla Gla

Volvo, Mersu, BMW ja Hyundai nikottelee, mutta Nesteen mukaan polttoaine käy kaikkiin moottoreihin. Aika skitso tilanne, jos TM:n uutisointia on uskominen:

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benz-ei-kelpuuta-neste-my-diesel-polttoainetta-volvo-hyvaksyy-sen-vain-uusiin-autoihin/

VW-konsernilta on lupa. Se, ettei autovalmistaja ole polttoainetta hyväksynyt, ei tarkoita, etteikö polttoainetta voisi ongelmitta käyttää. Kyse on lähinnä siitä, ettei valmistaja ole testannut asiaa, eikä siten voi käyttöä hyväksyä.

Jutun alareunassa on muutama linkki myös muihin aihetta koskeviin uutisiin.

Tolopainen Tolopainen

Nämä biokomponenttien eivät kuitenkaan riitä kuin sekoituskäyttöön. Joten yksityisen autoilijan toimilla ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Kaikki biokomponentit tulee kuitenkin käytetyksi mitä valmistetaan.

Gla Gla

Sitten voin tehdä sopimuksen Helenin kanssa sähkön toimituksesta ja lentää Thaimaahan lomalle. Kuitenkin kivihiili käytetään, eikä yhtään lentoa jää lentämättä, vaikken minä koneessa olisikaan.

Jätkä

EDIT Puhdas sähkö (Kivihiilellä tuotettu) =Helenin pikalatauspisteillä TM:n mukaa kilowattitunnin hinta jopa 72 senttiä, joten ”Maailma pelastuu” EDIT

Visakallo Visakallo

EU:n päästörajat voivat  aiheuttaa autonvalmistajille jopa 34 miljardin euron sakon. Volkswagen- ja PSA -konsernit saattavat menettää yhteenlasketusta nettovoitoistaan jopa puolet.  Autonvalmistajat joutuvat samaan aikaan suorittamaan eräänlaista mainemaksua. Normaalisti taloudellinen taakka jakautuisi autonvalmistajien ja asiakkaiden kesken. Autonvalmistajat ovat kuitenkin menettänet asiakkaidensa luottamusta päästöskandaalien vuoksi. Tämän takia hinnankorotuksia on vaikea perustella.  Kauppalehti

jees h-valta

Ei minun ainakaan kannata lähteä Helenin latauspisteitä haeskelemaan. Eikö jätkän kaaliin mene miten sähköautolla käyttäydytään? Sillä ajetaan siirtymät aivan samoin kuin polttomoottorilla ja laitetaan sitten tauoiksi latautumaan. Varmasti yli 90%:sti kotopistokkeesta. Jätkä itse on aina ollut innokas puheidensa mukaan lämmittämään sähköllä autoaan. Miksi nyt sitten se on NIIN vaikea käsittää? Piuha kiinni ja taas on seuraavat reissut turvattu.

Metsuri motokuski

Kyllähän sähköauton käyttö on vähän väärä jos sitä kesken matkan joutuu latailee. Kestäähän lataus aika monta tuntia.

rööri roope

Ei täällä Rodoksella ole sähköautoja eikä latauspisteitä.

On kyllä niitä pössyttäjiä tarpeeksi katujen kahta puolen.Puntoja ja.pösöjä.

Miksi eu:n alueella on näin.Suomi hoitaa päästöt kaikkien puolesta .Kansa on tyytyväinen ja maksaa ilman kitinää.Alle 2500e kuukaudessa hankkivat on elättejä eli yli sen hankkivat maksavat lähés kaiken.

Esillä 10 vastausta, 3,561 - 3,570 (kaikkiaan 32,738)