Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 35,851 - 35,860 (kaikkiaan 35,935)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• käpysonni käpysonni

Miksi sitten Tolopainen jauhat paljon Trumpista ja sen tekemisistä, pelkäätkö että se usuttaa Putinin Suomen kimppuun? En ymmärtä lainkaan tuota suomalaisten Trump-vihaa, sehän on USA:n, ei Suomen,  presidentti, joten suomalaisille ja ainakin minulle sen tekemiset on yhdentekeviä, jos se hyökkää vielä Grönlantiin, niin mitä sitten, ei vaikuta mun elämään  yhtään mitään. Hyvin on kuitenkin meidän vasemmistovalemedia saanut lietsottua suomalaiset Trumpb-vihaajiksi

Ja valemedia tosiaan syystä. Nyt on paljastunut että Gazan sodan uutisoinnissakin valehdeltiin ja paljon.

Visakallo Visakallo

Olen käpysonnin kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Suomella on tiedoituspuolella tiettyjä vanhoja pinttymiä edelleen olemassa. Sotilaallisen voiman käyttö toista Nato-maata vastaan olisi toki vakava juttu, mutta ei ainutkertainen. Kyproksen saaren jako Kreikan eteläiseen ja Turkin pohjoiseen osaan vuonna 1974 loi maiden välille sotilaallisen jännitteen, joka on edelleenkin voimassa, mutta siitä huolimatta maat ovat olleet jopa yhteisissä Naton sotaharjoituksissakin. Pienempiä Nato-maiden välisiä alue-kiistoja on ollut kautta koko Naton historian.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Trump voi ihan vapaasti perustaa Grönlantiin haluamansa tukikohdat ja satamat ja tulevaisuudessa investoida kaivoksiin. Kyproksesta tuli mieleen että siellä näkyy edelleen olevan Britannian lentotukikohta siellä kaakonkulmalla, jossa kartassa lukee että United Kingdom ja rajat on piirrettynä.

MJO

Suomen,  presidentti, joten suomalaisille ja ainakin minulle sen tekemiset on yhdentekeviä, jos se hyökkää vielä Grönlantiin, niin mitä sitten, ei vaikuta mun elämään  yhtään mitään.

Ei varmaan juuri Grönlannin hyökkäys vaikuta sinun elämään. Se kuitenkin voi johtaa muihin tapahtumiin, joilla voisi olla suuria vaikutuksia sinunkin elämään. Vaikket itse edes haluaisi vaikuttavan.

Eihän tulivuorenpurkaus islannissa vaikuttaisi minun elämään. Paitsi, jos se on liian voimakas.

Perassic Park Perassic Park

Tuollaista logiikka käyttäen myöskään Ukrainan sota ei vaikuta kenenkään elämään?

siniluoto

MJO
    8.1.2026, 08:57

Oikein

Tolopainen Tolopainen

Onpas melkoista yksinkertaistamista, että Jenkkilä voisi vallata sotilaallisesti Grönlannin eikä se vaikuttaisi mihinkään Natossa. Kyllä elämä on helppoa niillä, jotka noin kuvittelee. Sehän olisi käytännössä NATOn loppu.

narisija

Se on valitettavaa, että narisijalla menee huonosti, vaikka pörssit rokkaa,,,

Puhe taisi olla valtioista, etkä voine väittää Suomella pyyhkivän hyvin, ainakaan taloudellissä mielessä ja syyn tietää tolopainenkin.

Mutta tosiaan, pörssit rokkaa, näkyi salkun arvo eilen olevan korkeimmalla tasolla koskaan, yli 30 vuoden aikana, että ei narisijalla vielä kovin huonosti mene. Vaatimattomia numerot toki ovat tolopaiseen salkkuun verrattuna. Liian monella suomen kansalaisella kuitenkin menee, kuten tolopainenkin on aikaansa seuraavana henkilönä  uutisvirrasta varmasti huomannut.

Maailma makaa nyt sillä mallilla, että käteinen voi olla kingi hyvinkin pian, tai kiinteässä ainakin paremmin turvassa.

Rane2

”näkyi salkun arvo eilen olevan korkeimmalla tasolla koskaan,”

Alkon muovikassi…

Metsuri motokuski

Tuskinpa jenkit tulevat miehittämään Grönlantia.  Trumpin puheet tekevät asian helpommaksi. Tanska ja Grönlannin edustajat tappelevat jo nyt. Trumpin ei tarvitse kuin ostaa tai tehdä alueesta vapaakauppa alue niin hallinta tulee sitäkin kautta. Sotilaallista miehitystä he eivät voi edes tehdä kun eivät kuitenkaan saa kongressilta lupaa miehitykseen. Se kun ei ihan niin onnistu kuin venetzulan miehitys onnistui.  Suomessa vapistaan Trumpin puheista.  Onhan tämä vaan aika typerää. Tolopppa voi rauhoittaa mielensä ihan rauhalliseksi. Elämä jatkuu…..

Esillä 10 vastausta, 35,851 - 35,860 (kaikkiaan 35,935)