Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

• Tämä aihe sisältää 32,696 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 6 tuntia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,581 - 3,590 (kaikkiaan 32,698)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• MJO

Teslaan vaihdettaessa vanhasta olisi hyvitetty vain 52 700 euroa. Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.

Tuossa on syy miksen osta sähköautoa ainakaan vielä.

Jesse rehellinen vastaus tähän.  Olet kovasti mainostanut, kuinka diesel auton arvo häviää käsiin. Mutta.. kuka oikeasti haluaa ostaa käytetyn sähköauton?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Jos laskee esimerkin Teslan arvonalennuksen per päivä se on noin 70 euroa. Minun Skoda-koslani arvo on alentunut 8 vuodessa noin 8 euroa per päivä.

suorittava porras suorittava porras

No.. onhan siinä Teslan hinnassa mistä ottaa…?

Gla Gla

Anneli on varmaan maksanut autostaan enemmän kuin minä, mutta jollei hoppuile vaihdon kanssa, on mahdollista päästä 3,7 euroon.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Juu en hoppuile. Odotellaan rauhassa uusia Seatin ja Skodan malleja… Seat Ateca oli jo aika lähellä sitä mitä pitäisi. Jokin uusi polttoaine pitäisi tulla kuvioon mukaan: etanoli, biokaasu tai sähkö. Siihen asti pärjää biodieselillä.

MaalaisSeppo

Käytettynä sokolootalla olen nyt ajellut 3 v. Ostohinta oli 9000. Tuloslaskelmassa tulona on mo:n km verotusarvo 25 c/km. Menoina kulut + pääoma 1.5 % korolla. Näin räknäten auton arvo on jo miinuksella 3000. Hyvin kattaa em 25 c/km kulut. Kilometrejä tullut 127000.

Vaihdossa tarjottiin 2000 eli arvonalennus n 6.5 €/pv.

sitolkka

Auto on aina huono ostos, mutta se on vain tehtävä. Kaikki uudet autot ovat mielestäni huonoja. Saisi vanhan corollan tai carinan ajamattoman, niin sillä pärjäisi ja voisi itse tehdä sille kaiken.

MaalaisSeppo

Ei auto niitä huonoimpia ostoksia ole, ellei osta montaa. Tarpeettomat tavarat vasta huono ostos ovat. Tavaran hinta + niiden vaatima tila (1500 – 2500 €/m) tulevat hintoihinsa.

Suuri osa tavaroista ovat turhia. Kauppa ja kaukoidän kansa elää sillä, että kehittyneiden maiden porukat täyttää kappejaan turhakkeilla. Melkoinen mullistus tulisi, jos lopettaisimme turhan tavaran haalinnan tai oikeastaan ostokokemusten tuoman lyhytaikaisen mielihyvän tavoittelun.

jees h-valta

Tuo hinnan alenema josta Teslan kohdalla mainitaan on aivan tavanomaista premium-tason autoissa ja varsinkin harvinaisemmissa etenkin. Aivan sama mikä on voimalinja. Jos joku ”sijoittaa” autoon pitkälti yli satatuhatta on silloin oltava tietoinen siitä kuinka paljon arvosta katoaa ensimmäisten vuosien aikana. Tämä on todettu myös näiden lööppien jälkeen kauhistelujen vastapainoksi asiaatunteviltakin autotahoilta tänään tiedonvälityksestä. Ja kunhan autokansa alkaa saada uusia ohjeita miten edetään aivan lähikuukausien aikana voin sanoa että moni vielä katuu Ruotsin autohurmosreissujaan.

jees h-valta

Olen muuten Lahden läpi ajellessani viime viikonloppuna nähnyt Teslan liikenteessä ja onhan se jo näöltäänkin hieno ja sulavalinjainen iso auto ja takaa päin katsottuna hienoa ettei ollut ythään savupiippua taaksepäin. Miellyttävää ajella tuollaisen perässä jonoa aina Tampereelle-lähdön liittymään asti Hollolassa.

Esillä 10 vastausta, 3,581 - 3,590 (kaikkiaan 32,698)