Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 35,981 - 35,990 (kaikkiaan 36,001)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Tuo on hyvä aina muistaa narisija, kun niitä sodalla vallattuja alueita tuppaa olemaan tässä maailmassa aika paljon…

Visakallo Visakallo

Sekin pitäisi samalla päättää, kun monet alueet on vallattu sotimalla useita kertoja ja monelle eri valloittajalle vuorollaan, että mistä kohtaa laskenta aloitetaan…Suomenkin itärajaa on pyykitetty jo 17 kertaa eri paikkoihin. Liettua oli aikoinaan Euroopan suurin valtio, ulottuen Etelä-Virosta Mustallemerelle. Tanska oli aikoinaan siirtomaavalta, ja on sitä jonkin verran vieläkin. Miten nekin asiat rajataan?

narisija

Totta kai, esim. amerikoiden mantereet vallattu kokonaan. Grönlantilaisille pitäisi mielestäni antaa itsenäisyys heidän niin halutessaan. Tanskassa oli ainakin vielä 1960 – luvulla paljon populaa, jotka pitivät saarta taloudellisena riippakivenä ja olisivat mieluusti luopuneet siitä.

Tämä on vastaus visan 9,10 julkaisemaan viestiin.

Metsuri motokuski

Jos Grönlantiin annetaan itsenäisyys niin pystyykö se puolustamaan itseään tai huolehtimaan kansalaistensa koulutuksesta ja terveydenhuollosta? Nythän Tanska aika suurelta osin rahoittaa koko maanosan toiminnan. Itsenäisyys tuo aina vastuuta. Pahinta on että maa ei pysty huolehtimaan omistaan ja sitten tulee eri tahot ryöstämään sen rikkaudet mitä sieltä nyt sattuu löytymään. Kiinalaiset tässä ovat erityisen hyviä kuten ollaan Afrikassa nähty.

Tomperi Tomperi

Oletteko hra Metsuri motokuski käyneet Afrikassa ja tutustuneet Kiinan toimintaan Afrikassa?  Minä olen. Kiina ei ryöstä.  Kaikki sopimukset ja päätökset tehdään laillisesti ja poliittisesti ko maan hyväksymänä.  Noh unohdetaan se että välttämättä ne Kiinan investointien maksumiehet ja kyseinen maa kokee ne maksut erittäin raskaiksi. Samalla tavalla toimivat kansainväliset yritykset, samalla tavalla toimi aikoinaan suomalainen kehitysapu. Samallatavalla kuin Kiina toimii Afrikassa toimii myös itseasiassa Suomen valtio kotimaassamme, lopputulos on sama, suomesa toimivien yritysten yritysten taloudellinen talous menee ulkomaille, ulkomaisille omistajille, täysin laillisesti ja poliittisten päättäjien siunauksella.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Useimmissa Afrikan maissa maissa taitaa tavallisella kansalla olla kovin vähän sananvaltaa. Vaaleissa hallitseva presidentti tai hallitus usein yltää lähemmäksi 100 prosentin ääniosuutta. Johtajat laittavat rahat liiviinsä, tavalliselle kansalle sitten muruset. 60 vuotta maat olleet enempi tai vähempi itsenäisiä, mutta harva maista on vaurastunut, vaikka osalla luonnonrikkauksia. Grönlannin rikkauksien hyödyntäminen ei köyhän hommaa, joten ei aivan lähiaikoina toteudu.

Metsuri motokuski

En ole käynyt. Jos asia on toisin niin hyvä niin. Ihan olen tehnyt käsityksen sen perusteella mitä olen lukenut. Sama käsitys minullakin kuin metsäkupsalla mutta jos se on väärä käsitys niin olen valmis antamaan periksi.

Tomperi Tomperi

Niin hra Metsuri motokuski, olemme molemmat samaa mieltä, kansa ei vaurustu ssiellä kaukana, kansa ei vaurastu Suomessa.  Suomi on syvässä lamassa poliitikot hokee, ns isot yritykset jakoivat ennätysmärän osinkoja omistajilleen,  harmi vain että suurin osa näistä tuloista tuloutui välittömästi ulkomaille.  Näissä köyhissä maissa kööyhät elävät varjotaloudessa, eivät saa yhteiskunnan tukia elämäänsä mutteivat maksa myöskään veroja. Siellä kukoistaa se trippi kulttuuri ja sen vuoksi esimerkiksi palvelualttius kaikkialla on parempaa kuin Suomessa, ravintoloissa esimerkiksi. Muistaakseni -70 luvulla suomessa tipit ja portsarimaksut meni verolle…  Se on mielenkiintoista ja jos on mahdollisuus matkusta Afrikkaan ja tutustu paikallisten elämään, pois hotellialueelta. avoimin silmin.

narisija

Ihan olen tehnyt käsityksen sen perusteella mitä olen lukenut.

Eli länsimaisen propakannan perusteella, muutapa siitä ei ole juuri luettavissa esim. Suomessa.

Tomperi Tomperi

arvoisa narisija, sen vuoksi pitää lukea monenlaisia lähteitä, käydä vaikka paikan päällä, ja niistä joista on erimieltä nimenomaan niihin tutustua …. Sen takia esimerkiksi Koraanin ostin josta voin tiettyjä asioita tarkistaa, raamattu tuli tutuksi herra jestas sentään että se tuli tutuksi kansakoulussa, mielenkiintoisia tarinoitahan ne oli ja kun ne oli vielä oikein havainnollisesti selitetty…. aivan uskomatonta mutta sitten tuli myöhemmin texwillerit ja ja jerry cottonit joihin kyllästyin het alkuunsa siirryin mielenkiintoisemman painetun tekstin piiriin. Sen olen oppinut Uskoa voi sanoa pysyväksi mutta tiedon ja taloudellisen päätöksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.  Mietin tuota tämän sektorin ministeriä, ei enempää poltitiikasta.  Voi aivan hyvin sanoa että olen lukenut, parempi jops muistaa mistä luin ja aina voi varmoihin ns väittämiin suhtautua kriittisesti…. kannattaa mennä paikanpäälle…. hiihdot alkoi….

Esillä 10 vastausta, 35,981 - 35,990 (kaikkiaan 36,001)