Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,591 - 3,600 (kaikkiaan 32,682)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • rööri roope

    EDIT

    Mie käyn rutsista volvoja ovat halapoja.100000 ekellä saa 10 volvoo 20 tojotaa.

    jees h-valta

    EDIT Ei niillä volvoilla ja tojoilla vaan kauan mitään tee. Sillä Teslalla ja vastaavilla mennään vuosikymmeniä eteenpäin autoilun seuraaville ulottuvuuksille. Vanhat on aina vanhoja ja aikansa tekeleitä joita ei luulisi kenenkään itseään kunnioittavan tänne enää ronttaavan. Kyllä meitin romuttamot ilmankin pärjää.

    MJO

    Tuo hinnan alenema josta Teslan kohdalla mainitaan on aivan tavanomaista premium-tason autoissa ja varsinkin harvinaisemmissa etenkin. 

     

    Jessen mukaan hinnan alenemasta on haittaa pelkästään dieselin omistajille?  vaikka se on huomattavasti pienempää?

    Visakallo Visakallo

    Jesse taisi nyt käyttää vertailussa Peugeotin hinnan alenemaa. On  kiistatonta, että useammilla automerkeillä alenema ei ole lähelläkään Teslan lukuja euroissa eikä prosenteissa.

    jees h-valta

    Tulette vielä näkemään sen dieselin hinnanaleneman vauhdikkuudenkin. Eikä tarvii mitään vuosikausia vartoillakkaan. Uusiahan ei juuri kauaa valmistetakkaan joten turha kait siitä silti on edes harmistua kun loppuu se kuitenkin. Kyllä romukoijari ne sitten paaliin hakee ettei ne nurkkiin tarvii jäädä mätänemään.

    jees h-valta

    Mitä tulee Teslaan se kaikesta edistyksellisyydestään huolimatta tulee putoamaan sähköautomarkkinoilla alaspäin kunhan tunnetut suuret autonvalmistajat saavat omat mallinsa kansan koeajettaviksi. Tulemme näkemään jo ensi vuonna huomattavan ”sähköhypyn” ja sillä tiellä tietysti jatkoa piisaa.

    Gla Gla

    Kun valitsee kerralla oikein, ei ole tarve miettiä arvon alenemaa. Vai mitä Jees, 3,7 €/pv? Kyse on vain siitä, paljonko hankintaan rahaa käyttää ja kauanko sillä pärjää. Energialähteestä riippumatta.

     

    jees h-valta

    En usko Gla että se Teslalla Lahdessa ajellut olisi sinun Corollallasi mieluummin ajellut joten kait tuollainen vertailu taitaa ontua pahasti. En minä ainakaan usko. Tuo juttu lööpeissä on juuri sitä tasoa raflaavuudessaan jota voi nyt sähköautoilun alkumatkan vastustajilta olettaa tulevankin. Mitään järkeähän ei ole vaihtaa erikoisautoa melkein uutena taas uuteen. Markkina on niin pieni vielä ettei näissä päde talouden normaalit lainalaisuudet vielä ollenkaan. On varmasti autokauppiaalle kova pääoman sitominen jos tuollaisen nurkkiin ottaa. Koska käytännössä hän joutuu hiukan maksamaan että asiakas saa uuden Teslan jälleen alle. Kyllä hänen raju varastointitappio-oletuksensa on aivan ymmrrettävä riski.

    Nimetön

    Ennustajaeuko Jeesen kannattas taas muistaa kuinka pieniä lopen ne sähköhypyt on, hyvin keretään kaikessa rauhassa ajaan loppuun nekin diisselit joita vielä huomenna valmistetaan, ilman niitä ei vaan kertakaikkiaan pärjätä.

    Tämän aamun lehdessä oli juttua kuinka Kokkolassa valmistetaan Kongosta tuodusta malmista kobolttia ja laitos tuottaa eniten kobolttia mailmassa Kiinan ulkopuolella. Suomen kaivosalan toiminnanjohtaja oli innoissaan autoin sähköistymisestä joka viisinkertastuu viidessä vuodessa, eli 2700×5=13500 sähköautoa 5 vuoden päästä Suomessa. Nyt kun muistetaan trafin tilasto jossa oli yli 6milj. ajoneuvoa.  Hyvällä tuurilla Jeese voi 5v päästä nähdä toisenkin sähköauton liikenteessä.

    MJO

    Tulette vielä näkemään sen dieselin hinnanaleneman vauhdikkuudenkin. 

    Viimeaikaiset uutiset ovat olleet pikemminkin, että uusien dieseleiden NOx-päästöt ovat lähes kadonneet. Näin se kehittyy ”vanhakin” tekniikka.

Esillä 10 vastausta, 3,591 - 3,600 (kaikkiaan 32,682)