Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,620 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 49 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,671 - 3,680 (kaikkiaan 32,622)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Taisi ne saabin tid ja ttid moottorit olla Italiasta alkuperää..,dieselit siis..

    Jätkä

    Saabbeja tehtiin jonkin aikaa myös yhteisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen osalta  Lancian. Obelixin ja Saapin yhteistyönä.

    Visakallo Visakallo

    Käytiin keväisen Balttian kierroksen aikana myös Tarton Maamessuilla. Siellä ovat perinteisesti myös autot hyvin edustettuna. Sikäläiselle maa- ja metsäväelle tarjonta oli käytännönläheistä, eli Skodat, Toyotat, Volkkarit ja GMC:t olivat näkyvimmin esillä. Toki siellä oli monta muutakin merkkiä mukana, mutta Peugeotit taisivat joukosta puuttua. Täkäläisten suosikkimallien kymppitonnin hinnanero teki tietysti suomalaisen mielen hieman haikeaksi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Aika harvan auto, mutta hyvin kirjoitettu arvio. Mersu kulkee tarvittaessa ainakin puolimetrisessä hangessa.

    https://www.hs.fi/autot/art-2000006085235.html

    Jätkä

    Viimeaikojen tienpidon perusteella Mersun maasturi olisi maakunnissa tarpeen. Eikaisemmin edes lumiaurat / lingot liikkuivat kohtuudella, mykyään ei nekään.

    Jos on kaksi vaihtoehtoa: Hankkiako 50 tonnin maasturin, että voi asua haja-asutusalueella, vai 50 tonnin asunnon taajamasta, niin kyllä se ”Takametsien kaipuu” laantuu aika nopeasti.

    Rane2

    Kolmas vaihtoehto on hankkia se vanha kunnon takaveto Transit joka menee 0,3 metrin lumihangessakin kuin tyhjää.

    Jätkä

    Diesel-Transit takavetoisena – Varustettuna vähintään 500 kg:n lisäpainolla taka-akselin takapuolella, ei kaihda 30 sentin kevyttä pakkaslunta, kunhan alla on kunnolliset talvirenkaat ja pohja on pitävä, eli ei liukas jää, eikä rengas painu.

    Tämä voidaan testata vaikka heti kun kevyttä pakkaslunta on kolmekymmentä senttiä murskepintaisella tiellä. Tai voihan se tie olla vaikka savi/soratiekin.

    Jos autoon lisäksi pakataan vaikkapa kahdeksan täysikasvuista henkilöä, voidaan peräkoukkuun pistää kevytperävaunu, jossa kymmenen moottorisahaa ja kombikannua täyteen tankattuna + kymmenen kaatovänkäriä.

    KYLLÄ LÄHTEE !

    jees h-valta

    Miksi rontata vanha Transu metsään kun se ei ainakaan käyntiin lähde päivän metsänreunassa seisottuaan. Toki jos akut kunnossa ja purkki starttipilottia mukana saattaa jopa lähteä.

    arto arto

    Mikäs vika transitissa on se aito ford. Nykyään jo TRANSIT CUSTOM LADATTAVA HYBRIDI  ja    https://www.ford.fi/hyotyajoneuvot/transit

    jees h-valta

    Joo, nykytransut on jopa erittäin suosittujakin pakuja. Meitinkin LVI-talossa muutama löytyy.

Esillä 10 vastausta, 3,671 - 3,680 (kaikkiaan 32,622)