Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 36,951 - 36,960 (kaikkiaan 36,962)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Kahlschlag Kahlschlag

Minä mitään kiusaa…😉

Nostokoukku

Kyllä silitysraudaksi nimittely voidaan katsoa kiusaamiseksi. Auto on sentään monelle perheenjäsen. Mitä jos joku nimittelisi vaimoasi ompelukoneeksi?

Kahlschlag Kahlschlag

Lainaus: ”Mitä jos joku nimittelisi vaimoasi ompelukoneeksi?”

Meillä ostetaan ompelupalvelut elinkeinonharjoittajilta, jos tarvitaan.

Jos joku naapurini ihan ääneen alkaisi nimittelemään hallituksen puheenjohtajaani (mitä ei ole tähän mennessä tapahtunut, välit naapureihin ovat hyvät), toteaisin hänelle vaikka, että ”heitä homo voltti”.

Gla Gla

”Kiirettä pitää kyllä jos keskimäärin vuoden jokaisena päivänä auton mittariin kertyy se 82 km ajomatkaa…”

30 tkm on ihan tavanomainen ajosuorite. En muista, milloin itsellä olisi jäänyt alle tuon ja päivät kuluu lisäksi palkkatöissä. Työaikana korvattavia ajoja ei kovin paljon kerry.

Gla Gla

”Nykyisin ei edes hiihtolenkille mennä ilman autoa. Aikamoista taantumasta.”

Harvalla lähtee latu kotiovelta tai edes kävelymatkan päästä.

käpysonni käpysonni

En tykkää lainkaan autolla ajamisesta ainakaan pitkillä matkoilla. Joku 150-200 km vielä menee, mutta pidemmät ajot alkaa jo puuduttamaan, no kesällä  ja valoisana  aikana  on tietysti helpompaa, mutta talvi ja pimeys ja jatkuva valojen räpsyttely on tosi stressaava ajo-olosuhde.

mettämiäs

Mielenkiintoista lukea, miten hesari kirjoittaa Minkkisen olympiamitalista. Lajin entisenä harrastajana en voi unohtaa sitä, kuinka suomettumisen syvimmän pimeyden aikana hesarin urheilutoimittaja ehdotti, että laji ”sotaisan” luonteensa takia pitäisi poistaa olympialajeista. Olen muistuttanut Sanoman toimitusta tästä useampaan kertaan, mutta ei ole kertaakaan kommenttiani julkaistu.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Onko Hesari on jo kääntänyt kelkkansa ampumahiihdon suhteen, vai eikö vieläkään pysty? Sehän on metsästyksen ja ampumaharrastusten ohella hyvä keino ylläpitää ampumataitoa.

*

Kommentti em. videoon.

Kasviöljyistä ollaan tosiaan montaa mieltä. Harva käskee että linoleenihapon takia pitäisi välttää kotimaisia kasviöljyjä. Niissä on omegoita (3 ja 6), jotka ilmeisesti suojaavat linoleenihapon haitallisilta vaikutuksilta. No, ehkä tiede kertoo aikanaan, miten kannattaa toimia. Itse käytän oivariinia (sis. kasviöljyä) sekä rypsiöljyä.

Suomalainen ravitsemussuositus on aineenvaihdunnan puolesta terveitä varten. Jos on jo diabetes tai painonhallinnan ongelmia, niin ravintopyramidi ei enää sovi ohjenuoraksi. Ruuasta on karsittava leipää, pastaa, riisiä ja muita viljatuotteita pois. Perunaa voi syödä kohtuullisesti. Tämä on ehkä aika lähellä sitä uutta amerikkalaista suositusta. Ultraprosessoidun ruuan välttäminen lienee järkevää.

Terveyttä edistäväksi muutokseksi voi siis riittää, että vähentää hiilihydraatteja eli siirtyy VHH-ruokavalioon. Ei tarvitse välttämättä siirtyä tiukkaan ja varsin rajoittavaan runsasrasvaiseen ketogeeniseen ruokavalioon. Ruokavalion ohella videolla suositellaan pätkäpaastoa, jossa kaikki ravinto nautitaan 8 tunnin aikana ja loput 16 tuntia ollaan ilman, jolloin elimistö siirtyy rasvanpolttotilaan eli käyttämään rasvavarastoja energian lähteenä.

Itse olen saanut hyviä tuloksia painonpudotuksessa VHH:lla. Siinä ruokavalion runkona ovat kasvikset, vihannekset ja proteiinin lähteet (maustamaton jugurtti, juusto, munat, pähkinät, pavut, kala, vähärasvainen liha, kana), ja kohtuullisesti leipää ja perunaa. Yritän pääosin välttää rasvapommeja kuten pekonia, meetvurstia ja muita runsasrasvaisia ja suolaisia makkaroita. Joskus kyllä herkuttelen jäätelöllä, suklaalla, laskiaispullalla tai sinisellä lenkillä!

”vaikka vähähiilihydraattinen ruokavalio ei välttämättä johda ketoosiin tai vieroita sinua pitkällä aikavälillä hiilihydraattien käyttämisestä energianlähteenä, se on silti hyvä keino pitää insuliinitasot alhaalla ja auttaa säätelemään näläntunnetta ja mielihaluja niin, että painonpudotus helpottuu ajan mittaan – erityisesti yhdistettynä ajoittaiseen paastoon”

http://www.feelgoodkitchen.fi/blogi/ketogeeninen-ruokavalio-onko-se-jotain-mita-sinun-pitaisi-kokeilla/

käpysonni käpysonni

Kiitos A.J. tuosta feelgoodkitchen-linkistä.

Nostokoukku

Ladun,”luomuladun”, voi tehdä itse kotirappusilta. Saa hiihdellä omassa rauhassaan ja minne tahtoo.

Autolla ajo ei kiinnosta, mutta on välttämätön paha. Tympeyttä lisää se, että talvella pimeässä ajo lumisateessa ja kesäiltana auringon vilkkuessa puiden välistä silmiin tahtoo laukaista minulla migreenin.

Lihavuus ei ole terveysongelma, se on ahneusongelma.

Esillä 10 vastausta, 36,951 - 36,960 (kaikkiaan 36,962)