Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,691 - 3,700 (kaikkiaan 32,621)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Käytetyllä mesellä  vanhentaa kevyesti uuden pösön, kutos koneella ajaa vähintään puolimiljoonaa kilometriä. Nehän ovat uudenveroisia autoja, vaikka ikää on 10v, mittarissa alle 200000km.

    Jätkä

    Jeessi:”-Toisten vanhoilla romuilla ei ole mitään mieltä vaan ne kuuluisi paalata siellä Ruotsissa. Aika huono on meidän itsetunto jos alistumme naapurimaan romujen loppusijoituspaikaksi. 10 vuotta auton ikää on lähes 2/3-osaa sen iästä ja se todellisuus ei siitä muutu oli merkki nokkapellissä mikä tahansa. Parasta ennen päiväys on jo ohitettu.”

    -Malli kannattaakin ottaa Jeessistä: Ikivanha Jenkkiromu ruostumaan kuusen juurelle ja Virolaisten vanha huumekärry, jota ei ole koskaan huollettu käyttöautoksi.  Siis ruostetta rajan takaa!

    Harjavallan suunnasta tulee vain kateellisen örinöitä ja luuloa, että Pösön kottero olisi maailman hienoin ja paras, vaikka se on vain vuoden auto – ei ole tarkoitettukaan sen pidemmälle ajalle.

    Tuo Tollon ajatus käytetystä – uudenveroisesta kymmenvuotiaasta Dieselmersusta on kaikkineen aivan ylivoimainen vaihtoehto Ranskalaiselle Guttaperkka-autolle.

    jees h-valta

    Ylivoimaisen lyhyt vaihtoehto. Korin ruostuminen kymmenessä vuodessa on mersulla aivan yhtä pontevaa jos ei jopa pahempaa kuin muilla automerkeillä. Kaikenlainen kuluminen ja väsyminen koskee myös mersuja. Kuten myös tekniikan ja elektoniikan vanhentuneisuus. Esim. valot kuin pestyt porkkanat nykyautojen valoihin verraten. Ja kyllä uusi aina uusi on takuineen ja huolettomine kilometreineen. Kulutusosaremontitkin alkavat vasta monen vuoden päästä ostosta. Kun kymmenenkin vuotta käytetyllä saattaa olla kalliitakin ja jopa kannattamattomia remppoja edessä. Kyllä, ottaisin ennemmin uuden Dacian kuin kymmenen vuotta vanhan mersun kuta siinä Ilta-Sanomien lööpissäkin vertailtiin. Tosin siellä toimittajan asenne oli kyllä jotain muuta eli mersun merkin palvontaa.

    Visakallo Visakallo

    Uutiset dieselin kuolemasta olivat vahvasti liioiteltuja:

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6d10e5d-4787-4975-995a-b148d3e177bd

    jees h-valta

    Tässäkin asiassa Mersut taas huonoimpia. Eivät hyväksy uusiutuvia kun ei koneet kestä. Siinä mielessä esim. Dacia meni huonompaan suuntaan kun ottivat käyttöön mersun koneet. Eikä tuo uusiutuvat ole kuin pieni välivaiheen helpotus, lopulliset autoilun elkeet jo jokainen tietää, sähköautoilu sekä yhdistelmä/eli hybridiautot. Akkutehtaita suunnitellaan ja toteutetaan melkoisella kilpajuoksulla, yksi tänne meidänkin suurteollisuuspuistoon. Ei niitä turhaan tehdä, suunta on selvä.

    kim1

    Kieltämäti väyrys mersuissa oli noita ruosteongelmia…Mutta nythän mersu on tehnyt miltei vallankumouksen mitä polttokenno teknologiaan tulee…4,4 kiloa vetyä 400 km+ sähköllä 50 km..platinan määrä polttokennoissa  90% alhaisempi kuin aikaisemmissa malleissa…kyseessä siis glc f- cell auto.

    jees h-valta

    Kim1:n kyllä oikeassa. Tuo on hyvä suunta jos vetyauto alkaa noilla eväillä noin hyvin toimia. Olen siitä myös varma että tuo piuhojen kanssa pelaaminen jääkin aika lyhyeksi tarinaksi sähköautoilussa. Kyllä muut tavat tulee kuten mersukin on todistanut. Mutta hintavuus pitää pudota paljon että päästään kaikille sopivaan kulkuneuvoon.

    Jätkä

    Jeessi:”-uusi aina uusi on takuineen ja huolettomine kilometreineen. ”

    -Jeessi olisi sopinut hyvin Soinin tai Väyrysen viimeaikaiseen juokkioon. -Niin kätevästi hän nyt jo kääntää palttoonsa. Ei ole kolmea vuotta, kun hän piti korealaisautojen pitkiä takuita aivan höpötakuina. Nyt uuden auton takuu on hänelle aivan ykkösasia. On vain vielä ymmärtämättä, että normaali kolmen vuoden vaihtosyklin mukaan Korealaisilla autoilla on vielä toisen omistajankin aikana uuden auton takuut.

    Niin maailma muuttaa jeessiäkin, vaikka harvinaisen hitaasti.

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Olen siitä myös varma että tuo piuhojen kanssa pelaaminen jääkin aika lyhyeksi tarinaksi sähköautoilussa. ”

    Jesse se yllätti meidät jälleen! Oli vielä joku viikko sitten ajamassa tulevat mökkimatkatkin töpselisähköllä.

    Tolopainen Tolopainen

    Näyttää tuo sähköautojen kehitys sellaiselta, että kymmenen vuoden kuluttua on ihan käyttökelpoisia ja kohtuuhintaisia tarjolla. Yritysautoilussa pitäisi siirtyä dieseleihin ja alkaa käyttää niissä my dieseliä, jos halutaan nopeita päästöjen vähennyksiä. Ei niillä tosin mitään merkitystä ole. Luonnon hiilidioksidikierto on niin suurta, että siitä ihmisen toiminnan osuus on vain pari prosenttia.  Muutama iso tulivuoren purkaus puhaltaa vuosien hiilipäästöt. Kiinassa palaa valtava hiilikenttä ym. pientä.

Esillä 10 vastausta, 3,691 - 3,700 (kaikkiaan 32,621)