Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,516 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,711 - 3,720 (kaikkiaan 32,518)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Ei taida mennä noin, diesel Kian pakollinen huoltoväli on 24kk meikäläisen ajolla ja öljynvaihtosuositus kerran vuodessa, sen voi tehdä itse.Huollon hinta on n.300€, kun vie öljyt vaihtoa varten. Mesen huolto maksaa yli 800€, kun vaihdetaan suodattimet ja automaattilootan öljyt.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Jossakin netissä pitäs olla sivusto mihin autoilijat voisivat ilmoittaa ajetut kilometrit automerkeittäin ja hajonneet isot osat. Remontteihin uponneet rahat. Tämä varmasti kannustaisi autonvalmistajiakin muuttamaan suunnitteluperiaatteitaan.

    Puuki

    Ja mersuuko ne automaattilootan öljyt pitää muka joka vuosi vaihtaa ?

    Tolopainen Tolopainen

    Mist mää tiän kaveri vain puheli, että meseen sellainen huolto oli  tehty ja hinta 860€. Eikä ollut mikään takuuhuolto.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    530000 km rupijaa olemaan mittarissa. Tuossa 80-90km siirtymävauhdissa laatikko antaa enempi ääntä kuin satasen tai 70 nopeuksissa. Kaupunkiajossa laatikot kovemmalla käytöllä ja öljyjä kannattaa vaihdella tiheämmin kun suositukset. Öljymäärätkin vaikuttavat. Tuohon volkkariin koneeseen 8 litraa.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuntuu hiukan kalliilta lisävarusteelta laittaa automaattivaihteinen auto.

    kim1

    Pikkuautoja lukuunottamati ,niin melko monessa autossa jonkinlainen automaatti..,,jos haluat ostaa vaikka vag konsernin auton tehokkaalla moottorilla,eipä moneen malliin saa 6 lovista manuaalia,puhumattakaan premium tason autoista…,niissä yleensä 7-9 vaihteiden automaatti…p.s. mitä vähän vanhempiin mersun automaatteihin tulee,ainakin s malleissa,yleinen käytäntö oli se ,että 60000km uudet öljyt…,sen jälkeen ei tarvitse lootaan öljyjä vaihtaa ikinä…

    Jätkä

    pitkät neulaset: ”-Helsingissä ajoin mittarilla ja kuulustelin suharia. Uusi mese oli sipannut jossakin 50000 kilsan kieppeillä. Taiwanissa tehty osa ja hinta 13000. Dieslpumppu tai jotain siihen liittyvää. Eli menee juuri annettujen ohjeiden mukaan. Ensimmäinen omistaja maksaa itsensä kipeäksi,toinen omistaja maksaa varaosista auton toiseen kertaan.
    <div class=”comment__text js-discussion-text”>

    13000….se on piiitkä pino kalikoita ja vouti vaatii vielä siihen päälle veronsa.Saa vielä 24% tuosta remontista – ja tietenkin kun romu tuodaan maahan niin siinä yhteydessä rokotetaankin kunnolla…..”

    Vaikuttaa vahvasti väritetyltä jutulta. Taksit eivät ajele kovin iäkkäillä autoilla, eivätkä ylipäätään autiolla, joiden takuuaika on päättynyt. Mersukuskeilla on vankka side piirimyyjään ja sen huolto-ohjelmiin. Mersu-taksin omistaja saa huoltojen / korjausten ajaksi sijaistaksin, joten ylimääräiset kustannukset jäävät syntymättä. Ensimmäinen omistaja ei maksa remonteista mitään, huollot kun teettää asiallisessa korjaamossa, niin se vastaa siitä osasta takuuehtojen tekstiä.

    Tollo ei ”Ole kuullutkaan ERG-venttiilistä”. Sellaista ei taida dieseleissä olla?

     

    </div>

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Ei ole juttua väritelty – eikä provo. Suhari itse kertoi. Mersu oli uuden karhea.

    Maahantuojan takuuseen ja 13000 remontti. Takuuaikana korjattu. Sitten kun takuu on ohi maksaja on se joka korjaukseen päätyy.

    Audilla ajoi hän ja onkkelmia ei ollut muuta kun ylenpalttiset hienoudet joiden ymmärtäminen ja käyttäminen ottaa liikaa aikaa jopa ammattikuskilta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Sen nimi on EGR venttiili ja nimenomaan dieselkone. Jätkä jo ehti unohtaa että ajelen biodieselillä nykyisin. Silloin kun venttiili pimahti ei mydieseliä vielä ollutkaan tarjolla. Autolla pystyi venttiili rikki ajamaan mutta tehot olivat rajoitetut. Sehän ei vaikuta moottoriin ainoastaan pakokaasujen jälkikäsittelyyn.

Esillä 10 vastausta, 3,711 - 3,720 (kaikkiaan 32,518)