Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,498 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten 140ärrä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,721 - 3,730 (kaikkiaan 32,500)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Metsuri motokuski

    Tuo egr ventiili on nyky dieseleissä murheen kryyni niin metsäkoneissa kuin autoissakin. Sen vikaisuus ei johdu dieselistä on my dieseliä tai ei. Metsäkoneissa ne venttiilit ovat vielä aika lyhytikäisiä ja liittyvät näihin uusiin urea moottoreihin. Tosin niitä oli jo ennen urea moottoreitakin. Meillä oli moto johonka 7000 tunnissa vaihdettiin kahdet egr venttiilit ja työautoissa kaikista oli ne otettu pois käytöstä kun  olivat rikki.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin eurooppalaisissa autoissa se on ongelma, ei muissa. Ohitus ei onnistu jos aikoo auton katsastaa.

    MJO

    Tuntuu hiukan kalliilta lisävarusteelta laittaa automaattivaihteinen auto

    Rohkeasti vain 2000-luvulle sieltä kivikaudelta. Automaattivaihteisto alkaa olla ilmastointiin verrattavissa oleva varuste.

    wanhajätkä

    Mulla on nyt kolme autoa aktiivikäytössä. Tähän mennessä mulla on ollut 50-100 autoa. En ole merkkiuskollinen joten kirjo on melkoinen. Mahtuu mersusta pösöön. Yleensä uusinta mallia. Pösö ei viihtynyt meillä ku reilun vuoden ja sitikka puolitoista. Kyllä siinä erottaa jyvät akanoista.

    Aktiiviautot on ny kaks tojoa ja volkkari  ynnä eukon volkkari. Volkkareiden vikalistasta en jaksa kirjoitella. Lista ei ole pitkä mutta kiusallisia pikkuvikoja varsinkin talvella. Kyllä ramaan tojon nimiin ihan täysillä.

    Puolestani jokainen ajelee millä haluaa ja jos on onnellinen onko siihen kellään sanomista. Ja kääntäen, jos väittää omaa valintaa parhaaksi ni nolaahan siinä itsensä…

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Köyhällä vasemmistolaisella on pitänyt ostaa aina hyvää, kun köyhällä ei ole vara ostaa huonoa. Tähtikeuloilla olen jo 20 vuotta ajellut ja en ole vaihtanut edes yhtä poltinta. Tuon tankkauksen kun saisi vielä jotenkin pois.

    Metsuri motokuski

    Eipä se egr tunnu kestävän cat:n moottoreissakaan. Joten ei ole pelkästään eurooppalaisen moottorin murhe.

    mehtäukko

    Kyllä ei auta kehua eikä hyvin moittia mitään kotteroa. Vaikka tähtikeuloilla on tullut kolluutettua, ei kärsi näitäkään muovikoslia hyvin ylistellä…

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Egr-ongelmat johtuvat monesti liian lyhyestä säännöllisestä ajomatkasta, työmatkasta, tms. Moottori ei kerkeä lämmetä. Näin ainakin kaverin uusissa bemereissa.

    oksapuu

    Tuo Egr on järjetön systeemi, työnnetään …kaa puhtaaseen moottoriin…

    Ostaa uuden auton niin saa neljä vuotta ajella, 10 vuoteen sitten katsastus joka toinen vuosi…

    Joku tulppaa joku toinen ei…

    Neliveto ja automaatti laatikko on jotain sellaista että kerran kun ostaa niin paluuta vanhaan ei ole 🙂 …

    jees h-valta

    Oksapuu, vain toinen on todella mukavuustuote, eli automaattilaatikko. Nelivetoa ei tarvita normaali asfalttiajossa lainkaan joten se on turhake. En huomannut VW:n Touaregin jälkeen mitään huononnusta vaikka Peugeot onkin etuveto pelkästään. Kun ei tartte missään auraamattomilla metsäteillä enää talvella koluta on nelikko täysin turha. Etuveto menee lähes yhtä tukkoista paanaa hyvillä renkailla.

Esillä 10 vastausta, 3,721 - 3,730 (kaikkiaan 32,500)