Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,731 - 3,740 (kaikkiaan 32,517)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Minä näen asian niin,että jos jostain kumman syystä tykkää ajella kesät talvet yli 200 heppaisella autolla,niin nimenomaan silloin se kannattaa olla nelivetoinen…,suomen olosuhteissa…t.kim

    MJO

    Ei ole Jesse edes ajanut 4-vetoisella, jos väittää eron ilmenevän pelkästään auraamattolla metsäteillä.

    Gla Gla

    Visakallon linkin takaa (s. 370) avautuu seuraava otsikko: ”Yllätys päätövertailusa: Parjatuilla diesel-autoilla voikin ajaa vähäpäästöisemmin kuin sähköautoilla.”

    Tuohon vain lyhyenä kommenttina, että mikä ihmeen yllätys. Jopa Greenpeacen kommentista voi päätellä, ettei se ollut yllätys. Mutta ei näy porukkaa kahleissa fossiilisen polttoaineen mittareissa. Jossain öljykentällä Norjan suunnalla taisi Sinin kaverit hiljattain olla.

    Jees: ”Tässäkin asiassa Mersut taas huonoimpia. Eivät hyväksy uusiutuvia kun ei koneet kestä. Siinä mielessä esim. Dacia meni huonompaan suuntaan kun ottivat käyttöön mersun koneet.”

    Nyt Jees kannattaa kaivaa ne perus- tai kansakoulun matematiikan kirjat esiin ja aloittaa ihan alusta arkijärkeen perustuvan ajattelutavan rakentaminen.

    Jos Mersu ei anna lupaa käyttää Nesteen my-dieseliä, tarkoittaako se koneiden hajoamista? Ei tarkoita. Se tarkoittaa, että Mersu ei ole testannut ko. polttoainetta moottoreissaan ja todennut sopivuutta. Silloin Mersu ei tietenkään voi hyväksyä polttoainetta moottoreissaan käytettäväksi. Jos Mersu antaisi luvan käyttää my-dieseliä ilman testausta, ottaisi Mersu hallitsemattoman riskin ja sitä ei yksikään vakavasti otettava taloudellisen toiminnan harjoittaja voi tehdä.

     

    jees h-valta

    Miksi muut ovat testanneet ja käytön hyväksyneet? Miksi mersun koneinssejä ei ole aihe kiinnostanut ja tehnyt testejä? Mihin perustuu väitteesi Gla ettei ole testannut? Miksi muut ovat ottaneet ”hallitsemattoman riskin” Gla? (Kun välttämättä eivät ole nekään testanneet) Ihan perus-ja kansakoulupohjalta Gla: saivartelet.

    Tolopainen Tolopainen

    Autoissa on hiukan eroa olen ajanut nykyisellä merkillä 13v ilman minkäänlaista vikaa tai korjaamolla käyntiä huoltoja lukuunottamatta. Onhan noita VGR ongelmia ollut perhepiirin Fordissakin esimerkiksi ja paljon muitakin ongelmia, on vaihdettu kytkintä, vetoakseleita takuuseen ja koko moottori ym. pientä.En oikein ymmärrä, että joku ei osaa laskea auton hinta-laatusuhdetta, jos sen osaa auton valinta on sitten aika helppoa VAG:n tekeleet ei jää valittaviksi.

    jees h-valta

    Tolopaisen koreankippana kestää hyvin ilmastoidussa suulissa ja vain kesäkeleillä ajellessa mutta ne jotka oikeasti autoa käyttävät päivittäin eivät kyllä koreankippanoilla aja jos ei ole työsuhdeauto. VW:kin on huomattavasti normaalimpi kulkupeli paljon ajaville.

    Tolopainen Tolopainen

    Silloin kun ajan pököt tulee peräedellä vastaan, ei ole yhdelläkään muulla valmistajalla vastaavaa 1,6 dieseliä joka voittaisi kiihtyvyydessä.

    jees h-valta

    Uskon kyllä että kiihtyy, kuljettaja, joka kuvittelee että kiihtyy kun ei ole muita autoja uskaltanut vastaavina edes koittaa. Voisi huomata oman nuhapumppunsa arvottomuuden.

    Tolopainen Tolopainen

    Tulipahan tuo volkkarin dieselikin koeajettua  ja vaisuksi todettua, ei mitään tapahdu, kun painaa kaasupolkimen lattiaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    En tiedä mikä Tolopaiselle on riittävä kiihtyvyys, mutta minulle Yetin 1.96 litraisen nelivedon kiihtyvyys on ainakin tähän saakka riittänyt ohituksiin. Ford Thunderbird SC:n kiihtyvyys sen sijaan aivan liikaa: säikähtää vaan suotta, kun painaa kaasupolkimen puoliväliin.

Esillä 10 vastausta, 3,731 - 3,740 (kaikkiaan 32,517)