Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,761 - 3,770 (kaikkiaan 32,585)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    On se silti nuo VW:n ongelmat olleet aika erikoinen episodi. Kun sitä mentiin noinkin pitkä aikajana eikä asialle tehty mitään. Muuta kuin korjattiin veloituksella rikkoutuneet. Tietääkseni yksikään Puretec ei ole hajonnut sen pareen jakopään kuin polttoaineen ongelmistakaan. Joten kerrasta hyvin tehty on jo yhtä kuin voitto markkinoilla. Dieselit siellä on aina osattu tehdä.

    Tolopainen Tolopainen

    Aina volkkarin koneissa on ollut suunnitteluvirheitä. Volkkarin omistajien kannattaa  varautua koneremonttiin ja pitää kaskovakuutus kunnossa hinaustarpeiden takia ja huomioida, että siihen sisältyy sijaisauto.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kasko on ja Skoda Ajoturva.

    Jätkä

    kun minulla oli Volkkareita, niin näytti niiden koneiden suunnitteluvirheet olevan sellaisia, ettäkoneet kestivät liian hyvin. Esim Jettan 1,6 bensakone oli yksi maailman parhaista moottoreista joka suhteessa. Samoin 1,9 diesel on kone, joka asiallisella käytöllä helposti kuljettaa autoa miljoona km.

    Se, että Puretec ei ole Harjavallassa lauennut, kertoo vain yhden moottorin tarinan, joka on vasta 30 000 km.

    Kieltämättä Volkkari on viime vuosina jättänyt tuotevastuun hoitamatta tekniikan pettäessä, mutta on selvää, että kun ongelma havaitaan vasta, kun kymmeniä miljoonia autoja on maailmalla, niin kalliit remontit valmistajaa kauhistuttaa.

    Jostain kumman syystä vain kauppa käy maailmalla vimmatusti.

    jees h-valta

    Jätkälle voin valaista että Harjavallassakin liikkuu päivittäin lähes kaikki Puretecilla varustetut enemmillä kilometreillä kuin minun. Ja ei piiputa. Ei minullakaan VW:sta ihan oikeasti ollut huonoa sanottavaa. Se meni minun aikanain aivan samoin kuin nykyinenkin, konepeittoa huoltovälillä avaamatta. Ja täysiä huoltovälejä ajettiin ja todella käskemällä. Nykyautoissa kun on niin isot pesunestesäiliötkin että ei minun tavoillani tarvitse lisätä niihinkään. Ja nykyinenhän ilmoittaa aina lähtiessä että ”öljyn taso oikea”.

    Visakallo Visakallo

    Jos sähköautoa haluaa ladata taloyhtiön parkkipaikan lämpötolpasta, lataaminen on varsin hidasta, eikä se ole sallittua ilman talonyhtiön lupaa. Sähköautojen lisääntyneeseen sähkön tarpeeseen ei olla varauduttu edes muutamia vuosia sitten rakennetuissa asuinrakennuksissa, mikä voi tulevaisuudessa tarkoittaa isoja remontteja.

    ”Ensimmäiset autopaikat menee aika pienin kustannuksin. Puhutaan tonnista-kahdesta per autopaikka”, kertoo Kiinteistöliiton neuvontainsinööri Matts Almgrén. Sen sijaan kokonainen sähköremontti taloyhtiöön maksaa helposti toistasataa tuhatta.

    Kuka maksaa?
    Latauspisteiden mukana tulee yleensä mittari, jolla yksittäisen lataajan sähkönkulutusta voidaan mitata, joten lisääntynyt sähkönkulutus ei kaadu kaikkien asukkaiden maksettaviksi.
    Alkuperäisen investoinnin osalta taloyhtiö voi päättää ottaa sähköautojen lataukseen tarvittavan kartoituksen, mahdollisen remontin ja latauspisteet hoidettavakseen, jolloin se maksaa myös laskun. Tähän päätökseen riittää yhtiökokouksen enemmistön päätös, sillä kyseessä on ainakin kiinteistöliiton tuoreen tulkinnan mukaan tavanomainen uudistus, jos kustannukset eivät muodostu kohtuuttomiksi.
    Uuden latauspisteen voi hankkia myös osakkeenomistajan muutostyönä, jolloin osakas maksaa kustannuksensa itse.

    ARA on vuoden 2018 syksystä lähtien tarjonnut avustusta latausinfran rakentamiseen. Avustuksen saamiseksi tulee tehdä latauspaikka vähintään viidelle autolle, ja sen suuruus on 35 % hyväksytyistä ja toteutuneista kustannuksista, kuitenkin enintään 90 000 euroa.
    Avustusta on myönnetty jo 900 000 euron verran, ja että määrärahaa vuodelle 2019 on vielä jäljellä 1,8 miljoonaa euroa. Keskimääräinen avustus on ollut noin 10 800.
    Kauppalehti

    Tolopainen Tolopainen

    Se on ikävä juttu että uudet maakaapelit joita on miljardeilla upotettu maahan eivät enää riitä kun pitäisi sähköautoja ladata. Sähköverkot menevät uusiksi. Hiilineutraalius ei synny pelkillä poliitikkojen puheilla se vaatii rankkoja investointeja.

    Jätkä

    Vielä aivan äsken Tollon uskomuksen mukaan Helsingin täyssähköistäminen onnistuu, kun siine johdetaan käsivarren paksuinen alumiinikaapeli. Siis sen vahvuinen kuin vetivät Visuveden vaneritehtaalle silloin, kun siellä viimeisen kerran uudistettiin. Kunpa tuo ressukka saisi suunnattua ajatuksensa johonkin sellaiseen, mitä hän pystyy humeetikopassaan käsittelemään ihan itse. esim. Ottaako kalsarit pois jalasta ennen saunaan menoa vaiko vasta pesun jälkeen.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Parkkihalliin sähköauton lataukseen valmius 600€-800€ per nokka, eli muuntajan uusinta + johdotus, kaikki osakkaat osallistuvat tähän. Lisäksi autopaikkakohtainen latauspaikka 2000€, jos sellaisen haluaa. Kun sähköauto vielä maksaa 15000-20000€ enemmän kuin polttomoottoriauto, niin kovin tyyriiltä tuntuu. Kaikki osakkaat joutuvat osallistumaan kalliimpaan siirtotariffiin, olipa sähköauto tai ei.

    jees h-valta

    Onpa sitten muidenkin asukkaiden vanhat polttomoottorin kärsytys-synnit sovituksessa kun pääsevät osallistumaan. Kallis ja kallis, Kalle, elämä On!

Esillä 10 vastausta, 3,761 - 3,770 (kaikkiaan 32,585)