Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 38,151 - 38,160 (kaikkiaan 38,206)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• konstapylkkerö2

Tarvitaan esim. silmän ja aivojen syntymiseen luova hyvin älykäs suunnittelija. Ei tapahdu itsekseen .

Perko

Jos ajatellaan universumin 13,8 miljardin vuoden historiaa 14 metrin lipputankona, niin ihmiskunnan koko olemassaolo on  vain ohuen ohut kerros pölyä sen nupin päällä.
    Kun tähän yhdistetään ”trumppilainen älyn  jättiläinen ” osana tätä valtavaa aikajanaa, herää kysymys siitä, miten pieniä ja hetkellisiä nykyhetken poliittiset ja inhimilliset ilmiöt lopulta ovat kosmisen mittakaavan rinnalla. Se asettaa suuretkin egoon ja valtaan liittyvät asiat ja Jumalien suunnitelmat melkoisen monimutkaiseen perspektiiviin.

Tolopainen Tolopainen

Kyllä siinä olisi ollut yhdelle Jumalalle aivan liian paljon töitä suunnitella koko Universum ja sen jälkeen vahtia pelkästään maapalloa neljä miljardia vuotta. Ihmisiäkin maapallolla on ollut yli 100mrd joiden jokaista askelta olisi pitänyt vahtia etänä ja kerätä vielä vanhat sielut ikuiseen säilytykseen. Kun muuta ei osata, on helppo sanoa, jotta kaikki on luotu tyhjästä.

narisija

Aika monta teosta maailmankaikkeuden synnystä ja kehityksestä tullut vuosikymmenten kuluessa luetuksi. Johtopäätös on, ettei ihmiskunta itseasiassa tiedä varmasti juuri mitään. Luuloja ja teoriota on kyllä, osa niistä pystytty myös todistamaan oikeaksi, itse luulen kaiken takana olevan jokin voima, mistä ihmisellä ei ole mitään aavistusta, kostonhimoinen, vihainen jumala se ei kuitenkaan liene.

Tolopainen Tolopainen

Luulen, että takana on paljon erilaisia voimia erityisesti on tarvittu atomivoimaa, muuten maapallolta puuttuisi paljon tärkeitä mineraaleja. Eli supernovan räjähtäessä. Olemme kirjaimellisesti tähtipölyä. Kuka tuon olisi voinut suunnitella, maapallosta ei ole ollut vielä silloin tietoakaan.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Nuo evoluutioteorian ongelmat eivät ole kovin vakavia. Evoluutiolla on ollut satoja miljoonia vuosia aikaa kehitellä rakenteita. Kiinnostavampi pohdittava on se mitä tapahtuu kuoleman jälkeen: palaammeko sieluina säilyttämöön?

Perko

Antiikin Kreikan jumaltarusto olivat selitys luonnonvoimille ja inhimillisille tunteille, joita ei muuten ymmärretty.
    Kun maailma jaettiin hallinta-alueisiin, kolme pääjumalaa eli veljestä arpoi vastuualueensa.  Nyky hallinto on paljon niiden kopio.

Tolopainen Tolopainen

Ihmisillä on ollut aina tapana epäillä että Jumala on heistä kovin kiinnostunut ja että hänelle pitää uhrata aluksi karitsoja ja lopuksi ainokainen poika. Kun henkiolento ja ihminen yhtyivät tarinan huipussa. Enää sitä ei voinut parantaa. Miksi apinan kahdestoista serkku olisi noin kiinnostava. Eli ihmisellä ja simpansilla on yhteinen esi-isä, mutta evoluution polku on erilainen.

Rane2

”Ihmisillä on ollut aina tapana epäillä että Jumala on heistä kovin kiinnostunut”

Mikä ihme tuo on?Onhan Tolopaisen nuorempi vaimokin kovin kiinnostunut vanhasta,päivät pitkät netissä luuhaavasta huru-ukosta…

Nostokoukku

Kuten Tolopainen itse pari tuntia sitten kirjoitti: Luulen, että takana on paljon erilaisia voimia, erityisesti on tarvittu taloudellisia voimia. Paksu osakesalkku tasoittaa kummasti huru-ukkomaisuutta. Toista se on meillä köyhillä. Nuorempaa vaimoa täytyy miellyttää muilla avuilla.

Esillä 10 vastausta, 38,151 - 38,160 (kaikkiaan 38,206)