Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,901 - 3,910 (kaikkiaan 32,737)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tuontiautoonkin voi tankata biopolttoaineita. Miten muuten autoverotus: kuinkahan paljon pitää maksaa tuontiautosta veroja auton hinnan päälle ja onko uuden auton verokohtelu erilainen kuin käytetyn?

    Puuki

    Pari-kolme vuotta sitten oli sääntö Saksan tuontiautoissa, että yli 6000 km ajettu katsottiin käytetyksi, muuten verotus uuden hinnan mukaan eli silloin ei juuri kannatusta. Eipä liene muuttunut , tai mistäpä sen varmaksi tietää. Tullista/Trafista löytyy tarkemmat ohjeet verotuksesta (tai sekavammat).

    jees h-valta

    Toloppa, sellaisen saa Suomestakin aivan varmasti nyt yhtä edullisesti kunhan vain seurailee myyntihintoja kotimaastakin. Mutta uskomus on aina että ruoho vihertää paremmin aidan tai rajan takana. Itse olen viimeksi katsonut mainosta jossa Jeep nelikkona yli kahden litran turbodieselinä maksoi 5900 euroa. -010 vaihteesta. Ajokilsatkin varsin maltillisia ja auto kuin uusi kuoriltaan. Aika usein tuontiautoissa tuppaa kilometrit olla arvailujen varassa. Filunkki niissä pelaa jotakuinkin paljon.

    Puuki

    Merkkiliikkeestä ostetuissa uudemmissa on sähköinen huoltokirja. Ei niitä ole peukaloitu.

    Kerran monia vuosia sitten ostin suomalaiselta jobbarilta  Mitsun Pickupin, joka oli tuotu Tanskasta. Kuulemma jossain pienellä saarella pyöritty , ja kilometrejä siksi niin vähän mittarissa. Päälle maalattu ja moottorikin oli kaikesta päätellen vaihdettu jossain vaiheessa. Ne asiat huomasin vasta kun kaupat oli tehty. Mutta aikansa silläkin ajelin vaikka laiska peräkärryn vetäjä se oli.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Aika mielettömiä kustannusloukkuja on nyky autohin rakennettu. Jos tuolaisesta vähän paremman luokan autosta sammahtaa ledpäivävalo, koko umpion joutuu vaihtamaan, kustannus töineen vajaa 1500€. Joissakin automerkeissä  noita joutuu vaihtaamaan muutaman  vuoden välein, kun jotain häikkää jännitteen säädöissä.

    jees h-valta

    Ainahan uusteknisissä ratkaisuissa rahastetaan mutta tuskinpa tuo iso ongelma on. Oppivat ne autonvalmistajat, huonommatkin jännitteensä tasaamaan. Ja vanhaa, yli kymmenen vuotta vanhaa autoahan ei kenenkään kannata enää korjailla nykyteknisissä. Auotilu maksaa ja se ei ole uutta. Se on aina maksanut. Yhteen aikaan katalysattori oli olevinaan auton paaliin laiton paikka, nyt sellaisen vaihto on muutaman satasen homma.

    Tolopainen Tolopainen

    No eihän tuossa ole mitään järkeä, että rakennetaan sellaisia kokonaisuuksia, että valon pimeneminen aiheuttaa lähes yhtäpaljon kustannuksia kuin moottoriremontii. Ennen autoon saattoi ostaa muutamalla markalla parkkivalopolttimon ja vaihtaa itse. Hallitusta vain syytetään autoilun kustannusten noususta, kyllä nuo valmistajat hallitsevat rahastuksen.

    jees h-valta

    Kun se valo on lenkkinä koko sähköketjun osana ja tietotekniikan sitomana on silloin varmasti ainut järkevä tapa vaihtaa kokonaisuus ja mielellään tehdä se paikassa joka pystyy myös varmistamaan että uusi komponentti on älyssä mukana edelleen.

    Tolopainen Tolopainen

    Mitäpä sanoisit asiakkaalle, jos teillä olisi keittiön hanan tyyppivikana, että se pitää vaihtaa putkimiehen toimesta kolmen vuoden välein , hintaan 1500€.

    Puuki

    Eikös ne vaihdot mene takuun piikkiin, kun on  hyvä ja pitkä takuuaika ?

Esillä 10 vastausta, 3,901 - 3,910 (kaikkiaan 32,737)