Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,911 - 3,920 (kaikkiaan 34,037)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Missä autossa ledien kestävyys on ongelma? Siksihän ne ovat yhtä ja samaa pakettia, että paloaika on pitkä ja valotehon hiipuminen vähäistä.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi:”-Ainahan uusteknisissä ratkaisuissa rahastetaan mutta tuskinpa tuo iso ongelma on. Oppivat ne autonvalmistajat, huonommatkin jännitteensä tasaamaan. Ja vanhaa, yli kymmenen vuotta vanhaa autoahan ei kenenkään kannata enää korjailla nykyteknisissä. Auotilu maksaa ja se ei ole uutta. Se on aina maksanut. Yhteen aikaan katalysattori oli olevinaan auton paaliin laiton paikka, nyt sellaisen vaihto on muutaman satasen homma.”

    Minkäs ikäinen Jenkki-reuska Jeessillä onkaan mätänemässä siellä pihakuusen juurella?  Siellähän on odotettavissa oikein Jytky!

    Gla Gla

    Kymmenen vuotta vanha auto on noin vuosimallia 2009. Se edustaa keskimääräistä suomalaista autokalustoa. Melkoinen loikka on elintasossa tullut, jos tuollaista ei kannata korjailla. Vai meinaatko, että nyt uutena ostettavissa järkevä elinkaari päättyy noin kymmenvuotiaana, jos autoon tulee vika? Eli kun nyt kymmenvuotiaat autot joutuu romuttamolle kymmenen vuoden kuluttua 20 vuotiaana, vuonna 2029 paalataan samaan aikaan vm. 2009 ja 2019 autoja?

    Tähän saakka autojen tekninen kehitys on mennyt eteenpäin. Toivottavasti suunta ei vaihdu. Minulla ainakaan ei ole varaa siihen, että pääomakulut on 30 000 € / 10 v. Onko Jees Pösön elinkaaresta jo 20% kulutettu?

    Tolopainen Tolopainen

    Jos on ostanut 3v sitten 50k€ auton , sen arvo on nyt n.20k€, tai niitä on myynnissa ja kilometrejä hiukan yli 100000 km, eli arvon alennus 30k€/3v, repikää siitä, dieselit ovat kovassa pudotuksessa ja edullisia ostaa.

    Gla Gla

    25-30 k€:llä saa erinomaisen auton. Noita 50 k€:n autoja ostaa ne, joille ei auton hinnalla ole merkitystä. Mutta miten niiden ledien vikaantumisen kanssa olikaan, haluatko väistellä kysymystä?

     

    Tolopainen Tolopainen

    Mitäs väistelemistä siinä on joissakin automalleissa ovat rikkoutuneet muutamassa vuodessa, viime vuosina niitä on kehitetty ja uusimpien kestävyydestä ei vielä ole tietoa. Kun ledien ohjaus on integroitu valaisimeen pitää sekin uusia.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Arvon alenema on kyllä suuri kuluerä autoilussa. Laskin, että jos nyt vaihtaisi auton 35 tuhatta maksavaan, olettaisi pitoajaksi 20 vuotta ja jäännösarvon nollaksi, pääomakulu olisi 5 euroa joka ikinen päivä, ajoi tai ei.

    jees h-valta

    Joko alkaa autoilun todelliset vuosikustannukset hahmottua? Onhan todettua että luulo ei ole tiedon väärti vaan mennään rutkasti isommaksi kuluissa kuin luullaan. Toloppa oikeassa, noita 2010-vaihteen kiisseliveroisia ja siihen asti vekselivetoisia koko neljällä kummilla saa parinkympin molemmin puolin. Jopa alle kymppitonninkin jo hiukan enemmän ajettuja. Ja alkujaan hintaa useimmissa lähes viisikymmentä tuhatta ja varusteltuna vielä päällekkin hetken matkaa. Ei auta edes laatumerkkikään kovin paljon. Pari-kolmetonnia paremmin vois saada kuin Kiiasta.

    Tolopainen Tolopainen

    Kiian hinnassa on lähes koko summa auton hintaa,  50k€ autossa on jo kymppi veroa, ei ole mikään ihme, että hinta puolittuu kolmessa vuodessa. Ei sitä verolla ajeta.

    Gla Gla

    Tolopainen: ”Mitäs väistelemistä siinä on joissakin automalleissa ovat rikkoutuneet muutamassa vuodessa”

    No missä automalleissa? Väistelemistä on se, että esität väitteen, muttet suostu sitä tarkentamaan.

     

Esillä 10 vastausta, 3,911 - 3,920 (kaikkiaan 34,037)