Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,921 - 3,930 (kaikkiaan 32,741)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Auton arvo laskee melkein kaikissa autoissa samassa suhteessa. siinä ei kovin isoja eroja ole, paitsi Ranskalaisten ja Italialaisten autojen hinnat tulevat alas muita reippaammin.

    Pitäisi meidän Bisnesmiehellekin olla selvää, että uutena kalliimman auton hinta putoaa euromääräisesti enemmän kuin halvemman auton hinta. Ei 20 000 €:n autosta voi arvo laskea enempää kuin 20 000 €, mutta 100 000 € maksavassa autossa arvo putoaa sen verran jo kahdessa vuodessa aivan varmasti.

    Kun autossa on 7 vuoden takuu, siinä varmasti takuu korvaa parin – kolmen vuoden käytön jälkeen umpiot, jos ne ovat niin huonot, että esim katsastuksessa tulee hylkäys.

    jees h-valta

    Jätkähän täällä tuntuu kovassa iskussa olevan, mutta tuskin sinun määräyksesi esim. Korealaisten autojen takuuehtoja muuttaa. Jos siellä ei kuulu takuuseen umpiot tai koko valolinja se ei vain kuulu. Sehän on heidän oma markkinakikkansa ja sillä ei ole vastuujakoa mihinkään.

    Jätkä

    Jos Pösön takuu ei korvaakkaan mitään, niin monen muun auton valmistaja saattaa hyvinkin korvata.

    Kirjalliset takuuehdot kertovat kyllä, mitä ja miten takuu korvaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei tässä ole kysymys oman auton ongelmista. Takuu tietenkin korvaa valmistusvirheet vielä ei ole mitään korjaustarvetta ilmennyt, 12v aikana.

    jees h-valta

    Ehkei valo-ongelmat liity valmistusvirheeseen. Vaan suunnitteluvirheeseen joten ei korvaa muu kuin usko edulliseen autoon. Minun ei ole tarvinnut vongata takuusta mitään. Auto toimii todella luotettavasti ja on osoittautunut juuri niin hyväksi matka-autoksi kuin sen oletimme olevankin. Nurkka-ajossa aivan sama mikä rotisko siinä on alla.

    Jätkä

    Eiköös ne takuuseen hommannut Jeessille ajokoulutuksen, ettei tarvitse jatkuvasti rampata ”huollon ajaksi” rukoilemassa sijaisautoa. Kun oli mestarilla polkimet menneet sekaisin.

    jees h-valta

    Normaalissa huollossa puretaan myös data ja se ei vaadi erillistä käyntiä. Kerran vuodessa auton huolto-ohjelma vaatii normihuollon. Joka oli nytkin Toukokuussa. Normaaliin hyvään palveluun kuuluu sijaisauto huollon ajaksi jolloin silloinkaan ei tarvitse olla pois töistä. Nytkin se maksoi 35,00 euroa eikä vaatinut erikseen polttoainetta edes. Se oli siellä vartoamassa koska se varataan jo tilauksen yhteydessä ja ei sitä tarvii millään tapaa erikseen ruinata. Huollosta ei kuulunut mitään poikkeavaa ja kaikki kohdat oli ruksattu läpikäydyiksi. Koko huoltokin oli halventunut ja oli nyt 335,00. (Viime vuonna vielä yli neljäsataa). Ja siis sisälsi sijaisauton. Pidän todella edullisena. Koska tuon vuoden aikana en itse avannut kertaakaan konepeittoa. Siksi käskenkin aina tarkistaa myös tuulilasinpesunesteen niin ei tarvitse siitäkään murehtia. Menee aina silloin koko välin.

    Tolopainen Tolopainen

    On se tuokin ihmeellinen asia, että voisi ostaa auton, jossa huolto on kahden vuoden välein, pitää väkisinkin maksaa joka vuosi yli kolmesataa ylimääräistä. Kun ostaa autoa, siinä kannattaa käyttää taskulaskinta ja ilman takuuta ei nykyautoja kannata pitää ollenkaan ei ainakaan eurooppalaisia. Noo Jesse on jälkijunassa, mutta kovasti kuitenkin puhuu sähköautojen puolesta, vaikka kovin on vanhanaikainen käytännöissään. Sehän laitetaan nykyisin sähköpyörä auton koukkutelineeseen kun auto viedään huoltoon ja polkastaan sillä etiäpäin.

    Visakallo Visakallo

    Minulle auton huoltopäivä on viime vuosina muodostunut sellaiseksi jo aika paljon nähneen ukonkönsikkään pikku hemmotteluhetkeksi. Otan aamupäivän vapaaksi, vien auton heti aamuksi varattuun huoltoon, juon autoliikkeen ravintolassa hyvät aamukahvit ja luen päivän lehdet. Sen jälkeen tutkailen ja nuuhistelen sisältä uusia automalleja, joita aina löytyy liikkeen edustamilta n. viideltätoista eri automerkiltä. Pari koeajoa, pari tarjouspyyntöä, ja sitten onkin jo lounaan aika. Siinä vaiheessa huolto alkaakin olla jo valmis, ja lähdemme molemmat, niin auto kuin mieskin huollettuna taas kohti uusia seikkailuja.

    jees h-valta

    Olisipa kyllä tosimiesmäistä polkaista Porista Harjavaltaan polkupyörällä töihin! Olisi siinä aika kovatahtinen vauhdinpitokin tarpeen. Huolto alkaa puoli kahdeksalta ja minun pitäisi olla yhdeksältä avaamassa puoti H-vallassa. Matkaa noin kolmekymmnetä kilsaa. Tolopaltahan kaikki käy, minulta tosiaan ei. Olenhan minä sitä Porin aamussa notkumista ja hortoilua harrastanut mutta ei natsaa enää. Varsinkin kun sijaisauto on lähes ilmaisetu. Pääsen hyvin iltapuolella hakemaan töiden jälkeen autoni huollosta. Onhan näitä mahdollisuuksia joo, esim. Palin tarjoaa taksilla kyydin Porin keskustaan huollon ajanvietteeksi haluamaansa paikkaan. Ja näkyy niitä vaivautuneita siellä autohallissa pyörivän. Pitää olla muka kiinnostunut vaihtoautoista ja lässyttää turhaa jonninjoutavaa automyyjän kaas. Onhan se huvi sekin. Josta varmasti automyyjät yhtä kyllästyneitä kuin itekkin olen. Meilläkin nimittäin jotkut paapat tulee aikaansa tappamaan putkiliikkeeseen kyselemään kun mamma on seinän takana hampujaan hoitamassa.

Esillä 10 vastausta, 3,921 - 3,930 (kaikkiaan 32,741)