Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,941 - 3,950 (kaikkiaan 32,720)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Kyllä Puretecia saa edelleen niin kolme-kuin nelisylinterisinäkin. Valinnanvapaus. Itse en kaipaa ollenkaan tuota moottoria isompaa rakkinetta henkilöauton nokalle. Ei minulla letukan kanssa muuten ongelmaa ole mutta meitin hiekkapohjaisesta mökin rannasta se ei vedä tuota venettä liikkeelle takavetoisena. Ja varsinkin kun voidaan enemmän puhua polusta kuin tiestä. Sinne rantaan. Mutta kun se vain olisi hirmu kätevää tiputtaa suoraan omasta mökiltä se vene veteen ja siitä taas toistekkin päin. Vene on kuitenkin noin kuudensadan kilon retkivene ja trailerillaan nippanappa sallittu ilman jarruja. Ongelma on vain siinä että poika laittoi sen timmiin kuntoon ja tykästyi siihen hiukan liikaa ja rohmunnut sillä kalaa Kokemäen Sääksjärvestä suht roheesti. Jos vien sen häneltä itään alkaa välittömästi seuraavan aihion laitto ja minusta se on aika turhaa rahan tuhoa heiltä nuorilta joille juuri nassikkakin tulossa. Varsinkin kun hänellä jo ennestäänkin vene mutta se ei ole nyt sitten mitään kun pääsi paremman hurmioon. Joten minunkin pitäisi kyykätä jonkunkerran kesässä myös vene Satakuntaan hänen kalareissuihinsa. VW:n Amarok tuossa olisi aika mukavalla kurssilla nelikkona ja hyvällä varustetasolla kaupan eräässä liikeessä. Olishan se jo puoltuttu merkki kakkospiiliksi. Mutta kesälomaa ja katsantoa ja kokeilua vaatii.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mulla saattaa tulla myyntiin Yeti muutaman viikon päästä. Kyllä sillä venettä siirtelee… Voin laittaa sulle tiedot.

oksapuu

Heh…

Jessekö meinaa taas ostaa V6 volkkarin. Amarok on varmasti hyvä, sääli kun saa vain neliovisena. Pitää heittää takapenkki pois että saa kilpiin pakettiautona…

Jaa että miksi pakettiauto? Pakettiauto menee helpommin metsätalouden kalustoon, ei ole maastoauto missä on täydet verot…

On myös tietysti haastavaa löytää käytetty alvillinen pikkari…

Gla Gla

Autoliikkeet lähettää tarjouksia sen perusteella, kuinka kiinnostava eli uusi vaihtoauto heillä on kiikarissa. Itsekin sain joskus Renaultilta tarjouksen 2000 euron välirahasta uuteen. Ainoa ongelma siinä oli, että tuolla välirahalla olisi saanut Clion perusmallin. Sitä ei 2000 eurolla olisikaan enää saanut vaihdettu mihinkään muuhun edes uutena. Tiedä sitten, moniko pykälää isomman omistaja vaihtoi uuteen, kun noin pienellä välirahalla sellaisen sai.

Visakallon tapauksessa tarjousten lähettäjät ei tiedä tosiostajasta mitään. Vain sen, että tarjous lähetetään pari vuotiaan auton omistajalle. Mutta jos taas on uusi auto kiikarissa, juuri sitä tarkoitin huoltojen kalleudella. Itse olen pohtinut omani vaihtoa suunnilleen saman ajan, kun sinä taidat ehtiä kahteen kertaan vaihtaa. Mutta ei se mitään, onpahan minulla säästynyt roppakaupalla pääomakuluja.

Veneilynkin suhteen olen täysin tyytyväinen siihen, ettei autoa sen takia tarvitse vaihtaa järeään nelivetoavolavaan. Niin kallista veneilyä en ikinä voisi kuvitella harrastavani. Kalaa saa soutuveneellä saa yhtä paljon kuin isommallakin. Mutta jos rahaa on enemmän kuin taskuun mahtuu, tokihan sitä autoja ja veneitä voi ostella. Ympäristö kiittää.

harrastelija harrastelija

Jeesi on oikeilla jäljillä Amarokin suhteen – on tolokun oloinen työautona. Annelin Jeti-tarjousta kannattaa sitten ottaa Amarokin kanssa kokeille veneen vetoon 🙂

Visakallo Visakallo

Gla: ”Visakallon tapauksessa tarjousten lähettäjät ei tiedä tosiostajasta mitään. Vain sen, että tarjous lähetetään pari vuotiaan auton omistajalle.”

Gla ei taida olla ollut profiloidun markkinoinnin kanssa tekemisissä? Tietotekniikka mahdollisti jo kauan sitten autotarjousten suuntaamisen hyvinkin tarkasti kohteen mukaan. Kohteesta tiedetään normaalien henkilö- ja asuintietojen lisäksi mm. autojen hankintahistoria niin hankintavälin kuin kulloisenkin merkin ja malin suhteen. Tämän perusteella asiakkaalle tarjotaan kilpailijoilta suunnilleen saman kokoluokan ja -malliston autoja, ja kuinka ollakaan, juuri sopivaan aikaan. Aivan tavallisessa lehtimyynnissäkin käytetään profilointia. Yksinkertaisimmillaan, jos olet tilannut vaikkapa jostain tarjouksesta määräaikaisen tilauksen, sinulle soitetaan juuri sopivasti ennen tilausjakson päättymistä. Toinen tapa on antaa jakson päättyä ja antaa asiakkaan olla ilman yhtä lehteä. Sen jälkeen hänelle soitetaan. Netin puolella on samat sävelet. Jos googletat jotain tiettyä asiaa, kohta sitä sivuavia mainoksia alkaa ilmestyä ruudulle. Se, kuinka tarkkaa asiakkaan profilointi on, on tietysti kustannuskysymys. Traficom saa tulonsa juuri näiden asiakasprofilointien tietojen myynnistä. Olen ostanut omaan käyttööni melko tasavälein 14 uutta autoa, eli asiakashistoriaa on jo jonkinverran kertynyt. Glan kohdalla siellä  on taas vähän toisenlaiset tiedot. 🙂

Tolopainen Tolopainen

Tietenkin veneen siirtelyä varten tarvitsee nelikon ja paljon aikaa joutavan päiväiseen kalasteluun, eihän nykyisin oteta edes saalista pelkästään kuvataan ja päästetään takaisin. Kenellä nykyisin on niin paljon vapaa-aikaa että ehtii kalastella, ei ainakaan eläkeläisillä. Niin on kiireistä  ollut tammikuusta asti ja syksyllä alkaa taas taimikonhoidot painaa päälle. Lyhyttä kesää en haaskaa kalasteluun, pitää olla jotain hyödyllisempää mökkiremppaa ym. terassin tekoa.

Tolopainen Tolopainen

Kovin on heikkolaatuisia autoja Visalle sattunut, kun joutuu noin usein vaihtamaan. No eipä ne autot kovin laadukkaita  olleetkaan edes 80-luvun alussa. Sen jälkeen vasta kun korealaiset alkoivat autoja tehdä niiden laatu kohahti huomattavasti.

jees h-valta

Visakallo hyvin perillä mainonnan arjesta. A.J. en kelpuuta Yetia koska se on umpikopallinen ja liian pieni taas metsätalouden minun käyttööni. Avolava se olla pitää. Harrastelija liputti Amarokin puolesta, hiukan siihen kallellaan olen kyllä. Noita jenkkejä olen katsellut nelikkona myös mutta niissä harvoin tärppää järkevän hintaista ja kulutus jollain 5,7 ltr:n moottorilla karkaa kyllä jo käsisitä. Ja hiukan alkaa ulkoinen kokokin haitata rantaan vievällä uralla. Mikään kiire tällä ei ole, jotakuinkin saattaa vielä tämä kesä mennä ohikin näissä merkeissä pysytellen mutta jotain tars tehdä. Ja Glan toteamus soutuveneellä samasta saaliista ei aivan kyllä pidä paikkaansa. Kun perään laitetaan kymmenkunta virveliä haravoimaan syvyyssäädettynä ja hiukan kaikuluotaintakin apuna käytellen plaanareilla levittäen on tehot tapissa. Hondan nelitahtikone servolla antaa juuri sopivan vetonopeuden ja lähes äänettä. En nyt rupea kehuskelemaan mutta nätin kokoista kuhaa on tullut heillä vähintäänkin helpolla ja riittävästi. Jopa parin tunnin venekierroksella. Itse en ole kovin kummoisen innokas kalastaja edes mutta syvä Vuohijärvi olisi sopiva haaste edes koittaa saada kalaa. Siellä se ei ole itsestään selvää ja tähän asti en ole saanutkaan yhtään mitään juuri soutuvenetaktiikalla. Sillä siellä ei tee yhtään mitään. Sen saa vaikka ostaa sieltä rannasta turhan panttina makaamasta. Olen kyllä vahvasti myös Tolopan linjoilla. Ajanhaaskaustahan kalastus tuppaa olemaan mutta kun sellainen paatti tuli rahoitettua olisi pikakierros ja päivän eväät sieltä vedestä jo paikallaan edes joskus silloin tällöin. Ei se polkupyöräilyä turhempaa harrastusta ainakaan ole.

Visakallo Visakallo

Tolopaiselle vastaan, että se on se uuden auton tuoksu, minkä takia minä niin säännöllisesti autoa vaihdan. Kyllähän monet vaihtavat niitä vieläkin sakeampaan kuin minä.

Esillä 10 vastausta, 3,941 - 3,950 (kaikkiaan 32,720)