Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,981 - 3,990 (kaikkiaan 31,442)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    En ole koskaan avolavalla lumitöitä tehnyt, mutta oletan niiden käyttökelpoisuuden perustuvan kiinteistöfirmoilla helppoon liikkuvuuteen paikasta toiseen. Talojen pihoilla ne ovat kömpelöitä, mutta kun pihoilta päivittäin vähäinen lumi aurataan pois, suorituskyky riittää. Veikkaan, että aurausvalli mökkitien liittymässä on kova paikka tuollaiselle. Jos lunta on metri, onnistuu se paremmin lapiolla kuin avolavalla.

     

     

     

    kim1

    Varmasti aurausvalli haasteellinen…p.s.jos auto ollut offroad käytössä siinä melkovarmasti mutarenkaat jo valmiiksi alla..,niihin kun ruuvaa vähintäänkin kuorma-autonastat alle…,niin voinee olla jo jonkinlainen aurauspeli…toki metri suojalunta on aivan varmasti liikaa..

    jees h-valta

    Näkyi siellä aika ”läskit” lavalla olevan. Eihän sillä umpihankea paljon avata mutta helppaa kuitenkin sittenkin lapiohommaa ja saa avarammat polut.

    oksapuu

    Jos jesse Defenderiä mielii niin siellä on sitten keltaisella pohjalla 80km/h lätkä perälaudassa…

    jees h-valta

    Eipä sitä esim. veneen vedossa oikein hirveäst enempää voi mennäkkään. Sama lätkä on muuten letukankin perälaidassa. Ja silloin kun tarve on niin mennään ja lätkähän on perspuolella. Ei näe.

    ate

    Pari kommenttia Jesselle. Olen käsittänyt, että suorituskyky ja ajomukavuus on sinulle tärkeitä asioita. No Defessä ei ole niitä kumpiakaan tarjolla, jos ei puhuta maastoon menosta. Kun kiihtyvyys 0-100 kmh on kotvan, huiput n.120 kmh (300TDI koneessa n. 113 hv) ja ajo-ominaisuudet maantiellä puhelinkopin luokkaa, niin kuskilta vaaditaan asennetta ja nöyryyttä sietää yhtä sun toista erikoista verkkaisen etenemisen lisäksi.

    Tuossa netissä myynnissä olevassa näkyy lavalla olevan auravarustuksen ja rengaskerran lisäksi alustasarja ja etukardaani. Autoon on ilmeisesti jossain vaiheessa laitettu ilmeisesti korotussarja ja uusi laajemmalla kulmalla oleva kardaani.  Kumpi setti nyt on alla ei oikein selviä ainakaan minulle pelkästään tuota kuvaa tillottamalla. Varaosia näihin saa ihan helposti netistä tai kotimaisten alan liikkeiden kautta. Eivätkä ole ihan mahdottomissa hinnan kiroissa. Erilaisia lisävarusteita on tarjolla loputon määrä laidasta laitaan.

    Jos haluat mukavuutta ota jenkki ja jos huolettomuutta niin ota japsi.

    jees h-valta

    Kiitti ate tiedoista. Jotain tuollista uumoilinkin. Tuo ajo-ominaisuus varmasti juuri noin. Mutta autoa käytettäisiin vain veneen vetoon tahi metsätilakäyttöön. Veneen vedossa ei aivan hirveästi meinaa vaikka matka ei aivan maukkainta olisikaan. Tärkeintä olisi saada vene rannasta tien päälle ja tien päältä rantaan ilman erillissempaloita. Jenkkiautoa on nyt tullut metsätilan autona jo ajeltua todella pitkään joten muutosta saa tulla. Japsi ei ole minun autoni joten jotain muuta sen pitää olla. Pakko tuo koirankoppi on ajamassa käydä kun ei ole ikinä ajanut. Että voiko sillä ylipäätään ajaa hiukan pidempää maantiematkaa. Siitä on nyt tullut muutaman vuoden tuoreempikin versio samaan paikkaan joten on ainakin koeajomahdollisuus ilman kuormaakin.

    Jätkä

    Meille tuli uusi – nuorehko MTI melko pian valmistumisensa jälkeen. Hänen eukkonsa oli myös MTI ja molemmat saivat vakiviran.

    Kuljimme tämän miespuolisen kanssa hyvin  – taikka erittäin tiiviisti keikkahommissa ja tutustuimme aika hyvin.

    Hän oli vähän kuin Jeessi. Hänelle tuli autokuume ja hän pohti ja puhui auton vaihdosta joka päivä. Asia ei ollut kiinni rahasta (kuten ei Jeessilläkään).

    Eräällä reissulla se sitten tapahtui: Isossa autoliikkeessä oli maasturipäivät ja hän oli päättänyt, että se on hänelle just eikä melkein parhaiten sopiva kulkine. Karautimme autoliikkeeseen ja siinähän se oli – uudenkarhea esittelyauto ihan koeajoa varten. Ja ei kun autoon.

    Auto testattiin ensin hieman hankalassa takamaastossa, möykkyjen ja kuoppien kanssa = mahtava. Sitten muutaman kilometrin ajoreissu pikitietä ja sora/ savitietä.

    Koeajon jälkeen lähdimme jatkamaan matkaa – Maasturin hankinnasta ei puhuttu sanaakaan, eikä mies ole sellaista hankkinut, viimeksi nähdessäni ajeli isolla Volvolla.

    Kyllä Jeessin kannattaa ensin koeajaa ”Oikea” maaturi, ja vasta sitten päättää, että hän ei tarvitse sellaista.

    Gla Gla

    Löytyisiköhän sellaista venettä, mikä kulkisi Pösön perässä? Alkaa meinaan tulla veneily hintoihinsa.

    Jätkä

    Jarruton perävaunu saa kuorman kanssa painaa MAX 750 kg, ellei valmistaja ole kieltänyt täyttä kuormaa. Se kyllä lukee auton papereissa.

    Nyrkkisääntö on, että jarruton peräkärry saa kokonaismassaltaan olla korkeintaan 1/2 vetoauton painosta. Jarrullinen korkeintaan vetoauton painoinen ja nelivetoisen kärry korkeintaan 1,5 kertaa vetoauton painoinen.

    Sitten onkin ajokortin vuoro, eli onko pikku-e , jolla saa vetää myös yli 3,5 tonnista yhdistelmää.

    Onko Jeessillä pikku-e ?

Esillä 10 vastausta, 3,981 - 3,990 (kaikkiaan 31,442)