Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 24,365)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • mettämiäs

     

    ”Minulla ei ole tapana luulla mitään…”

    ”NIINKÖ?”

    Niin!

    Visakallo Visakallo

    Aamun HS:ssa kerrotiin, että tavallisten autojen akkukauppassa myydään eioota tällä hetkellä. Joidenkin autojen akuissa ei riitä virtaa kuin 2-3 päiväksi, jos pakkasta on 20 astetta. Saattaa olla että 11 km työmatkalla akku ei ehdi todellisuudessa lataantua lainkaan. Vasta 20 km ajo riittää.

    Tolopainen

    Näissä maitopurkin kokoisissa moottoreissa laturin tehoja rajoitetaan kunnes moottori on riittävän lämmin. Akkuja pitäisi ladata uusiminen ei poista ongelmaa.

    jees h-valta

    Eipä ole virrasta vaivannu. Lämminkin. Kyllä pääasiassa lyhyttä pätkää on ”nutkuteltu” mutta sehän onkin ranskan lahja ankeelle alueellemme.

    Tolopainen

    Oletko muuten huomannut miten epäonnistunut autosi korin suunnittelu on. Tuulilasi menee aivan liian pitkälle taakse.  Hirvikolarissa koko elukka sopii tulemaan lasista sisälle.

    jees h-valta

    Enpä ole huomannut kun se ei sellainen ole. En tiedä mitä Toloppa taas on mielikuvituksessaan saanut aikaiseksi mutta ei ainakaan ilmeisesti mitään tosiasioihin perustavaa. Mutta onhan sekin tullut koettua että hirven turpa käy apumiehen penkin puolella syleksimässä veret penkille ennen kuin riuhtaistuu takaisin syysilmastoon. Koiran ilmeiseksi hämmästykseksi. Mutta se olikin Chevrolet-merkkinen avolava-auto.

    Jätkä

    Ei bikku-bösöön mahdu ainakaan aikuinen hirvi, joten Jeessi on sikälis turvassa.

    Autoihin, joissa tuulilasi on hyvin vinossa, ei hirvi oikein tule sisälle, lasi toki menee vaihtokuntoon, mutta kyllä kai hirvi yleensä kierähtää auton yli. Samoinhan jalankulkijalle pitäisi käydä, jos tuo onneton ryntää auton eteen suojatiellä.

    jees h-valta

    En taaskaan tiedä kenen ”pikku-bösöstä” on kyse mutta jos oletetaan että hän jotenkin suuntaa 3008:n rakenteeseen en pidä siinä tuulilasia mitenkään erityisen voimakkaasti kallistettuna vaan mielestäni aika normaali kulmaisena. Mutta kieltämättä pösöissä on ainakin yksi malli jossa se yleensä vielä jatkuikin panoraamakattona. Olisko ollut joku nelosalkuinen ja jotain STW tai sinnepäin numero/kirjainyhdistelmä. Sellainen oli taannoin työkaverilla ja todella muuten erittäin asiallinen auto mutta pilasi sen huoltamalla halppisöljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä. Alkoi syödä öljyä ja hukkasi vaihdossa.

    Jätkä

    Kaukana takanapäin on ajat, jolloin Saab 99 – 900 jne, sekä Lada olivat lähes pystysuoralla tuulilasilla varustettuja. Sellaisesta lasista tulee sisään isompikin otus, mutta jo kauvan on autojen tuulilasit hyvinkin paljon taaksepäin kallellaan.

    Matalalla oleva aurinko helposti häikäisee, kun lasin yläreuna on lähes otsan tasalla.

    Visakallo Visakallo

    Nykyisten autojen korkealla oleva konepelti on suunniteltu ottamaan törnäyksessä vastaan jalankulkijan liike-energia niin, ettei tämä paiskausuisi takaisin auton eteen. Luiska tuulilasi toimii samaan tapaan. Periaate on toki sama hirveenkin törmätessä, mutta hirviä kun on niin monen kokoisia.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 24,365)