Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,041 - 4,050 (kaikkiaan 31,367)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Onnittelut täydellisestä epäonnistumisesta auton valinnassa, valmistaja tekee heikkolaatuisia autoja ja harrastaa päästöhuijausta. Kun lisäksi ostaa tämän konsernin halpislinjalla tehdyn auton, voi olla varma että ongelmia riittää. Moni on kakku päältä kaunis vaan on silpoa sisältä. Auto ostetaan hinta-laatusuhteen perusteella, eikä mieltymyksillä prässättyyn peltiin. Lisäksi on unohdettu täysin ympäristönäkökohdat, niiden pitäisi olla vahvasti esillä auton valinnassa. Kyllä nyt vihreät toverit ovat pettyneitä.

     

    Jätkä

    Anneli on tehnyt valinnan, eikä minusta siinä ole mitään marinaa. Auto on maasturiksi sievän näköinen ja -kokoinen. Myös bensiininkulutus on hanskassa. VAG-konsernilla on jo niin paljon kokemusta esim nelivedosta, että sekin on varmasti ihan huippuluokkaa.

    Konsernin kärähtäminen päästöhuijauksesta on nostettu tapetille, mutta todellisuudessa sitäkin puuhaa ovat tehneet monet muutkin valmistajat, onhan heillä myös saman alihankkijan tietokoneet pellin alla. Heillä vaan ei ole kukaan avainasemassa oleva kyllästynyt niin, että olisi kertonut salaisuudet asioiden valvojien tietoon.

    Tikkula Tikkula

    Myöhästyneet onnittelut Jesselle ja pikku Jesserille vanhempineen. Täälläpäin ollu tapana että kun tulee uusi sukupolvi niin maata täytyy ostaa lisää. Eikun Jesse kaupoille.

    jees h-valta

    Kylläpäs Tolopalla on vaikeaa aikaa! Kaikki on huonosti ja ihmiset tekee vain vääriä valintoja. kaikenlisäksi vielä lisääntyvätkin! Annelin autovalinta on hänelle hyvin perusteltu ja järkevä ostos ja pienellä bensiinikoneella ei vie maailmaa syteen eikä saveen. Taloudellista ja hyvää matkantekoa jopa huonommallakin tiellä. Olen aikanaan käynyt Seatinkin koeajamassa ja aivan hyvin olisin voinut sillä ajella aivan näihin päiviin asti. Mutta joskus aina mieltymys vie ja silloin se vei hiukan räyhäkkäämpään suuntaan eli samalta Porin autoliikkeiden alueelta Vesa-Matissa silloin olleeseen BMW:n pikkusedaniin. Paljolti nuo aina riippuu myös mistä parhaiten pääsee kaupoihin. Tikkula, Kiitos ja kumarrus, olishan se taas hienoa löytää sopiva metsätila kaiken kruunuksi. On vain hiukan vielä tuore tuo edellinen ostos että taitaa pian pankkikin sanoa että myöhemmin!

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Autogefühl-koeajaja (YouTubessa) moitti Atecaa hivenen liian korkeasta kulutuksesta. Aion kyllä selvittää, olisiko siihen mahdollista asentaa kaasusäiliö varapyörän tilalle. Mietin myös dieseliä, mutta ei kannata rahallisesti näillä km-määrillä, kun dieselin käyttövoimavero on 400 euroa suurempi vuodessa. Jos olisi asuntovaunu vedettävänä, sitten kallistuisin dieseliin.

    Onnea jesse-ukille!

    Jätkä

    Tuolla pikkukoneella keskikulutukseksi on ilmoitettu noin kuusi litraa, en pitäisi sitä pahana , Jeessin Pösön keskikulutus on auton oman mittarin mukaan 6,5, eli seitsemän litraa. Tuo ilmoitettu 6 litraa ei ole lainkaan paha nelivetoiselle. Eikös kaasusarjan saa noin viidelläsadalla?

    Miten onnistuisi moottorinestekaasupullojen asennus tavaratilaan? Kai ne voisi täyttää biokaasullakin jos tarvetta on?

    Tolopainen Tolopainen

    Kaasuautojen räjähdyksiä voi katsella yotubesta, jotta ei tarvitse itse ottaa sitä riskiä. Dieseliä aoton polttoaineena ei voita mikään.

    Jätkä

    Dieseliä ei auton polttoaineena voita mikään muu. Eikä Polttomoottoria. On kuitenkin niin, että polttoainekustannus ei ole enää merkittävä, kun auto kuluttaa alle kuusi litraa. Dieselinä sama auto voi kuluttaa samassa ajossa litran vähemmän, mutta käyttövoimavero syö normiautoilijalla tavoitellun säästön.

    On täysin eri juttu, jos auto on hieman isompi ja jos sitä käytetään raskaampaan ajoon. Minulla on tila-auto, joka on hieman korkeampi, ja painavampi kuin henkilöautot keskimäärin. Kuljetan sillä usein tavaraa kabiinissa, koska sen istuimet muodostavat tasaisen lattiapinnan. lisäksi se vetää mukisematta peräkärryä, jonka kokonaispaino ilman jarruja saa olla 750 kg.

    Nytkin olen valmistellut sille useamman sadan kilometrin keikkaa peräkärryn kanssa. Minulla oli aikaisempi versio tästä autosta bensiinikäyttöisenä ja se kulutti raskaammassa ajossa noin 12 litraa – kevyessä ajossa pintakaasulla n. 8,8 -9 litraa. Tämä nykyinen kuluttaa kevyessä ajossa 6,6 litraa, täydellä kuormalla peräkärryn kanssa n.8 litraa satasella. Sillä ajellessa tuntuu jo Dieselin edut olevan kiistattomat.

    Olen muutoskatsastanut tila-autoni pakuksi, joten vero on lähes olematon.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jätkä: totta, ja kyllä. Tästä löytyy läheltä biokaasua. Etanolimuunnos on halvempi, eli satasia, kaasumuunnos kustantaa pari – kolmetuhatta. Siihen saa valtiolta avustusta tonnin.

    Gla Gla

    Kannattaa huomioida kaasu yms. vaihtoehdoissa vero ja huollon tarve.

Esillä 10 vastausta, 4,041 - 4,050 (kaikkiaan 31,367)