Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,051 - 4,060 (kaikkiaan 31,313)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Eikö bensiini- ja Diesel-vaihtoehdoissa ole veroja ja huollontarvetta?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kaasuauton käyttövoimavero näyttää olevan sama kuin bensalla eli parisataa vuodessa. Polttoaine on halvempaa kuin bensa, mistä johtuen investointi maksaa itsensä takaisin. Öljyt ilmeisesti pitää vaihtaa vuosittain, eli auton huoltoväli lyhenee hieman.

    jees h-valta

    A.J:lle Kiitos huomioinnistasi, kyllä ajelisin tuolla viisii eli ihan bensalla ilman omantunnon tuskia. Paljon pahempia kuluttajia on liikenteessä paljon ja puolet vielä läpi suotavaa öljyä joukossa kuten varmaan Jätkän työjuhdassakin. Pösön kulutus on sen auton tietokoneen mukaan edelleen sen kuusi litraa vaikka Jätkällä näyttää pakkomielle ajavan siihen jatkuvasti isompia kulutuslukemia. Kesällä tankillisella saa ajella seitsemänsataa kilometriä puhtaasti joten ei siihen nyt tuohonkaan isoa kulutusta saa millään kaavalla keplotellen.

    Visakallo Visakallo

    Mazda on nyt 2,5 vuoden iässä, joten posti on alkanut tuoda kiihtyvään tahtiin eri automerkkien tarjouskirjeitä. Tänään oli vuorossa Kia Niro. Ihan sopusuhtaisen oloinen auto sekin näyttää olevan. On luonnossa vielä paremman näköinen kuin esitteissä. Hinta / varustelutaso näyttää olevan kohdallaan.

    Jätkä

    Jeessi. On varmaa, että Minun dieselautoni pakoputkesta on mahdollista tulla öljyäski, vaikka sen moottorista ei öly vähene. Nimittäin, kun ajelen joidenkin ranskanpullien perässä öljynkäryssä, niin väkisinkin turbo mättää edellä kulkeutuvan Pösön pakokaasujen päästöjä koneeseen. Sisälle kabiiniin ne eivät tunnu tulevan, onhan siinä kanavassa raitisilmasuodatin.

    Muista Jeessi, että moottoriöljyn lisäyksessäsi pitää varoa pistämästä koneeseen liikaa öljyä, ,mielellään ei ylämerkin ylitse.

    Jätkä

    Anneli. Niin eikä sinun ihastukseesi voi tankata sitä RE 85-bensaa? Etteikö saa lisävarustetta hankittua?

    Monet täällä tankkaavat puolet RE:tä ja puolet 95:sta. Kuulemma tekee ihmeitä käytetyllekin moottorille, jos vaikka öljynkulutus on lisääntynyt, niin reipasta ajoa vaan oikealla seokselle, niin konttorillakin ihmetellään pakokaasujen puhtautta, jopa tutkitaan mittauslaitetta, että onko siinä jotain vikaa.

    Minulla muuten viimeksi dieseliäni mitattaessa katsastaja ihmetteli, että arvot ovat niin hyvät, että hipoo tätä uusinta direktiivin mukaista päästöluokkaa, eli kuutosta.

    Eli salaisuus on se, että uudet ilmansuodattimet ja vältetään Pösön perässä ajamista. Ohi vaan!

    jees h-valta

    Kolua sinä Jätkä siellä auton konehuoneessa vaan aivan tarpeen mukaan ja varmasti riittävästi. Minulla ei ole tapana avata konehuoneen peittoa huollon välillä vaan sillä mennään vuosi tahi mitä sitten kilsoja tuleekaan. Aivan sama, öljyä ei tarvitse lisäillä. Tuon matalaoktaanisen tenun kanssa ei kyllä kannata pelata. Sillä on ainakin letukan kone saatu savuttamaan käynnistyksessä. Edellisellä oli paljon enemmän ajettu eikä pölläyttänyt lainkaan. Eikä lisätty öljyä. Toki en tähänkään mutta kumma pölläys käy käynnistäessä. Eli ilmeisesti venttiilivarren kumit eivät ole kestäneet sitä 85 oktaanista. Joten ei kannata pilata tuoreita autoja. Tuon vanhan lotjan enää väliä ole.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei onnistu Atecaan, TSI-moottori.

    ”eFlexFuel ei ole saatavilla diesel tai suoraruiskullisiin (esim. TSI, CGI, FSI, GDI, EcoBoost) moottoreihin”

    https://eflexfuel.fi/info

    Pitää alkaa pyöräillä kauppaan, niin ei tule niin paljon päästöjä. ?

    jees h-valta

    Mutta muista että pyöräilykin on niin muotijuttu ettei töihin millään vanhalla mummiksella voi mennä. Pitää laittaa myös pikkuauton hinta pyörään ja tekstiileihin että kehtoo. Ja sähköä pitää olla avustamassa ja muotikuteissa!

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen pieneen autokantaan riittää aina bensiiniä tai dieseliä, ei kannata alkaa noilla asioilla päätään vaivaamaan. Flexfuel ei Suomen talveen sovellu, enkä muutenkaan alkaisi autollani erilaisia polttoaineita kokeilemaan. Kaasukäyttö ei ole realismia, kun ei ole riittävästi jakeluasemia ehkä 10v päästä voi olla erilaisia vaihtoehtoja valittavana. Miksi autoilijoiden pitäisi maksaa monenlaisia polttoaineiden jakelusysteemejä, kun niillä ei ole juuri mitään merkitystä kokonaispäästöihin. Ensin olisi syytä lopettaa ne sadat tuhannet öljylämmitykset. Nämä päästövähennykset hoidetaan valtiotasolla, aivan turha niitä on pienen kotteron omistajan lähteä miettimään. Dieselillä mennään niin kauan kuin rattaat autossa pyörii, uutta autoa en osta enää koskaan. Seuraava on 2,2l diesel neliverolla, luultavasti Mazda, niitä saa edullisesti.

    Kohta Suomessa pilataan polttoöljykin noilla biokomponenteilla, jolloin sen säilyvyys menee niin huonoksi, että sitä ei enää vähäiseen käyttöön voi ostaa farmarisäiliöön, säiliö kasvaa täyteen levää.

Esillä 10 vastausta, 4,051 - 4,060 (kaikkiaan 31,313)