Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,061 - 4,070 (kaikkiaan 31,308)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Olisit Toloppa aikanasi ostanut paremman auton ettei nyt vi…taisi kun on korean kipolla pitänyt nytkyttää vuosikymmen. Mutta ei se sun makusi ainakaan parempaan suuntaan ole tuonkaan hairahruksen aikana mennyt.

    Tolopainen Tolopainen

    Ostin hinta-laatusuhteeltaan parhaan auton, mitä oli myynnissä. Kestää kyllä jokainen yksityiskohta vertailun, eikä 132 heppasta 1,6 dieseliä muilta löydykkään, joutavia nuhapumppuja, kun tuli koeajettua volkkarit ja tojot ym. pököön en vilkassukkaan. Ovat laadultaan niin heikkoja ja kalliita pitää ja huoltaa.

    Puuki

    Eikös siinä Volkkarin pikkumaasturissa ole 150 hv ? Vaikka nuhapumppuhan se on sekin, kun painoa on jo melko paljon.

    jees h-valta

    Aika monesta asiasta kiinni onko nuhapumppu vaiko ei. Kyllä yleensä turboahdetut pienetkin moottorit vastaa aika herkästi kaasun käyttöön. Mutta siinä auton käskemisessä olen liikenteessä kyllä huomannut aika suuria ongelmia. Ei vain osata esim. ohituskaistalla laittaa kotteroon vauhtia. Muut sitten vartoilee että väistyskö se siitä edes takaisin sinne omalle kaistalleen että muut pääsisi eteenpäin. Ihmisillä on outo kuvitelma että ohituskaistallakin pitää tarkkaan vahtia nopeusrajoitusta ettei vaan nouse yli. Minulla on asiasta jopa kokemuspohjaa että reippaasti tehdystä ohituksesta ei sakkoja ropise. Poliisi päätteli vain ettei ohituskaistallakaan aivan mitä vain saa mennä.

    rööri roope

    Tolppa Hundaila näkyy olevan 136 heppanen diesel.Jees pösössäsi on tietokone rikki kun keskikulutus autosi tietsikan mukaan  6 litraa/100km ja tankin koko 53 litraa.Sillä bensamäärällä pitäs taittua matkaa 850 km itse totesit että pääsee vain 700 km tankillisella.Joku ei täsmää yhtälössä.Ei se pökötti käsistä karkaa vaikka lätkä pohjassa ajelee.

    Se on kyllä totta ohituskaistalla on näitä nönnöttäjiä riittämiin.Joensuun alueen urpot syyllistyy siihen jatkuvasti eikä joen urpot osaa ajaa liikenneympyrässä.

    AJ muista vaihtaa autosi öljyt vuosittain suositus mutta jokainen päättää itse koska vaihtaa tai vaihattaa.

    Gla Gla

    Jees, elävällä poliisilla puutumiskynnys voi ola hyvinkin korkea, se ei silti sallittavuuteen vaikuta. Kameroilla puuttumiskynnys on nykyään paljon alempi, koska kuvien käsittelyä on saatu tehostettua ja siten järjestelmä kestää suuremman määrän asiakkaita.

    Nopeuden muutos on vakavin riskiin vaikuttava tekijä, jonka vaikutusta osataan arvioida. Rattijuopumuskaan ei pääse samoihin lukuihin. Siksi laissa ei ole toleranssia. Ohituskaistan kohdalla kannattaakin miettiä, kannattaako ohittaa, ellei ilman ylinopeutta ohi pääse. Jostain syystä silti enemmän energiaa käytetään ohituksen nopeuden arviointiin.

    Jätkä

    Jeessi;”-Eli ilmeisesti venttiilivarren kumit eivät ole kestäneet sitä 85 oktaanista. Joten ei kannata pilata tuoreita autoja. Tuon vanhan lotjan enää väliä ole.”

    -Asiantuntemusta konehuoneesta, joka sijaitsee Harjavallassa. Taikka voihan toki joku joppari välittää siellä 85 oktaanista bensiiniä. Muualla sitä ei ole saatavana. Aikoinaan väittivät Neuvostoliitossa joistakin öljylähteistä tulevan raakaöljyä, jolla sai Pobedan käymään sellaisenaan. Puhuttiin, että Neukkuautoissa oli oktaanivaatimus kuudenkymmenen paikkeilla. Nyky RE- bensiinillä ei tuollaista taakkaa ole.

    Virallisesti vanhemmat bensa-autot eivät kunnolla toimi RE-bensalla ilman muutoksia, mutta kyse ei ole oktaani-arvosta. Koneremppaa tietää, jos enemmän käyttelee ja väkisin.

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”kumma pölläys käy käynnistäessä. Eli ilmeisesti venttiilivarren kumit eivät ole kestäneet sitä 85 oktaanista. Joten ei kannata pilata tuoreita autoja. Tuon vanhan lotjan enää väliä ole.”

    Ettei vain Jesselle olisi myyty ”pikakorjattua” koneviallista jenkkiautoa? Jesse ei tunnetusti tee huonoja kauppoja, mutta eihän niitä vanhojakaan autoja kannata puun alle ostaa seisomaan.

    Jätkä

    Venttinvarren tiivistekumit vuotavat eniten moottorijarrutuksessa, jolloin kaasuläppä on lähes kiinni ja kierroksia kohtalaisesti, imuvoimaa lisää raskas auto, joka liikkeen jatkuvuus-lain perusteella lykkää autoa vasten moottorin imua. Kun siitä sitten polkaisee kaasua, on savupilvi joskus kunnioitettava. Olen joskus ajellut sellaisen bensa-Pösön perässä ja kyllä! – kyllä se on ollut taas kerran pakko ohittaa, vaikka ylinopeudella.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on Rööri sama kone kuin Kiassa, nehän on saman konsernin autoja, taisin muistaa hepat väärin. No ei kuitenkaan muilla valmistajilla vastaavaa ole.

Esillä 10 vastausta, 4,061 - 4,070 (kaikkiaan 31,308)