Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,071 - 4,080 (kaikkiaan 31,294)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Jätkä…,jos oikein muistan niin a-ryhmän opeleissa…,ja vastaavissa Esko fordeissa ei käytetty tiiviste kumeja…

    arto arto

    Ei kait missään uudessa autossa ole venakumeja. Nehän laitetaan sitten vasta kun ohjurit kuluu väljäksi. Tosin silloin tehdään kansiremontti. Ja uudet ohjurit venttiileille…..Mutta siihen saa ajaa jo muutaman satatuhatta…….Re 85 Moni käyttää viritetyissä autoissa jäähtytää hyvin konetta. Ja tuo tehoa lisää periaattella paljon soppaa ja happea

    Lenkopetäjä

    Ahetuissa kärsii laittaa raakasti lisää sytkäennakkoa kun käyttää etanolia.ei nakuta herkästi niinku pensalla

    kim1

    Arto,kertooko a- ryhmän  ascona tai Manta mitään..ei tämän päivän ralliautoja vaan 70-80 luvun…p.s.onhan minullakin yksi kulkuneuvo joka toimii e85 :lla…,lisäksi on mm.vesi- metanoli ruisku siinä …,ja huiput +360..

    Jätkä

    Mikä lasketaan uudeksi? Opelin omistajat kyllä puhuvat venakumeista ja liimailevat niitä, kun eivät tahdo pysyä paikoillaan. Eikä ole kyse kovin vanhoista ja paljon ajetuista koneista. Kerran olin poikien kanssa matkassa ja tykkäsivät painaa aika reippaasti Nissanilla. Poikia vain nauratti muutamissa paikoissa, kun oikei tarkoituksella imettivät öljyä venttinvarsien kautta – ja savupilvi oli joskus jopa satoja metrejä pitkä.

    kim1

    Lenkopetäjä….bensalla 9:1 ….e85 10:5 mäntiä voi käyttää…ahtopaineen ollessa vaikkapa 1,3 Bar…

    Jätkä

    arto:”Ei kait missään uudessa autossa ole venakumeja. Nehän laitetaan sitten vasta kun ohjurit kuluu väljäksi. Tosin silloin tehdään kansiremontti. Ja uudet ohjurit venttiileille…..Mutta siihen saa ajaa jo muutaman satatuhatta…….Re 85 Moni käyttää viritetyissä autoissa jäähtytää hyvin konetta. Ja tuo tehoa lisää periaattella paljon soppaa ja happea”

    Pistäppä listaa autoista, joissa ei ole venttinvarren tiivisteitä. Tavanomaista on, että kun ohjurit kuluu liian väljiksi, koko kone on valmis sulattamoon. Ohjureita ei tavallisiin moottoreihin vaihdeta.

    Katsoin netistä uudempien autojen varaosakauppojen listoja. Kyllä siellä tiivistekumit ovat vakaasti omana ryhmänään. Jos konerempan yhteydessä niitä ei enää vaihdeta, niin taitaa kyse olla lähinnä laiskuudesta tai osaamattomuudesta.

    arto arto

    Arto,kertooko a- ryhmän ascona tai Manta mitään..ei tämän päivän ralliautoja vaan 70-80 luvun…p.s.onhan minullakin …..Joo tuttuja autoja aina öljylammikko alla……Jätkälle ford. volvo. audi. jne. Kuka enää koneremontteja tekee. Vaihtokone maailmalta kansipahvin hinnalla…..Kyllä ne listoilla näkyy mutta ei uusissa niitä koskaan ole. Kyllä ohjuria vaihdetaan moni autoharrastaja teetättää ne koneistamaolla on todella halpaa. Samalla venttiilin seetit tulee vanhasta uusi kansi. Samalla tehot takasi jotka karannut pois.

    Jätkä

    Minä konsultoin vain Ammattioppilaitoksen opettajaa, joka kyllä väitti, että ohjureita on kyllä koneistamolla laitettu, mutta se aika oli kolmekymmentä vuotta sitten. Harrasteautot ovat aivan eri juttu, niiden kanssa ei järjellä ole minkäänlaista roolia.

    kim1

    Arto on kyllä ihan pihalla mitä ralliautoihin tulee,….ei ne öljyä vuoda…tuskin öljyä vuotava auto pääsee katsastuksesta läpi,ja sitä kautta eka ek jää haaveeksi…

Esillä 10 vastausta, 4,071 - 4,080 (kaikkiaan 31,294)