Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,101 - 4,110 (kaikkiaan 31,290)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• rööri roope

AJ löytää aina positiivisen puolen kaikesta.Harvinainen piirre piiperöissä.

?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Tänks! Kaikista asioista ei oikein löydy positiivista; esimerkiksi HCV-merkinnöistä…

Tolopainen Tolopainen

Lonkero on keinotekoinen esanssivesi, miten joku viitsii sellaista  juoda. Kaadan suoraan viemäriin, jos joku tarjoaa.

Visakallo Visakallo

Eihän olosuhteetkaan ole samat joka paikassa Suomea! On aivan turha vakuuttaa, että joku tietty firma on aina ja joka paikassa paras, koska tilanteet vaihtuvat nopeasti. On  myös turha puhua jostain edunvalvonnasta, jos metsänomistaja itse sulkee vaihtoehdot itseltään. Kaikki metsäyhtiöt valvovat ensisijaisesti omia etujaan, eivät metsänomistajan. Jos jotain muuta luulee, on vain taitavan markkinoinnin malliasiakas.

Metsuri motokuski

Visakallo kirjoittaa asiaa. Minusta pahinta lienee että ”yhden asian miehet” alkavat nimimerkin suojissa solvaamaan asiasta erimieltä olevaa ihmistä henkilökohtaisesti, millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Mutta tämä ilmeisesti on näiden julkisten foorumien heikkous ja huonus. On helppo purkaa omaa katkeruuttaan.

Valitettavsti on tainut itsekkin tähän hiukka sortu, mutta täytyy yrittää parantaa tapa tai sitten liittyä pelkäksi lukuasiakkaaksi.

Visakallo Visakallo

Gla: ” ihmettelen hänen joskus kertomaansa asiaa, että luotettavuusongelmat loppui japanilaisten myötä. Millaisia pommeja mahtaa käsiin olla osunut, jos parin vuoden ikäisissa ei-japanilaisissa on ongelmia. ”

Toki on huomattava, että aikajanallakin on kuljettu melkoinen matka, joten paljon on jo asioita autoissa muuttunut. Ensimmäinen japanilainen auto tuli minulle vuonna 2000, eli 19 vuotta sitten. Nyt on ollut käytössä niistä viides. Yhdessäkään ei ole ollut normaalien huoltojen lisäksi mitään takuukorjauksia tai takaisinkutsuja. Ennen vuotta 2000 itselläni ja lähipiirilläni oli ainostaan eurooppalaisia autoja. Oli Saabia, Miniä, Ladaa, Fiatia, Fordia, Peugeottia, Opelia. Aivan jokaisessa oli jo uudekseltaan jotain pientä, joskus suurempaakin korjattavaa. Takaisinkutsuja oli useita.Yleisimpiä olivat sähkö- ja lukkoviat, polttoainepumput, ja pienten osien irtoilemiset. Vuonna 2000 kaikki tämä vaiva loppui kuin taikaiskusta. Tänä päivänä tilanne on monilla eurooppalaisillakin merkeillä uskoakseni jo aivan toinen.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mm, sinä ja muut käytännön tekijät ovat tarpeellisia tällä palstalla suhteuttamaan meidän teoreettisempien tyyppien haikailuja!

Asiassa pysymisen kannalta olisi tietenkin eduksi jos henkilökohtaisuuksiin ei tarvitsisi turvautua. Mutta huumori on ehdottomasti eduksi!

Metsuri motokuski

Nykyään taitaa olla niin että Nissani on japanilaisista ainoa joka on kompuksessa euroopplaisten automerkkien kanssa. Nissania on mersuissa sekä ranskiksissa ja päin vastoin. Tuttavapiirissä on paljon autokorjaamon omistajia.  Olen aina heiltä tiedustelut mitkä ovat niillä vähiten käyviä automerkkejä ja malleja kun olen autoa vaihtamassa. Siis huonoimmat asiakkaat heille.

Poikeuksetta vastaus on ollut Skodan Octavia mallit sekä Toyota Corolla ja Avensis mallit. Itse olen päätynyt näihin malleihin enkä vielä ole hirveämmin korjaamoita rasittanut muuta kuin normaalien kausihuoltojen osalta.

Puuki

Mitenkäs se Tojotan paketti-auto ja jokin eurooppalainen ( Rellu/Pösö tai joku muu?) on melkein sama kärry,  merkki vain muuttuu keulalla.

Avensiksestakin oli ainakin aiemmin ollut korjaamojen ilonaihe, dieselkone , joka ei kestänyt .

1.  auto oli ns. peltoauto Fiat 600 seat. Se oli ihmeen luja ja lähti napista käymään kuten muutkin paremmat laatuautot vasta vuosikymmeniä myöhemmin.   Seuraava oli japanilainen -78 100 A Datsun, ei sekään hassumpi , kevyt auto ja kierroskone.  Jokaisessa merkissä on ollut välillä huonompia ”painoksia” markkinoilla, kunnes on pitänyt korjata jotain kohtaa tuotannossa.  Esim. Opelit ja Mersut oli pelleiltään huonoja yhteen aikaan. (2000-luvun alussa Mersut, Opelit  jo aiemmin).   Nissanin pickupissa oli , muutaman vuoden ajan n. 2000-luvun puolivälin vuosimallissa p-ska moottori, joka saattoi hajota jo muutaman 10-tuhannen km:n ajon jälkeen jne..

Metsuri motokuski

Tuo on totta. En ole ostellut pakettiautoja joten niistä en tiedä. Samaa olen kuullut eräistä toyotien dieseleistä mutta nekään ei ole ollut ostoslistalla joten niistäkään en osaa sanoa. Meillä oli firmalla vanhempia hiaceja ja hiluxeja d4d moottoreilla ja ne kesti hyvin. Oli niissä toytojien joissakin bensakoneissa ongelmia mutta meillä on ollut kaikki ketjukoneita ja ne ovat pelanneet hyvin.

Esillä 10 vastausta, 4,101 - 4,110 (kaikkiaan 31,290)