Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,111 - 4,120 (kaikkiaan 31,282)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Visakallon on turaha huolehtia ystäväpiiristäni, se on suppea mutta laadukas. Metsäkaupoilla en mitään kaverisuhteita hoitele, ne tehdään taskulaskimella, ei tarvitse monia tarjouksia pyytää, kun tietää hintatason. MG hoitaa sitten tuon puunvälityksen miten parhaiten osaa, viimeksi meni tukit lähiseudulle eräälle piensahalle ja kuidut UPM:lle.

    Jätkä

    Nyt kun olette Esanssit, Kaljat ja Lonkerot litkineet ja olo on vielä kuin euroopan omistajalla, niin mietteitä autoista:

    Täällä on ollut pari oikein autoilijaa, mutta kukaan ei ole vielä puuttunut minusta kaikkein tärkeimpään tunteeseen, kunautillaan. Nimittäin ajo-ominaisuuksiin.

    Minusta miellyttävä ja mukava matkanteko edellyttää hyviä ajo-ominaisuuksia.

    Pari jalkamiestä on mollannut ja haukkunut maailma johtavaa autokansaa siitä, että siellä valmistetut autot olisivat suorastaan kelvottomia. Varsinkin yhtä maailman suurimpiin valmistajiin kuuluvaa merkkiä on mollattu.

    Voitteko kuvitella: Pikkuruisen Suomen Persaukiset autoilla liikkuvat, jotka vast` ikää laskeutuivat puusta, Haukkuvat VAG-konsernin autoja.  Ne ovat kuitenkin saaneet siitä lähtien, kun aloittivat etuvetoisten autojen valmistuksen – Pelkkiä ylistäviä arvioita ajo-ominaisuuksistaan. Kaikissa vertailuissa, joissa on ollut verrorrina samaan koko – ja hintaluokkaan kuuluvia autoja, on VAG-autot pesseet porukan mennen / tullen, eikä ajo-ominaisuukista ole tullut moitteen sanaa.

    Myönnän toki, että esim Ranskiksissa on ”hyvä kyyti”, mutta ne eivät ole loistavia ajettavia. Kun ostin ensimmäisen etuvetoisen Volkkarin: v. 1982 – ja upouutena, ihastuin siihen ajotuntumaan, minkä se tarjosi. Se istui tiessä, siinä oli äärettömän tarkka ohjaus, se ei pomppinut eikä keinunut epätasaisuuksissa, vaan pahinkin heitto tiessä oli kerta nytkähdys. Eipä siinä autossa ollut mitään autosta johtuvaa vikaa, ei se auton vika ollut, että muija pyyhkäisi sillä toisen autom lokasuojaa, ei se ollut auton vika, että tyttö antoi sen lainalle jollekin kaverilleen, joka kolhi sen Kurikassa. jne.

    Tänä päivänäkin varsin moni ammatikseen autojen kanssa oleva hankkii VAG- auton, vaikka Harjavallassa ei kukaan, eikä myöskään Kukaan Tollo sellaista hanki.

    arto arto

    Silti ford focus voitti ajo-ominaisuudessa aikoinaan ja nykyään ne kaikki keskiluokassa. Taidat omistaa vag konsernin autoja. Koska ei muista kokemusta.

    Jätkä

    Voorti ei ole koskaan voittanut mitään muuta kuin jonkun rallikilpailun. Taidat arto omistaa voortin? Koska ei ole muusta kokemusta.

    Kaikki vertailut, joissa esim Skoda Oktavia on ollut mukana, se on voittanut. Sama vika on ollut myös Passatissa. Voittaja se on ollut ja nimenomaa ajo-ominaisuuksillaan.

    Autoa ei tarvitse omistaa sen takia, että sillä suorittaa vertailevan koeajon.

    Lenkopetäjä

    Olempa omistanu muutaman vaggilaisen voortin mersuja penarin ja ooppelinki.ja mielestäni opeliksi ja ford pesee mennentullen vaggilaiset ajo-ominaisuuksissa.se on hyvä että ihmiset ostaa vag tuotteita nii pysyy korjaamot ja varaosaliikkeet pystyssä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jätkää komppailen! Fiat 127:lla oli nuorena kiva päästellä. Pösölläkin oli erittäin hyvä ajaa, ja merkki on varmasti paljonkin kehittynyt 309/307:n ajoista (jotka molemmat omistin), mutta VAG-konsernin autot ovat tuntuneet vielä paremmilta (VW Passat, Skoda Yeti) . Tuossa välissä oli ameriikan voorti, oikein hyvä sekin oli. Ajotuntuma on makuasia, samoin kuin muotoilu, joka sekin on VAG:lla yleensä melko onnistunut, paitsi Volkkarin muotoilu ei ole ihan viime aikoina miellyttänyt.

    Lenkopetäjä

    Makuasiotahan nämä pitkälle on ja mitä ominaisuuksia kukin autossa arvostaa.näistä saa kyllä hyvät intokset aikaan?

    Metsuri motokuski

    Varmaan yksi vag konsernin huonoimpia moottoreita oli nykyinen 1,2 litran moottori. Jakopään ketjuja meni paljon ja sillä tuhottiin monta moottoria. Nykyiset transsportit ovat olleet aika kehnoja alustan osalta. Jopa ensimmäisessä katsastuksessa on tullut ajokieltoja jousituksen ja tuennan väljyyksien vuoksi. Samoin nykyiset dieselit eivät ole niin kuin entiset kestoiltaan. Korjaamista on myös vag konsernin uusissa malleissa. Uskon että lastentaudeista päästään ja kohta ne ovat yhtä luotettavia kuin ennen.

    Lenkopetäjä

    se tais kuitenki 1.4tsi ja sen perässä dsg olla se syöksykierre tässä joku vuosi takaperi?

    jees h-valta

    Jätkän kommentti volkkareista liian ylistävä. Kyllähän esim. juuri sillä Touaregilla hyvää kyytiä sai mutta ei pärjää kyllä ranskalaisen samanlaisen korin 3008:lle. Tosin myönnän että ikäerokin on yksi tekijä mutta silloisen premiumin olisi paremmin pitänyt vastata nykyisen kansanauton 3008:n ajo-ominaisuutta mutta jäi kyllä siitä huomattavasti. Kova jousitus, heilahteleva kori, ei aivan vakaa ohjauskaan. Urissa ainakin innokas ottamaan omia suuntia. Kaippa ranskalaisen Michelinitkin sopivat sen alle hienosti varsinkin matka-ajossa. Ei tarvii kyllä soutaa eikä huovata. Ja kun vielä näyttää muutkin huomanneen pirteän koneen kiihtyvyyden kun yksi 3008 tuli omaa puolta kotvan aikaa vastaan pitkää letkaa myös ohittaessaan. Mutta kerkesi hyvin omalle kaistalleen ajoissa. Juuri tosiaan tultiin kaakonkulmalta ja matkan teko sujui taas kuin unelma. Jaksaa kun on hyvä matkatykki alla ja sopivan viileällä ilmastointi. Tänä kesänä on ainakin toistaiseksi käynyt noiden viranomaisten kanssakin todella asiallista tuuria. Kerran luulin jo saavani sakot kun Pomarkussa välähti Tranporterin takaikkunassa mutta menikin seuraavalle joka lähestyi aika rivakasti kuudenkympin alueella perään. Ei se tosin aivan vielä sata varma asia ole mutta aikaa on jo kyllä reilu viikko kulunut.

Esillä 10 vastausta, 4,111 - 4,120 (kaikkiaan 31,282)