Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,121 - 4,130 (kaikkiaan 31,280)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Eikä sekään kauhiast kyllä VW:n luotettavuuden puolesta puhu kun tienposkessa oli Riihimäen vaiheilla palokunnan Transportteri ja äijät nokkapellin alla korvia myöten. Eikä aivan ikäloppukaan minun mielestä.

    Tolopainen Tolopainen

    Mikä yhtiö kärähti laajoista päästöhuijauksista. Kun VAG teki vilppiä päästöissä, sitä on tietenkin ollut pitkään ja kaikessa muussakin laatuun liittyvissä asioissa. Miksi volkkareiden nokkahihnat eivät kestä Oulun seudulla, eikä yhtiö halunnut myöntää, että se johtui auton omista huonolaatuisista osista, vaan yrittivät syyttää moottoritien pintamateriaalia heh mitä röyhkeyttä. Jos Jätkä haluaa ajaa ongelmaisella autolla ja maksaa kalliita korjauksi niin siitä vaan. Eihän nuo volkkarin tsi koneet kestä kuin muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä, myös jarruihin on joutunut tekemään kaallita remontteja, kun ohjausventtiilit jumittaa. Lisäksi kaikki vokkarin dieselit kuluttavat öljyä ja sekin tietenkin näkyy päästöissä, joita joudutaan manipuloimaan, kaikenkaikkiaan huonolaatuinen auto erittäin vaatimattomilla konetehoilla. Sopii mummolle ja vaarille, kun ajelevat hiljalleen kolmosella kirkkoon sunnuntaisin.

    Jätkä

    Myös Pakettiauto / pikkubussi -osastolla Transportterit ovat osoittautuneet ajo-ominaisuuksiltaan todella miellyttäviksi.  Voi sanoa, että se vain otetaan ja laitetaan tien päälle, eikä sitä tarvise ohjailla, se kulkee itsekseen omaa kaistaansa.

    harrastelija harrastelija

    kyllähän teknologia on kehittynyt ”miesmuistin” aikana huomattavasti. 70-luvulla moottori oli vielä käytössä, jos öljyä kului alle litra tuhannella kilometrillä. Nyt öljyhuolto tehdään kerran vuodessa tai 30 000 km:n ajovälein.

    Moottorin valmistaminen on hienotyöstöä ja toimintoja ohjataan elektronisesti. Näin varmistetaan p.aineen optimaalinen syöttö suhteessa palamiseen tarvittavaan happeen. Tuloksena on p.aineen kulutuksen pieneminen ja moottorin osien kulumisen väheneminen.

    Äärimmäisissä olosuhteissa kuitenkin perusrakenne ilman liian suuria hienosäätöjä on varmin keino selviytyä.

    rööri roope

    VAG auto golf 1.4 tissikoneella oli minulla siihen asti kun moottorin öljymäärä alkoi lisääntymää ja mittaritaulussa paloi merkkivalot milloin minkin takia.Ajomäärä mittarissa alle 100000 km.

    Ohjekirjassa oli ettei tarvii huolestua vaikka menee 1 ltr öljyä 1000km.Meidin golfissa lisäänty  ja laimeni moottoriöljy.

    Joku eteläsuomessa sai sisäänajetun paskan riesakseen.

    Jätkä

    Ehdoton asiantuntemus paistaa muutaman Urpon kommenteista. Täällä on kyllä luettu, kuinka kehnoja mikäkin automerkki on, yleensä se ei ole omassa käytössä – enää!

    Kuitenkin- jos valmistajien tuotantoja katsotaan, niin esim Maailman viiden suurimman  valmistajan tuotantomäärät ovat sitä luokkaa, että kun otetaan vaikka Jeessin halveksimat ”Korean kiesit”, jotka kaksi merkkiä ovat saman Hyundai – konsernin tuotteita, niin valmistusmäärät joka vuosi maailmalle ovat sellaiset, että Jos Suomeen ostettaisiin pelkästään niitä, eikä muita merkkejä lainkaan, riittäisi Hyundai:n ja KIA:n vuosituotanto tyydyttämään Suomen uusien autojen tarpeen sadaksi vuodeksi.

    Samaa määrää tekee ja myy myös mm. VAG, Nissan/ Rellu ja Toyota.

    Muutamat Suomalais-Urpot ovat kuitenkin ainoat viisaat maan päällä, joilla oma vakaumus on niin voimakas, että syöpä on siihen verrattuna nuhan tasolla vakavuudeltaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Auton valinta joudutaan tekemään epätäydellisen mututiedon avulla. Tarvittaisiinko autoille oma ”Tripadvisor”? Auto on loppuviimeksi niin yksinkertainen laite, että mahtaisiko merkeillä suurta eroa olla. Uuden automallin saattaminen markkinoille on niin kallista, ettei huonoihin malleihin ole varaa. Epäonnistuneet kokeilut karsiutuvat pois markkinoilta.

    Jätkä

    Jeessi:”Eikä sekään kauhiast kyllä VW:n luotettavuuden puolesta puhu kun tienposkessa oli Riihimäen vaiheilla palokunnan Transportteri ja äijät nokkapellin alla korvia myöten. Eikä aivan ikäloppukaan minun mielestä.”

    -Puhumattakaan siitä, kun poliisiauto ajoi kolarin tässä hiljakkoin! Kyllä se on epäluotettava auto – kertakaikkiaan!

    Mutta olipa viikonlopun aikana valtatien varressa Pösön uudenkarhean näköinen auto luiskassa pyörät ylöspäin ja poliisien teippi ympärillään. Ne ajo-ominaisuudet kun ovat niin kehnot, vai onko vain kyyti liian mukavaa?

    MJO

    VAG autojen ongelmat ovat olleet todella laajat ympäri maailmaa. Siellä on ollut jakopää-, jarru-, DSG laatikko yms. ongelmaa. Maailmalla on tullut milloin valtiotasolta painostusta valmistajalle ja maahantuojalle korjausvastuista ja korvauksista. Suomessa tietenkin maahantuoja yrittää välttää korvaukset yms.. Aika suuret myllerrykset on saksan autotehtaissa meneillään ja ihmisiä potkitaan ulos liukuhihnana.

    Tolopainen Tolopainen

    Jätkä on lukenut roskalehteä TM, jossa aina ennen kehuttiin volkkaria, sehän voitti kaikki testit, kun oli tietenkin lehden suuri mainosrahoittaja. Mitään tekemistä noilla tuon lehden lausunnoilla ei ole autojen laadun kanssa, on täysin kaupallinen julkaisu ja jutut on pelkkää roskaa.

Esillä 10 vastausta, 4,121 - 4,130 (kaikkiaan 31,280)