Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,141 - 4,150 (kaikkiaan 31,277)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Puuki

Joopajoo, koska Suomenkin tiet muistuttaa niin paljon velodroomeja,  eikun  vakkaripäällä ajellaan ilman ohjaamista, jos vain automerkki on valittu oikein.

Puuhastelu hiilineutraaliteetin aikaansaamiseksi nopeasti autoilun osalta autokannan muutamisella sähkö-ja hybridikantaan on ihan satua, jota tuskin uskoo S. Marin itsekään tai sitten elää ihan utopioiden vallassa. Tai voisi se olla mahdollistakin , jos tulee niin kova lama-aika , että autoilu vähenisi radikaalisti. Sitä tuskin kukaan toivoo.

Jätkä

Jeessi:”Mutta jos senkin on VAG.in insinööri totaalisesti pilannut se on talodellisesti mahdotonta. Kuten minulle kävi.”

– On se vaan kiva peli tuollainen venyvä omatunto ja muisti, kuin Jeessillä on. Kyllä hän on itkenyt lukemattomia kertoja, kuinka Volkkari oli ollut huollon puutteessa ja öljynvaihdon laiminlyönti aiheutti jakopäässä huomattavan kaalliin remontin tarpeen.

Vai Ajelivatko VAG:n insinöörit Jeessille päätyneellä huumekiesillä ihan tarkoituksellisesti ilman öljynvaihtoja katsoakseen, koska kone levahtaa?

Ilman huoltoa kone kuin kone hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Hyvällä , asianmukaisella huollolla on ilmeisesti lähes aina saavutettavissa se käyttömäärä, johon valmistaja on koneella suunnitellut päästävän – jopa reippaasti ylikin, kunhan käyttö ja huolto ovat asiallisia.

MaalaisSeppo

Ulkomailta hankituissa autoissa voi olla puutteita huollossa. Jesselle kai kävi niin. Eihän se ole auton vika, jos huollon puutteessa laukeaa. Niin kävi myös lankokokelaan bemarille.

Toyota kyllä kestää huoltamattakin. Työkaveri sitä hajamielisyydessään kokeili. Onnistui hyvin.

Jätkä

Minä olen pyrkinyt käyttämään vähintään sen laadun öljyä. mikä lukee käsikirjassa ja sen vastapainoksi vielä puolittamaan öljynvaihtovälin.

Pidän hyvinkin mahdollisena, että auton käyttörytmi on minulla sen verran epäsäännöllinen, että 30 000 km:n vaihtoväli on turhan pitkä, siksi olen sen puolittanut. Myös suodattimien vaihtoa ja niiden laatua olen pitänyt aika tärkeänä moottorin kestävyyden kannalta.

kim1

AVK:lla kysytyin tuote taitaa olla wolkkarin PDF laatikko…,vähiten kysytyin hiacen tai hiluxin moottori…

Mutta mitä noihin ajo ominaisuuksiin tulee…., jotkut autot eivät ole suunniteltu routareikäisille teille..,alle 80 km/h nopeuksiin ,vaan aktiiviseen ajoon kohtuu suurille nopeuksille…,kyllä silloin kynitään jyvät akanoista kun ajetaan tupla tikkaria…,elikkä huimaa ylinopetta mutka pätkillä..onko se hyvä tuote mahdollisesti baijerista,vai jostain vaikkapa naapurimaasta…

Aimo Jortikka

Kannattaako lukea tämän ketjun kaikki 4145 viestiä, onko helmiä joukossa?

Jätkä

Nuo Volkkarin tekniset ongelmat olisi pitänyt Suomessa hoitaa joukkokanteiden voimalla niin, että valmistaja olisi ottanut täyden takuu-vastuun mallilla tuotevastuu, eli ei parin vuoden takuuta, vaan kaikki laatikot korjataan uutta parempaan kuntoon ainakin kerran. Samoin nuo päästökorjauket heti ja kakistelematta.

Onhan selvää, että se maksaa, mutta ”Oma moka”. Päästöhuijauksien kohdalla vain ihmettelen, kuinka muut autonvalmistajat, jotka tietenkin ovat käyttäneet samoja huijausohjelmia, ovat pystyneet sen salaamaan.

Apli

Itsellä ollu monen merkkisiä autoja, tojota, audi, volkkari, pari rapeaa ranskalaistakin, nyt pari viimeistä Skodia, ehdottomasti vähävikaisempia nämä Skodat tähän mennessä.

Visakallo Visakallo

Vielä noista liikenneministeri Sanna Marinin mietteistä Suomi Areenassa. Onko todella niin, että tullakseen poliitikoksi ja peräti ministeriksi, pitää omata olematon laskutaito, mutta erittäin hyvä mielikuvitus? Miten velkainen maa, jossa on Euroopan vanhimpiin kuuluva autokanta ja pitkät kuljetusmatkat, voi puolittaa liikenteen päästönsä sekä muuttua hiilineutraaliksi kymmenessä vuodessa? Kun Sanna Marin sanoi tuon, näytti hän uskovan omat juttunsa. Eihän kukaan muuten voisi niin sujuvasti valehdellakaan.

eero heikki eero heikki

Jortikalle.eijjoo helmiä vaan samaa kehittymätöntä junnoomista !

Esillä 10 vastausta, 4,141 - 4,150 (kaikkiaan 31,277)