Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,141 - 4,150 (kaikkiaan 35,357)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä Jätkä

    Jeessi:”Mutta jos senkin on VAG.in insinööri totaalisesti pilannut se on talodellisesti mahdotonta. Kuten minulle kävi.”

    – On se vaan kiva peli tuollainen venyvä omatunto ja muisti, kuin Jeessillä on. Kyllä hän on itkenyt lukemattomia kertoja, kuinka Volkkari oli ollut huollon puutteessa ja öljynvaihdon laiminlyönti aiheutti jakopäässä huomattavan kaalliin remontin tarpeen.

    Vai Ajelivatko VAG:n insinöörit Jeessille päätyneellä huumekiesillä ihan tarkoituksellisesti ilman öljynvaihtoja katsoakseen, koska kone levahtaa?

    Ilman huoltoa kone kuin kone hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Hyvällä , asianmukaisella huollolla on ilmeisesti lähes aina saavutettavissa se käyttömäärä, johon valmistaja on koneella suunnitellut päästävän – jopa reippaasti ylikin, kunhan käyttö ja huolto ovat asiallisia.

    MaalaisSeppo

    Ulkomailta hankituissa autoissa voi olla puutteita huollossa. Jesselle kai kävi niin. Eihän se ole auton vika, jos huollon puutteessa laukeaa. Niin kävi myös lankokokelaan bemarille.

    Toyota kyllä kestää huoltamattakin. Työkaveri sitä hajamielisyydessään kokeili. Onnistui hyvin.

    Jätkä Jätkä

    Minä olen pyrkinyt käyttämään vähintään sen laadun öljyä. mikä lukee käsikirjassa ja sen vastapainoksi vielä puolittamaan öljynvaihtovälin.

    Pidän hyvinkin mahdollisena, että auton käyttörytmi on minulla sen verran epäsäännöllinen, että 30 000 km:n vaihtoväli on turhan pitkä, siksi olen sen puolittanut. Myös suodattimien vaihtoa ja niiden laatua olen pitänyt aika tärkeänä moottorin kestävyyden kannalta.

    kim1

    AVK:lla kysytyin tuote taitaa olla wolkkarin PDF laatikko…,vähiten kysytyin hiacen tai hiluxin moottori…

    Mutta mitä noihin ajo ominaisuuksiin tulee…., jotkut autot eivät ole suunniteltu routareikäisille teille..,alle 80 km/h nopeuksiin ,vaan aktiiviseen ajoon kohtuu suurille nopeuksille…,kyllä silloin kynitään jyvät akanoista kun ajetaan tupla tikkaria…,elikkä huimaa ylinopetta mutka pätkillä..onko se hyvä tuote mahdollisesti baijerista,vai jostain vaikkapa naapurimaasta…

    Aimo Jortikka

    Kannattaako lukea tämän ketjun kaikki 4145 viestiä, onko helmiä joukossa?

    Jätkä Jätkä

    Nuo Volkkarin tekniset ongelmat olisi pitänyt Suomessa hoitaa joukkokanteiden voimalla niin, että valmistaja olisi ottanut täyden takuu-vastuun mallilla tuotevastuu, eli ei parin vuoden takuuta, vaan kaikki laatikot korjataan uutta parempaan kuntoon ainakin kerran. Samoin nuo päästökorjauket heti ja kakistelematta.

    Onhan selvää, että se maksaa, mutta ”Oma moka”. Päästöhuijauksien kohdalla vain ihmettelen, kuinka muut autonvalmistajat, jotka tietenkin ovat käyttäneet samoja huijausohjelmia, ovat pystyneet sen salaamaan.

    Apli

    Itsellä ollu monen merkkisiä autoja, tojota, audi, volkkari, pari rapeaa ranskalaistakin, nyt pari viimeistä Skodia, ehdottomasti vähävikaisempia nämä Skodat tähän mennessä.

    Visakallo Visakallo

    Vielä noista liikenneministeri Sanna Marinin mietteistä Suomi Areenassa. Onko todella niin, että tullakseen poliitikoksi ja peräti ministeriksi, pitää omata olematon laskutaito, mutta erittäin hyvä mielikuvitus? Miten velkainen maa, jossa on Euroopan vanhimpiin kuuluva autokanta ja pitkät kuljetusmatkat, voi puolittaa liikenteen päästönsä sekä muuttua hiilineutraaliksi kymmenessä vuodessa? Kun Sanna Marin sanoi tuon, näytti hän uskovan omat juttunsa. Eihän kukaan muuten voisi niin sujuvasti valehdellakaan.

    eero heikki eero heikki

    Jortikalle.eijjoo helmiä vaan samaa kehittymätöntä junnoomista !

    jees h-valta

    Tuolla aiemmin MaalaisSeppo päätteli aivan oikein, kyllä se Touaregin ongelma eli nokkaketjun venyminen varmasti oli huollon laiminlyöntiä tai vääränlaista öljyä koneessa. Mutta ei se kyllä minullekkaan lauennut eli laitoin ongelman kiertoon kuten jossain viestissä taisi Jätkäkin jonkun volkkarin tyrkätä eteenpäin. Mutta sinällään syytän silti ehdottomasti auton suunnittelijoita siitä että muuten varmasti pitkäikäinen auto pilattiin sillä että nokkaremontti oli tehty lähes mahdottomaksi. Jos tuollaisen ”panssarivaunun” koko tekniikka pitää irrottaa ja pudottaa alas ennenkuin koneen nokalle päästään on synnytetty susi jo suunnittelussa.

Esillä 10 vastausta, 4,141 - 4,150 (kaikkiaan 35,357)