Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,151 - 4,160 (kaikkiaan 31,276)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Tuolla aiemmin MaalaisSeppo päätteli aivan oikein, kyllä se Touaregin ongelma eli nokkaketjun venyminen varmasti oli huollon laiminlyöntiä tai vääränlaista öljyä koneessa. Mutta ei se kyllä minullekkaan lauennut eli laitoin ongelman kiertoon kuten jossain viestissä taisi Jätkäkin jonkun volkkarin tyrkätä eteenpäin. Mutta sinällään syytän silti ehdottomasti auton suunnittelijoita siitä että muuten varmasti pitkäikäinen auto pilattiin sillä että nokkaremontti oli tehty lähes mahdottomaksi. Jos tuollaisen ”panssarivaunun” koko tekniikka pitää irrottaa ja pudottaa alas ennenkuin koneen nokalle päästään on synnytetty susi jo suunnittelussa.

    MaalaisSeppo

    Poliitikoidenhan on helppo luvata vaikka mitä tapahtuvaksi 10 v päästä, jos se ei edellytä toimenpiteitä istuvalta hallitukselta. Voi vaikka ajatella niin, että kilpaileva puolue saa lupauksesta kurat silmilleen. Niinhän kävi tämän paskalain, jonka käynnisti rkp. Kepua siitä syytetään, vaikkei ollut edes ko hallituksessa.

    jees h-valta

    Sanna Marin on juuri näitä pumpulissa kasvatettuja piiperoita jotka vielä kuvittelevat maamme joksikin lapsenmielisten temmellystarhaksi jossa voi toteuttaa itseään kuin lapsi leikeissään. Karu totuus paljastuu tämän hallituksen myötä hänellekkin.

    Jätkä

    Jeessi. On kyllä huomattavan monta autoa, joissa moottori piää ”pudottaa” alas isompien huoltojen takia. Sitä varten on etupään tekniikka monesti koottu apurungon päälle, jolla koko komeuden saa pois paikoiltaan kohtalaisen vähillä liikkeillä.

    Jos Suomalainen maahanatuoja / piirimyyjä ei ole opetellut ja kouluttanut väkeään siihen, niin se on VOI VOI.

    Tuossa Toyagerissa on se varsinainen hinnan nostattaja se, että tila moottorille on varsin ahdas ja se, että siinä on ketju molemmissa päissä. Tosin alkuperäinen ajatus moottorin suunnittelijoilla lienee se, että jakopään ketjut kestävät auton iän ja tietenkin asianmukaiset huollot oikeilla aineilla olisivat  estäneet moisen ongelman. Tosin huolto-ohjelma on ilmeisesti hinnoiteltu siten, että ketjuremontti on tullut maksettua jo etukäteen, jos huolloista on huolehdittu.

    Kun viimeksi hain öljyt ja putsarit varaosaliikkeestä, tutki myyjä tarkaan auton tunnukset ennenkuin kaivoi öljypurkin tiskille. Samoin suodatin ei saisi olla halvin mahdollinen.

     

    rööri roope

    On jätkän jälkeläinen,ainakin ajatuksiltaan?Piiperöt ei saa muuta kun ostovimmaa fossiileihin.

    Tolopainen Tolopainen

    Jokainen lukutaitoinen osaa ostaa autoon öljyt, vaatimustaso on käyttöohjekirjassa ja samat kirjaimet pitää löytyä öljypurkin kyljestä. Suodattimet ovat paperia ja kaikki ne toimivat, jotka ko merkkiin sopivat. Turha niistä on maksaa ylimääräistä, Korean kieseissä ovat pelkkää paperia, joka on metallikupissa, yleensä eivät ole noin yksinkertaisia, mutta siinäkin ovat suunnittelussa länsimaita edellä. Öljynsuodattimeen ei tarvitse ostaa kuoria, kun sen uusii ja öljynvaihtokin on paljon helpompi tehdä kuin länsiautoihin, ei tarvitse nostaa autoa ylös, eikä konttia auton alla.

    Jätkä

    Jos on eroa öljyissä, niin on myös suodattimissa. Monet suodattimet ovat niin kehnoa tekoa, että siellä suodatuspaperi on lähes irrallaan ja menee ryppyyn päästäen öljyn ohi suodattimen.

    Samoin huonoimmissa suodattimissa öljy valuu järjestelmästä pois moottorin seisoessa, joten kylmäkäynnistyminen tehdään moottoriin, jossa öljykanavat ovat tyhjät. Tilanne voi tarkkaavaiselle paljastua, jos kuuntelee moottoria sen käynnistymisen aikana. Sieltä voi kuulua kalinaa muutama hetki, kun voideltavat pinnat eivät vielä ole öljyn tiivistämiä.

    Paremmissa suodattimissa on venttiili, joka pitää öljyn kanavissa moottorin seisoessa.

    Puuki

    Suomen h-autojen keskimääräinen arvo  oli n. 3600 € jokin aika sitten tehdyn selvityksen  mukaan.   Siitä on ”melko pitkä” matka mahdollisuuteen hankkia fossiilittomia käyttävät kulkupelit tilalle 10 vuodessa tai edes 30 vuodessa. Hankintahintojen  alennuksen tulisi olla niin iso, että siihen ei ole mitään mahdollisuuksia, kun autoilun verokertymä on kuitenkin tarkoitus pitää suunnilleen entisellään ellei nostaa, kuten on ollut tapana.

    Joku kommentoi US:ssa päästökeskustelussa kuinka Pariisin ilmastosopimuksen mukaan Intialle ja Kiinalle on  annettu lupa nostaa päästöjään 10 vuoden ajan kasvun takia.  Niiden maiden kasvun lisäpäästöt on yhdessä kuukaudessa saman verran kuin Suomen kaikki päästöt yhteensä.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Osa päästöjen kasvusta tulee väestön kasvusta ja osa elintason kasvusta. Emme oikein voi vaatia afrikkalaisilta,  intialaisilta ja kiinalaisilta että ette voi kasvaa ja saada meidän elintasoa. Elintason nousu katkaisee yleensä väestön kasvamisenkin. Ratkaisuun kuuluu väistämättä että yhdysvaltalaiselta kulutustasolta on tultava alas, ja kasvu ei saisi lisätä uusiutumattomien luonnonvarojen kulutusta ja niiden liiallista heikentymistä.

    Tolopainen Tolopainen

    Auton öljypumppu on hammasrataspumppu, jota auton moottori pyörittää, pumppu ei päästä öljyä läpi, jos se ei pyöri eli moottorin pitäisi pyöriä taaksepäin, että öljykanavat tyhjenisivät, suodattimella ei ole tässä mitään tekemistä, järjestelmä toimii, vaikka suodattimen ottaa pois. Kun suodatin ensimäisen kerran täyttyy vaihdon jälkeen, se ei tyhjene ennenkuin tyhjennetään.

Esillä 10 vastausta, 4,151 - 4,160 (kaikkiaan 31,276)