Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,171 - 4,180 (kaikkiaan 31,267)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Googlaa ! !

    Tolopainen Tolopainen

    Ymmärrätkö että paperista ei tehdä venttiilejä.

    Jätkä

    Öljynsuodattimen valintaopas – AUTODOC
    https://www.autodoc.fi/info/oljynsuodattimen-valintaopas

    -Kaiveleppa tuolta, tai Wikipediasta Öljynsuodatin.

    jees h-valta

    Suodattakaapa taas kuumenneita öölejänne hiukan tahi tulee hiljaisia kirjailuita muutama päivä.

    Lenkopetäjä

    Nettimetsurit ja autoasentajat kalistelee laippoja vastakkain?

    Visakallo Visakallo

    Minä ajan autollani, en roplaa sen suodattimia.

    Lenkopetäjä

    Minäki roplaan muiden autoja ja suodattimia

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Minäkin ajelin voortilla (1.6) 400.000 km ilman ulkopuolista huoltoa ja nyt vielä tyttö jatkaa. Eikä koske öljyyn. Öljynvaihtovälinkin pitensin heti kättelyssä 15000>20000 km, kun on helpompi muistaa parilliset vuosikymmenet (=nuukuus). Kyllä voorti on paras auto ja öljynä Tb:n tiamontti. Suodattimetkin olen ottanut milloin mistäkin, ja hyviä ovat olleet venttiilillä taikka sitten ilman, sitä en tiedä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Nyt on ensimmäiset vaikutelmat Atecasta saatu. Kohtalaisen onnistunut paketti, mutta ehkä hieman kalliin puoleinen nelivetoversiona. Tämä yksilö oli sopivasti sisäänajettu, joten hinta oli uuteen verrattuna pudonnut jo yli kymppitonnin. Muotoilusta tulee hyvin pisteitä ja ajo-ominaisuuksista: tiukoissa mutkissa kallistelee vähän. Miinusta tulee melutasosta moottoritiellä, mutta tämä johtunee osittain matalista renkaista. Ovat laittaneet jopa talvikumit kokoa 225/50R18! Soratie on vielä kokeilematta. Tavallisella suoralla tiellä tuo osaisi kai ajella itsekseenkin, kun se tietää nopeusrajoituksen, osaa pitää itsensä kaistalla ja sopivan etäisyyden päässä edellä ajavaan.

    Jätkä

    Moneen autoon kannattaisi liimata melumattoa lattialle ja muualle, jos siellä on paljasta peltiä näkyvissä. Tavaratilassakin on usein peltipintaa ja väittävät, että esim sentin paksuinen äänieriste vaikuttaa selkeästi oikeassa paikassa. Hieman korkeampi auto on luonnollisesti kallistelevampi kuin sama matalana, mutta lohduttaisiko se sinua yhtään, että korkeampiprofiilisilla renkailla auto kallistelisi enemmän sen takia, kun rengas joustaa sivuttain?

    Litteät renkaat ovat kuitenkin huomattavasti kovemmat kuin paksummat, joten melu on luonnollinen seuraus.

    Varmasti autosi seuraa tien kallistelua kaarteissa, jos siinä on kaikki kulmat kunnossa. Tarkat autoilijat seuraavat puoltamista ja renkaiden tasaista kulumista, varsinkin jos ajelevat välillä huonommissa olosuhteissa.

Esillä 10 vastausta, 4,171 - 4,180 (kaikkiaan 31,267)