Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,221 - 4,230 (kaikkiaan 24,676)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Nuo käytettyinä tuodut autot ovat parasta ympäristön suojelua, koska se jos mikään on kierrätystä. Autot, joita tuodaan käytettynä, on tehty hyvistä materiaaleista ja hyvin, ne ovat vielä käytettyinäkin niin arvokkaita, että niistä pidetään huolta.

    Toisin on joidenkin ”Ranskanpullien ja Talimmannien”- tekeleet, jotka ovat kertakäyttöperiaatteella tehty, eikä niitä ole valmistaja suunnitellut olevan enää tien päällä yli viisivuotiaana.

    Jo E5-normien mukainen dieselauto on MY-dieselillä päästötön verrattuna vaikka täyssähköiseen Teslaan.

    arto arto

    Ei aina tuonti auto ole vanha ….Malliesimerkki.  Malli: TOYOTA CAMRY SOLARA
    Vuosimalli: 2012
    Mittarilukema: 36.000km
    Moottori: 3,300cc
    Vaihteisto: Automaatti
    Arvioitu kokonaishinta: ~8700€ / taxfree     Japanista ei löydy pohjoismaista samaan hintaan.

    Jätkä

    Ja tuossa arton tuontiautossa on vähemmän ruostetta, kuin Jeessin Pösössä! Kyllä hieman ”parempi” auto kepittää suuren joukon noita kevyempiä helistimiä.

    Veikkaan, että tuokin Toyota tuottaa ihan laillisen määrän päästöjä seuraavan kahdenkymmenen vuoden aikana, ei mitään saastepilviä.

    kim1

    2000- luvun alussa nuoriso + jobbarit toivat Saksasta 15vuotta vuotta vanhoja bemareita ja mersuja…nyt tuontiauto mitä esim. saka,kamux ja vaikkapa Veho tuo maahan ovat tuoreempaa kalustoa..esim.nettiauton 169 :sta glc mersusta tuntiautoja lienee n.170 kpl.Autoahan alettiin valmistaa vasta kolme vuotta sitten,elikkä ei ne kovin vanhoja ole.Vehohan tuo ainoastaan alle 2vuotta vanhoja mersuja,koska omaa tarjontaa Suomessa ei ole riittävästi..

    kim1

    Korjaa n.150…,heh

    jees h-valta

    Tuo arton esimerkki kieltämättä mielenkiintoinen. Kertoo vain isomoottoristen japsienkin alennustilasta. Kuka hullu tuollaista polttoainesyöppöä ostaisi? Varsinkin kun suorituskyky kevyt nykyautoihin nähden. Kyllähän minäkin aivan tuoreimmat ja varsinkin hybridit ymmärrän. Jos se on tuontiautona edullisempi niin sehän on vain meidän verotuksen vika, ei ostajan.

    Tolopainen

    Kenellä on vielä syöpömpi lava-auto ruostumassa kuusen alla. Sellaista en ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi. Japsit on taloudellisia ja kestäviä, voittaa jenkkipaskan sata nolla. Onhan nuo jenkkien harrikatkin aivan surkeita verrattuna japsien pyöriin.  Koneet on niin huonosti tehtyjä, että aivan valtava  tärinä ja huonot ajo-ominaisuudet.  Harrikkakuskit ei pahemmin kättä nosta, kun horisontti on yhtä tärinää ja pyörää pitää vääntää kaksin käsin.

    Puuki

    Päästöt riippuu siitä ajaako autolla ja kuinka paljon. Kuusen alla ei letukka eikä mikään muukaan bensasyöppö kuluta polttoainetta yhtään ellei sitten valuta muita nesteitä maastoon.

    Usein noilla bensasyöpöillä vanhemmilla autoilla ajetaankin tavallista vähemmän. Veroja maksetaan silti päästöjen mukaan sitä enemmän mitä enemmän kulutuslukemat on.

    Uusvanha dieselauto voi olla melko hyvä päästöjen suhteen, jos käyttää sitä ekodieseliä. Eikä se E5-päästönormit täyttävä muutenkaan niin kovin saastuttava moottori ole.  Tee ekoteko ja osta uudehko dieselauto ennen kuin sähkö Tesla.  Biokaasuautot olis oikeasti vähiten saastuttavia mutta ei ole tankkausasemia niille tarpeeksi tiheässä.

    jees h-valta

    Ensinkin Toloppa, meillä ei kasva kuusta pihan lähipiirissä koska se on liian synkkä puu pihaan. Eli Chevrolet ruostuu pihlajan alla mutta ilmeisen hitaasti. Ei ongelma. Kovin vähän noita -90 luvun alkupuolen japseja metsäreissuilla vastaan enää tulee. Kyllä ne on ruostumiskaarensa jo loppuun rapisseet. Muistuttaisin että viime katsastus ei huomauttanut mistään kyseisessä autossani vaan men huomautuksitta läpi. Joten vielä on kovasti paljon ruostumisvaraa jäljellä. Mitä moottoripyöriin tulee en ole asiantuntija niissä jota Toloppa taas tietysti on siellä mamman hoivassa ilman muuta. Mutta oletan että useampi usa:n valmiste taitaa suomessa kuleksia ainakin melusta päätellen. Toki koko moottoripyöräily on yksi järjettömin turhake maassamme koska se on täysin päämäärätötä huviajelua ja aiheuttaa jatkuvaa tuhtia pakokaasun käryä liikenteessä ja turhaa vaaraa ohituksiin koska on todella vaikea kaukaa havaita usein valoitta ajavia kaksipyöräisiä. Jotka kyllä sitten jaksavat lööpeissä itkeä niitä aiheuttamiaan läheltä piti tilanteita.

    Metsuri motokuski

    Kyllä Tolopainen jenkit osaavat tehdä tärisemättömän harrikan jos haluavat. Se ei vain kuulu sen moottoripyörän imagoon. Toisaalta onhan tänä päivänä myös sellaisia harrikoita jotka eivät täristä kun valitsee oikean mallin.

    Se on totta että tänä päivänä ei tahdo ruostuminen olla minkään auton ongelma. Nykyään autojen pohjalevyt käsitellään tehtaalla jo niin etteivät ne ruostu. Voitaidaan kysyä kuinka moni ruostesuojaa nykyään uuden auton. Ei taida monikaan. Ennen se oli ihan välttämätön toimenpide jos meinasi autoa pitää edes muutaman vuoden.

Esillä 10 vastausta, 4,221 - 4,230 (kaikkiaan 24,676)