Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,341 - 4,350 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Minä en Tolopainen ole ostamassa dieseliä enkä nelivetoa, joten asia ei koske minua.

Visakallo Visakallo

Jesse:  ”eli seuraavaan tulee myös koukku.”

Näin ne tiukatkin periaatteet vaihtuu…

Tolopainen Tolopainen

Jesseltä ostettiin raakkitukkeja, ei ihme että tuli kalliiksi, urakoitsija joutuu tuosta vajaalaatuisen tukin hakkuusta maksumieheksi. Velkaa se on 2500€ ja sitoo ostajaa ei se puukauppa velkaa poista.

jees h-valta

Visa, tarpeet muuttuu ja sen mukaan eletään. Myös autojen suhdanteessa. Toki riippuu kumpaa vaihdan ensin. Jos avolavaa ja sillä saa vetohommat hoitumaan niin ei sitten tarvii henkilöpirssiin koukkua. Onko Toloppa sattunut kuulemaan ihan yleistä vanhan velan loppulunastusta jota autokauppiaat ovat jo kauan harrastaneet. Ei siis ongelma muulle kuin Tolopalle. Toki aion sen maksaa loppuun ennen seuraavaa kauppaa ja olla jopa kotvan ihan autovelattakin. Mutta on aika outo jos tänäpäivänä velkaa autoon kammoaa. Oliko se 0,75%:n korolla kun Mazdaankin tarjoiltiin rahoitusta. Eli ei se ainakaan rahan kalleudesta kiinni ole.Pösöönkin meillä oli raha myös tilillä loppuun asti mutta ei kannattanut maksaa pois. rahoituspäätös jopa nopeutti kuvioita kaupan tekoon viikonloppuna silloin. Automaattinen luottopäätös tuli heti vaikka se ei pitäsi kuulemma viikonloppuna onnistua. Mutta kun se raha oli tilillä olemassa myös tietotekniikka tunnisti varannon.

Tolopainen Tolopainen

Minulla ei mitään ongelmaa ollut auton loppuvelan maksussa, kun ei ole autovelkaa ollut vuosikymmeniin, auto on helpoo maksaa tilisiirtona. Kun rahat on kauppiaan tilillä, auton omistajaksi pääsee heti, eikä ole sidottu tiettyyn vakuutusyhtiöön vaan saa bonukset myös niistä. Lisäksi voi teettää auton huollot, siellä missä ne tehdään halvimmalla, eikä kalliissa merkkihuollossa.

Visakallo Visakallo

Oletko Tolopainen kysynyt merkkihuollon hintoja viime aikoina? Ainakin täälläpäin ne ovat laskeneet hintojaan todella reilusti, joissain tapauksissa jopa puoleen entisestä. Kilpailu on siten tehnyt hyvää ainakin asiakkaan kannalta.

Visakallo Visakallo

Tämän syksyn aikana tulemme varmasti näkemään eri automerkeillä erittäin kovia vaihtotarjouksia, sillä uusien autojen myynti on sakannut pahasti. Jo tässä vaiheessa on jo aika yleistä, että hyvityshinta vanhasta on korkeampi kuin pyyntihinta. Meilläkin lähipiirin kaveri teki vastaavat kaupat, eli sai kolminkertaisen hinnan vanhasta normaaliin myyntihintaan verrattuna,  ja sai vielä moottori- ja sisälämmitimen, talvipyörät, vetokoukun, yms. kaupan päälle. Autokauppa yrittää näin saada uusien autojen hinnan näyttämään samalta kuin ennen. Autokaupassa on siten samoja piirteitä kuin puukaupassa oli nousevien hintojen aikaan, mutta toisinpäin. Minäkin myin silloin tukkien mukana niin kalliita rissuja, että meinasin pudota tuolilta.

Tolopainen Tolopainen

Miksi Visakallo epäilee hintatietoisuuttani, tietenkin olen kysynyt ja 100€ halvemmalla sain huollon muualta. Nyt olen selvittänyt kesärenkaiden hinnat ja  Vianorilta, mutta vain renkaiden osto sieltä ja asennus kilpailijalta, säästyy 50€.

jees h-valta

Maksan kyllä mielelläni Peugeotin huikean noin neljänsadan euron huollon. Ei minulla niin huonoa puukauppavuotta olekkaan etten siihen pysty. Olen aina, ainakin todella kauan, huollattanut aina merkkiliikkeessä, ainakin Citroenista alkaen. En ainakan tuollaista säästämistä edes viitsi mitä armoton säästäjä/säätäjä Toloppa jopa viidenkympin eteen tekee. En edes kehtaisi.

Jätkä

Jeessi sortui kuitenkin huollonpuutteeseen sen Volkkarinsa kanssa. Taisi merkkiliikkeessä olla moottoriöljy niin kallista, että Jeessi ei sitäkään raatsinut teettää.

Esillä 10 vastausta, 4,341 - 4,350 (kaikkiaan 32,438)