Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,371 - 4,380 (kaikkiaan 35,336)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Kaipaisen Esa Turva:ssa on kova luu. Tuulilasikin maksaa helposti tonnin ja se on melkeinpä suurin riski suomen kivisillä teillä. Jos törmäyksestä turvatyyny laukeaa, auto menee lunastukseen.

     

    Remie

    Kyllä tämä  autovakuutus koskee metsäautoja ihan yhtä lailla, nyt eläkkeelle jäänyt 75 vuotias tukkiautoilija , ei ainoatakaan kolaria ja samat maksut kuin 100 kertaa kolaroineella. Onhan se epäreilua nostaa puukuljetusten hintaa aivan mielettömästi kun peritään maksuja aiheettomasti, ja kenen hyväksi, vakuutusyhtiöt julkaisee mielettömiä tuloksia, nämä hienot kuljettajat kerää noita tuloksia.

    Remie

    r.ritva. Pienin maasturi mikä löytyy markkinoilta. Mainostaa ei saa. Sillä pääsee vaikka on luntakin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Eikös se mene niin että autoja saa täällä kehua ja kritisoida mutta ei myydä.

    Jätkä Jätkä

    Älkää huoltako autojanne, jos ne eivät ole huollon tarpeessa = rikki!

    Toimikaa samoin kuin moottorisahojenne ja raivurienne kanssakin. Tollo pitää esim jarrunesteen vaihtamista aivan turhana. Olinpa kerran koulun konehallissa, kun siellä huoltomies firabepihommana teki jarruremonttia erään oppilaan autoon. Ralvipakkasella olivat jarrut lakanneet toimimasta kunnolla.

    Katselin, kun hän aloitti järjestelmän korjaamisen: Oikea takajarrusylinteri vapaaksi ja auton omistaja painoi jarrupoljinta.Mäntä tuli ulos ja sen mukana tuli likaista jäätä ja jarrunestettä. Sitten hän irroitti sulinterin ja näytti minulleki:  Rokonarpinen pinta, samoin männässä. Eli ruotuneet ja syöpyneet metalliosat.

    Jarruneste oli imenyt niin paljon vettä, että sen näki silmin, kun putkia valutettiin tyhjäksi astiaan.

    Monessa autossa sama jarruneste toimii myös kytkimen hydrayliikassa. Tuon vanhan jarrunesteen olisi voinut antaa Tollolle ilmaiseksi, hänellä kun varmaan on lisäilytarvetta jatkuvasti.

    Remie

    Ensimmäinen oire huonosta jarrunesteestä on että kovassa jarrutukessa jarrupoljin tulee pehmeäksi ja painuu lattiaan kiinni. Se johtuu juuri vetisestä jarrunesteestä. Jarruneste kestää lämpöä paljon yli veden kiehumispisteen , likainen vesi kiehuu jo alle 100’ C , kun vesi höyrystyy on kuin olisi ilmaa jarrujärjestelmässä, ja kun jarrusatulat taas jähtyy niin taas löytyy jarrut kun vesi ei ole kaasumaisessa muodossa. On hyvin petollinen vika joka jokaisen autoilijan tulisi tietää ja pitää alitajunnassa. Etenkin kun ajaa vuoristossa, kuten Norjassa tai Ruotsissa, puhumattakaan Etelä euroopasta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Mites sitte jarrutat kun jarrut häviävät? Pystyykö survomaan ykkösvaihteen päälle, että moottori jarruttaisi? Onko tässä eroa manuaalilla ja automaatilla? Ajettiin joskus ameriikan voortilla Itävallassa, ja pojat uskoivat vasta jarrujen alettua savuta, että kannattaisi käyttää moottorijarrutusta jyrkässä alamäessä apuna.

    Milloin vaihdattaisitte uudehkoon autoon eka kerran jarrunesteet? Ihmettelin kun SEATiin vm. 2017 ei oltu vaihdettu. Ilmeisesti ekan kahden vuoden jälkeen sitä ei vielä pidetä tarpeellisena, mutta joko vuoden päästä kannattaisi, kun kolme vuotta tulee täyteen?

    Tolopainen Tolopainen

    Ne vaihdetaan huolto-ohjelman mukaan. Vanhoissa autoissa voi vaihtaa silloin kun neste menee tummaksi.

    Visakallo Visakallo

    Toyota ja Suzuki ovat tiivistäneet yhteistyötään ristiinomistuksella. Autonvalmistajat kertoivat tänään keskiviikkona, että Toyota on ostanut Suzukista 4,94 prosenttia ja Suzuki Toyotasta 0,2 prosenttia. Toyota sijoitti Suzukiin noin 821 miljoonaa euroa, Suzuki puolestaan Toyotaan noin 409 miljoonaa euroa. Aiemmin tänä vuonna Toyota ja Suzuki kertoivat, että ne aikovat tuottaa sähköautoja ja kompakteja automalleja yhdessä. Etenkin pienet autonvalmistajat, kuten Suzuki, kamppailevat pärjätäkseen autoalan teknisen murroksen kyydissä. Autonvalmistajat liittoutuvat nyt kaikkialla. Esimerkiksi Ford ja Volkswagen  ovat kertoneet, että ne aikovat investoida miljardeja kehittääkseen yhdessä sähköautoja ja autonomisia autoja.

    Kauppalehti

    Remie

    Ei voi suoraan survoa vai 1 sisään vaan on pienennettävä 2 pykälää kerrallaan ja otetta kytkimillä sen verran pitoa ettei moottori juuri ja juuri mene ylikierroksille, jos moottori laukeaa on peli menetetty ja henki on löysässä, kaikkeen kun lisätään vielä paniikki niin alkaa menemään pieleen. Harkitusti ja vakaan päättävästi . Kylmä kytkin kestää melkoista luistatusta eikä sitä yleensä tarvita kuin muutama sekuntti. Automaatilla vedetään käsikäytölle ja pykälää vaan piennetään, varotaan kuitenkin kiskomasta Pakikka päälle, silloin alkaa tulemaan mujua. Neutraali on vaarallinen sihhen ei saa mennä. Automaatilla on parasta pitää se sportti tai vuoristo asento päällä jos sellainen löytyy. Lexuksissa se on yleensä unholassa, samoin pitkän vaihteen käytön esto, pitkä vaihde pois kun vuoristossa ajetaan. Joka ainoa nämyskä pitää löytää mitä autossa ikinä on kun mennään poikkeuksillisiin olosuhteisiin, takasumuvaloa myöden. Kenellä on kuorma-auto kortti ja ajanut kuorma-autoa heiltä voi kysellä lisää. Virtakin pitää osata katkaista ajon aikana niin ettei ohjaus lukkiudu, ja sen on onnistuttava. Jos auto alkaa savuamaan konehuoneesta eikä saa pysähtymään niin virta pitää saada pois. Autoon palaminen on kamalaa ja vauhdissa pois hyppääminen vielä kamalampaa , autoa pitää ohjata vaikka se ei olisikaan tiellä ja juuri niin kauan kun auto liikkuu. Ei mitään käsien nostoa korville ja huutamista se ei auta mitään.

Esillä 10 vastausta, 4,371 - 4,380 (kaikkiaan 35,336)