Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,426 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten Rane2 toimesta.
Esillä 10 vastausta, 4,401 - 4,410 (kaikkiaan 32,428)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Tasaisemmat rengaspaineet…,elikkä ei reagoi niin herkästi lämpötila eroihin… ,ja jos sillä on kenellekkään merkitystä,ei ruostututa niin herkästi peltivanteita sisältäpäin….

    Visakallo Visakallo

    Lämpötilaerot eivät typpeä käytettäessa vaikuta rengaspaineisiin. Typpi myös pysyy paremmin pyörissä kuin ilma.

    Jätkä

    Minä tryydyn käyttämään n, 78 prosenttista typpiseosta renkaissani. Se ei ainakaan räjähdä niin helposti, kuin puhdas typpi.

    Jätkä

    Kun aloitin opopiulaitoksella maastoharjoitukset oppilaiden kanssa, aaloimme kuskata aina jätesäkkiä mukanamme, johon pantiin kaikki roskat.

    Tämä tapahtui ensimmäisen päivän jälkeen, kun taukopaikka oli koi pommi olisi räjähtänyt ja piti pakottaa kaverit keräämään roskat pois. ”Paikka jätetään vähintään yhtä siistiksi kuin se oli tullessakin”.

    Kuvitelkaa: 24 puolen litran maitotölkkiä, eväsleipä/ pullapussia, muovikäärettä, jugurttipurkkia, muovilusikkaa jne. -Joka arkipäivä!

    Visakallo Visakallo

    Jos jollekin pitää antaa tunnustusta, niin juuri uudempien autojen huoltokäytäntöjen kehittämiselle. Avoimuus ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa on noussut aivan toiselle tasolle kuin ennen. Sen jälkeen, kun huollot vapautetiin, eli takuu pysyy voimassa, vaikka auto huollatetaan muuaallakin kuin merkkihuollossa, alkoi merkkihuolloissa tapahtua. En markkinoi täällä merkkihuoltoja, vaan totean niissä tapahtuneen myönteisen kehityksen. Terve kilpailu takaa parhaiten hyvän lopputuloksen. Tämä pätee niin autoihin kuin puukauppaan ja metsänhoitoonkin.

    Gla Gla

    Täytyypä kysyä, onko tuleeko huoltoaseman letkusta paineilmaa vai typpeä. Ovessa kun on merkittynä eri paineet normaaliin ajoon ja täydelle kuormalle. Vai pitääkö läydä säätämässä paineet edullisesti rengasliikkeessä. Ja kun renkaiden paineantureistakin ollaan luopumassa niiden epäluotettavuuden takia, homma hoituu kehän mittauksen avulla.

    Surkeita on kyllä nykyautot jos 40 tkm välein pitää jarrupaloja vaihtaa.

    Visakallo Visakallo

    Paineilmaahan se on, mutta yhä useammassa paikassa alkaa typpeäkin olla jo jaossa. Pitää silloin pysyä visusti erossa nykyautoista, jos kokee ne surkeiksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei tule huoltoasemilta typpeä renkaisiin kuin 78%, eli normi-ilmaa. Miksi jouku haluaisi renkaisiin typpeä, ei siitä ole mitään hyötyä, alumiinivanteet ei ruostu, ei kai kukaan enää peltivanteilla aja.

    Gla Gla

    Tai sitten valita sellainen nykyauto, jota ei tarvitse uutena alkaa korjata. Tai miettiä omaa ajotapaa. Ainakaan TM:n 60 tkm käyttötesteissä pääsääntöisesti ei jarrupaloja ole ollut tarvetta vaihtaa.

    jees h-valta

    On sitä nyt sitten yli 40 tuh.km:iä tullut ajettua eikä ole jarrupaloja tarvinnut vaihtaa. Onpas täällä aika uskomatonta uusien autojen kammoa. Mutta voin lohduttaa, te ette niitä uusia saa vaivoiksenne koska me ajamme ne vanhoiksi ennen kuin luovutamme ne vaihdossa.

Esillä 10 vastausta, 4,401 - 4,410 (kaikkiaan 32,428)