Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,461 - 4,470 (kaikkiaan 31,442)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Minullakin on renkaissa 78% typpeä ja hyvin pelittää, jos renkaassa on 50 l ilmaa siellä on kosteutta jotain 0,2g kun täytetään renkaat kesällä, jos haluaa kuivaa ilmaa renkaat voi täyttää talvella.

    Visakallo Visakallo

    Olosuhteet, joissa autoilla maailmalla ajetaan, vaihtelevat todella paljon. Lämpötilaero voi olla yli 80 astetta, samoin vaihtelevat ilmanpaine ja -kosteus, auringonsäteily, jne.  Tämän takia autovalmistajat joutuvat miettimään erilaisia ratkaisuja, jotta autot toimisivat mahdollisimman hyvin kaikissa olosuhteissa. Meidän ei täällä palstalla onneksi tarvitse ottaa niistä kovin suuria päänsärkyjä.

    Visakallo Visakallo

    Maaseudun Tulevaisuudessa on mielenkiintoinen juttu israelilaisen yrityksen kehittämästä autoskannerista, joka voi kuvata auton alustan ja renkaat hyvin tarkasti, kun auto ajetaan sen yli huoltopaikalle. Tämä nopeuttaa ja tarkentaa auton huoltoa, kun ne viat ja kulumiset, mitä auton omat anturit eivät pysty havaitsemaan, tulostuvat valmiiksi vikalistaksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Aika harva käy vuosittain auton nelipyöräsuuntauksessa, vaikka sillä on suurempi merkitys renkaiden kulumiseen kuin ilmanpaineilla, jos rattaat eivät ole  asetusarvoissa, vaikka laittaisi renkaisiin typpeä päivittäin, ne kuluvat epätasaisesti.

    Remie

    Eihän nelipyöräsuuntausta tehdä kuin kolarikorjauksen jälkeen. Tehtaalla pyörät laitetaan oikeaan suuntaan. Yhdellä suuntauksella ostaa renkaita loppuiäksi. Tiedän että muutamalla merkillä on vaikeuksia kiinnittää alselistoja koriin siten että asetukset pysyisivät kohdillaan . Ei kai kukaan nykyään sellaisilla merkeillä aja. Se oli 1940 luvulla kun oli hienoa että valkotakkiset autoinsinöörit hääri auton ympärillä tärkeän näköisenä ja ketä kävi useammin niin hän oli kukkulan kuningas. Ne ajat on ohitse. Autolla ajetaan piste A ja piste B väliä , muun ajan rautakasa on unohduksissa , niitähän on jokaisella jollakin monta. Kaunista ei ole vielä tehty eikä tehdä jos ei luovuta kaikista pakollisista mitä auto tarvitsee toimiakseen.

    Lenkopetäjä

    Kyllä ne kulmat muuttuu aina ku vaihellaan palloniveliä ynnä muita alustan osia

    rööri roope

    Heh aika urpoja on muitakin kun minä.Suuntaus menee perselleen kun ajaa kadun reunakivityksen päälle.

    Nii käy toisellikken urpolle?

    Lenkopetäjä

    Ja nelipyörä suuntaus maksaa 60-90€ meilläpäin nii saahan sillä kaks uutta linglongia.rengasta loppuiäksi jos ei alle laita

    Remie

    Niinhän ne sanoo, autossa on ohjauspyörä jota kääntämällä voi esteitä väistää. 50 ajanut enkä ainoatakaan palloniveltä ole joutunut vaihdattamaan tai vaihtanut omaan autooni. Muiden autoihin kylläkin 1970 oli tietyt merkit niitä kun oli vakio setti joka piti vaihtaa joka katsastukseen. Onko tuo setti systeemi tullut takaisin, voin arvata mistä merkeistä on kysymys mutta en kerro kun jokainen kuitenkin tietää. Pallonivelet kyetään tekemään samalla hinnalla siten ettei niitä tarvitse koskaan uusia kuten joka ainoa alustan osakin. Auton ostaja ei saisi suostua moiseen että noita osia pitää vaihdella. Niitä merkkejä oli Ennen EU  aikaa useita.

    Tolopainen Tolopainen

    Renkaiden suuntaukset on nivelien varassa, joissa on kumipuslat ja ne on tehty säädettäviksi. Kyllä niille jotain tapahtuu, kun auto vanhenee.

Esillä 10 vastausta, 4,461 - 4,470 (kaikkiaan 31,442)