Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 34,693)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Renaultin ja Nissanin liitto on tuottanut tulosta, koska japanilainen laatuajattelu saatiin tuotua mukaan eurooppalaisen merkin valmistukseen.

    Nähtäväksi jää, mikä tulee olemaan Opelin tuoma lisäarvo PSA:lle, – vai onko sitä?

    jees h-valta

    Kyllä ranskalaisten on pareen perustaa omaan ajatteluun. Saksasta tai japanista ei saa kuin tylsäpäisyyttä mukaan. Opelissa ei edes sitä. Laadusta puhumattakaan. Citroen on parhaiten oivaltanut mitä kansa haluaa. Autojen pirteät personoinnit ja ympäristöystävällisyys. Vetoaa erityisesti kaupunkilaisväestöön. Laatuhan riittää aivan omasta takaa ja auton ei ikuinen tarvii ollakkaan. Kuka sitä samaa hoppaa iät ajat jaksaa?

    Puuki

    Aiemmin postasin yli 250 auton 100 000 km kestotestin tuloksia joiden mukaan parhaiten oli pärjänneet saksalaismerkit. Huonoiten menestynyt oli Citroen ja Pösö kuului samaan kastiin.

    Samaa tukevat  käytännön kokemuksetkin. Esim. parilla tutulla ollut Citikka eikä antaneet kovin mairittelevia arvioita niistä vaikka itse niillä olivat autoilleetkin.

    Kertakäyttöajattelu autojen osaltakaan ei oikein sovi yhteen ympäristöystävällisyyden kanssa.

    oksapuu

    Heh…

    Kauppalehden mukaan Opel kehittää PSA-konsernille uudet nelisylinteriset moottorit. Eikös se Pure Tech ollutkaan hyvä 🙂

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hmm…

    jees h-valta

    Saahan sitä opelin inssit koettaa mutta epäilen ettei PureTechin kyllä tarvitse siirtyä sen edeltä yhdenkään konepellin alta. Vanhakantaista konstruktiota on turha uudelleen virittää. Ei siihen kukaan enää usko.

    Visakallo Visakallo

    Tuo moottori-asiahan oli päätetty jo siinä vaiheessa, kun Opel siirtyi PSA:n omistukseen.

    Visakallo Visakallo

    Kolmisylinterinen moottori ei ole kovin uusi keksintö. Niitä on ollut jo ainakin 60 vuotta sitten autoissa ja traktoreissakin.

    jees h-valta

    Kait kuitenkin tiedossa lienee ettei autoissa kovinkaan yleinen vaan nelisylinterisillä pääasiassa ajettu on. ja jujuhan oli turboahtaa kolmisylinterinen ja siirtää tehot aivan uusiin mittoihin. Varsinkin vääntö. Koneen silti kestäen. Turha noihin turhan isoihin perusmoottoreihin enää on hinkuta. Paremminkin vain sähköisten apumoottorit voisivat enää olla henkilöautojen tulevaisuutta. Mitä pienempi paketti sen enemmän saadaan kaikkea muuta aputekniikkaa mahtumaan. Hämmästytti hiukan tuo VW:nkin reuhuaminen kutosmoottoreihin Amarokeissa. Taisi jäädä vain aika paljon joutilaita kutosmoottoreita varastoon Touaregin huonon menekin vuoksi.

    puunhalaaja

    Kokeilin ajaa uutta seat leonia, litran moottorilla, joku ekomalli tai vastaava, missä maavara oli pieni. Pikkusen yllätti miten huomaamatta mentiin jo sataakahtakymppiä. Harmi että seatin pienessä uudessa katumaasturi  Aronassa on niin onnettoman pienet sisätilat. Tuo uusi moottori yhdistettynä järkevän kokoiseen autoon olisi ihan varteenotettava vaihtoehto.

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 34,693)