Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,491 - 4,500 (kaikkiaan 31,421)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Em. linkistä lainaus. ”Ennakkomyynnissä Mazda 3:een on kuitenkin jo uusi 180-hevosvoimainen Skyactiv-X -moottori, jota huikentelevimmat autokynäilijät ovat kutsuneet jopa “moottoreiden graalin maljaksi.” Kyseessä on bensiinimoottori, joka hyödyntää diesel-moottoreissa käytettävää puristussytytystä. Teknologian on tarkoitus nostaa polttomoottorin hyötysuhdetta merkittävästi ja uutuuskoneelle on huomattavan suuresta tehosta huolimatta lupailtu niukkaa 5,4 litran keskikulutusta.”

    Ei tuossa enää turboa tarvita.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin mitäs järkeä tuossa on tehdä rakeneteellisesti vahvempi ja kalliimpi benskone, kun turbottaminen tulee paljon halvemmaksi. Näyttää biltemassa olevan turboja myynnissä n.300€ kpl, olisko tehdashinta alta 100€, kun Kiinassa tehdään.

    sitolkka

    Tuskin on Kiinassa lähellekään satasta ns. tehdashinta.

    Tolopainen Tolopainen

    Onko kokemusta kaksoisturbodieselistä vai jostain 90-luvun kiesistäkö on kyse.

    Remie

    En tiedä montako niitä on mutta kaikki on liikaa. kärry perässä ja taakkaa 2 tonnia niin 4 kpl on mustia viivoja asvaltilla. Ei auton tarvitse tuommoinen olla. Kumit kuluu ja hermot menee kun kaasun käyttö hikisellä varpaalla sadasosien sisällä on lähes mahdoton. Kiihtyvyyttä on ainakin kolme kertaa liian paljon , se on epämiellyttävää  , tiet kuluu turhaan ja polttoainetta tuhlaillaan tuommoisilla järjettömyyksillä. Siviili auto jolla liikutaan tarpeeseen , miksi sen pitää olla tuommoinen Talvella täydellisen tappoväline, eihän tuommoista voi kenelekkään edes lainata. Mitä tuommoisella tekee kun edessä on aina auto. Minulla on pakon essä kun pitää kärryä vetää eikä muutakaan ole sellaista joka pelaisi  kunnolla, aina pitää toisilla merkeillä olla nelipyöräsuuntauksissa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ai jaa, käytä vakionopeuden säädintä, jos ei jalkaterän käyttö ole enää hallinnassa.

    Jätkä

    Ajele Remie vähän taitavammin, ei autolla ole aina pakko rymäyttää esim ”Rotvallin” reunaan.

    Autokoulun omistaja kertoi, että on joitakin automerkkejä joita ei autokoulukäyttöön kannata hankkia lainkaan, koska niissä etupään kulmat eivät pysy arvoissaan, kun pyöriä käännellään paljon paikoillaan ja ajellaan pihoihin ja pois jatkuvasti.

    Kaksoisturbo on mainio keksintö, kun halutaan laaja vääntöalue ja nimenomaa matalilla kierroksilla,

    Jos ja kun taas on vain yksi ahdin, joka hyödyttää korkeammilla kierroksilla, sen avulla saadaan huipputeho tarvittaessa ja muulloin ajellaan kierrosalueella, jossa ahdin ei vaikuta oikeasti lainkaan. Hukkaportin avulla saa tavallisen ahtimen hyötykierrosaluetta madallettua ilman, että täysillä ajettaessa paineet nousevat liian korkeiksi.

    Visakallo Visakallo

    Nyt puhutaan Amazonin metsäpaloista ja sademetsien häviämisestä, mutta myös Afrikassa hakataan paljon metsää, kun uusia kobolttikaivoksia avataan.”Koboltti on sähköautojen akkujen tärkeimpiä valmistusmineraaleja. Noin 60 prosenttia koboltista tulee Kongosta.”Meidän täytyy löytää kestävä tapa saada sähkö fiksusti käyttöön. Akut eivät sitä ole”, ST1:n omistaja Mika Anttonen sanoo.”Mineraaleja tarvitaan myös digitalisoitumiseen, mutta riittävätkö malmit siihenkään?”Anttonen puhui asiasta viime viikolla metanointilaitoksen avajaisissa Vantaalla. Siellä otettiin käyttöön Q Powerin ja St1:n laitteisto, joka tekee hiilidioksidista ja vedystä metaania.”Meidän pitäisi päinvastoin metsittää rajusti hiilen sitomiseen”, hän sanoo. Anttonen perustelee tätä sillä, että vuodesta 1959 lähtien ihminen on päästänyt ilmaan yli 200 miljardia tonnia hiiltä.”Uskon kuitenkin, että hiilidioksidiongelma tullaan selättämään, ei tosin siinä aikataulussa kuin on kuviteltu. Suurempi huoli on biodiversiteetistä. Se on hankalampi asia ratkaista”, hän arvioi. Kongon kolmen miljoonan neliökilometrin sademetsä on toiseksi suurin sademetsäalue Amazonin jälkeen.Viime vuonna Brasilia menetti 1 347 000 hehtaaria ja Kongo 481 000 hehtaaria sademetsää. Seuraavaksi eniten sademetsää tuhoutui Indonesiassa, Kolumbiassa ja Boliviassa.Kaikkiaan viime vuonna tuhoutui 12 miljoonaa hehtaaria maailman sademetsistä.
    Kongon sademetsien pinta-ala on tosin kutistunut jo 1990-luvulta lähtien, siis kauan ennen sähköautokuumetta. Sademetsää ovat perinteisesti tuhonneet poltto- ja teollisuuspuun ja peltomaan hankinta metsien kustannuksella. Näin on uutisoinut muun muassa World economic forum.
    Viime vuosina Afrikan sademetsää on alkanut jäädä myös akku- ja elektroniikkamineraalien kaivuun alle. The Nation-lehden ja hollantilaisen Good electronics network -selvityksen mukaan kiinalaisyhtiöt tekevät jopa 90 prosenttia Kongon kupari- ja koboltti-investoinneista tätä nykyä.
    Kauppalehti

    Nimetön

    Amerikkalainen lava-auto, turbo diesel v8. vääntöä monta sataa Newton metriä, hevosia älytön määrä. Kyllä kelpaa päästää

    jees h-valta

    Hevosia ilman töitä. Mitään me ei suomessa tehdä näillä muskelimallin jenkeillä. Vaikka minullakin on aina kakkosautona sellainen ollut niin en kyllä sinällään sympatiseeraa ollenkaan vanhakantaisella ”tappurinmoottorilla” varustettuja jenkkipoikien kättelyleluja. Eihän tuolla minunkaan V-6:lla liki viislitrasella tilavvudella pärjää edes normaalin liikenteen rytmissä kuin kaikki aina kiduttamalla. Nytkin pitää vielä tässä kuussa lähteä mökkireissu tekemään kun viedään aitaelementtejä avolavalla. Taas puolet tuskaa tuottavampaa kuin RanskalaisPeugeotilla. Kun moottoritielle lähdetään loppuu tehot kuin seinään ja jopa satasen alueilla täyttä kitumista että pysyy edes liikenteen mukana. Pitää varata melkein tunti enemmän ja koko päivä varoiksi että jos laukeaa saa jostain edes vara-auton. Kyllä, hei, me lennetään mutta aivan muulla kuin Trumpin rojuilla. Ja sitä bensaakin pitää ostaa kolminkertainen mälli ja katsoa että takaspäin ajellessa on huoltamo ainakin yksi matkan varressa mistä saa jo täydennystä.  Siis aivan susia, pitää rehellisesti todeta. Mutta silti mukava lulla ajella.

Esillä 10 vastausta, 4,491 - 4,500 (kaikkiaan 31,421)