Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,521 - 4,530 (kaikkiaan 31,419)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Kyllä käsitykseni on että ei saa. koska olin ilman korttia kuukauden kun siirsin tyhjää kärryä . Rukkasivat juuri , minkälainen tuli en enää viitsinyt tutkia. 4200 kg ja yhdistelmäkuorma-autokortti pitää olla. Joo minulla on 2000 kg kärry ja 1650 kg neliveto , juuri pikku e riittää. Kuorma-auto korttiei riitänyt, vaikka 1970 vuonna riitti ka+ saman painoinen perävaunu kunhan ei ylittänyt 22 tonnia. Minun aikana muuttunut kymmenet kerrat. Alussa ei ollutkaan kuin yksi kortti sitten tarvittiin perävaunuun lisä tutkinto mutta vanhat sai ajella kuten ennenkin. Sitten tili se ammatti häslinki jolloin kortti muuttui ammatti kortiksi kun kävi lääkärissä. En käynyt nyt lääkärissä ja ka kortti lähti. Olisi vain 2 vuotta voimassa näillä muumioilla , ajelkoot nuoremmat.

    Gla Gla

    Jätkä: ”Nyt on jo järkipuhe uponnut sen verran. kiitos Pösön, että henkilöautossa ei tarvitse olla tuhat kiloa painavaa moottoria, joka syö varovaisellakin ajolla parikymppiä satasella.”

    Kuka vielä uskaltaa moittia tuota autovalintaa. Pösöhän näyttää olevan paljon enemmän kuin pelkkä auto. Toki palstan keskustelut taitaa olla hiukan Pösön työtä auttanut esim. litrojen muuttamisella euroiksi. Eikä Palinin myyntitykkikään osattomaksi jää Volkkarista antamallaan huikealla hyvityksellä.

    Planter Planter

    Tuttavaperheellä on uudenkarhea pösö 5008. Alkoi tökkiä eikä lähtenyt kunnolla käyntiin. Veivät huoltoon ja tuomio oli, että moottori vaihtoon. Ajettu alle 30.000 km. Eivät saanet edes mitään kärryä tilalle remontin ajaksi. 1,2 litarinen kolmisylinterinen turbo. Paikallisessa romukaupassa näkyi olevan useita samanlaisia moottoreita, joten lienee jokin tyyppivika, käytetään muissakin merkeissä kuulemma ainakin Fordisssa.

    Remie

    Minulta meni luottamus autokorjaamoon täysin. Turbobooster valo syttyi. Kun kuittasi, saattoi pysyä pitkään poissa. Meni korjaamoon , kertoivat että hiukkas suodatin on tukossa ja tubo sökö. Arvio 5500€. En jättänyt kun ajattelin että ei ne tuolla tavalla hajoa ja tukkeennu. Puhuin Motonetissä asiaa. Sain pienen putelin jonka kaadoin tankkiin maksoi 11€ . ja turbobooster sensori  kouraan jonka vaihdoin, 11,40 , valo oli vähän aikaa pimeä sitten syttyi. Menin tankkaamaan ja vaihdoin uuden turbobooseri sensorin , alkuperäisen. ja kippasin pienen pullon tankkiin , lähdin ajamaan valo sammui 4km jälkeen eikä sen koommin ole syttynyt. Auto pelaa kuin uusi. Bosch anturi ei toimi, pitää olla denso.Pojjaat korjamolla tiesi tietysti asian ja olivat helpon rahan perään, yli 5000€ olisivat netonneet jos olisin auton jättänyt sinne. Joka ainoa osa pitää merkitä että tietää mitä on vaihdettu ja aina vanha merkitty osa pitää saada itselle. Katalaa porukkaa.

    jees h-valta

    Planterille valistusta sen vaivan verran että Ford ja Peugeot eivät ole käyttäneet samaa moottoria eivätkä varmasti koskaan käytä. Fordilla on omatekele joka ei kyllä ole kehuja saanut mutta Puretecit pösöissä ja sitikoissa ovat kyllä kehuttujakin kestävyydestään. Ja mitä uudenkarheiden autojen kilometreihin tulee on jo tutkittukkin että tuontiautoissa lähes 20%:ia on mittaristaan koplattu pienemmille kilometreille. Ja muistutan myös että ranskalaisautojen mallit ovat kokeneet aika kovan muodonmuutoksen ja laadunkohennuksen viime vuosina. Esim vanha 3008 ja 5008 on aika eri tason autoja näihin uusiin verrattuna. Nehän olivatkin tila-autokorilla ja vanhoilla moottorikonstruktioilla.

    jees h-valta

    Jätkänkin revittelyyn senverran ettei ainakaan VW kahtakymmentä sadalla kuluttanut. ja aika vaikeaa on jopa letukalla saada sitä määrää menemään. Vielä hyvänä puolena ettei kuorma juurikaan vaikuta kulutukseen paljonkaan. Ilmanvastus noissa kanttinokkaisissa on se kovin kuluttaja ja vanha moottorikonstruktio toinen. Koska jenkeissä ei ole tarvinnut kulutuksia miettiä lähes ilmaisen polttoaineen myötä. Nyt kalusto sielläkin on ajassaan ja sähköisiäkin kehitetään ihan eturintamassa. Vaikkei Trump tykkääkkään.

    Peal

    Hybridihaapa on hyvä puu.

    arto arto

    Autobild 3 / 2015 – Ford Focus 100 000 km kestotestin yhteenveto
    Syytä juhlaan!
    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 hv on ollut Autobildin tunnetussa 100 000 km kestotestissä. Tässä juuri painosta tulleen Autobildin yhteenveto kyseisestä testistä.

    Suoraan testin tuloksista lainattuna, Fordilla olisi nyt syytä korkata kuohuvaa!      Ei se ford huono ole. Nuo 3 syl turbot rikkoo väärillä öljyillä vaatii ihan omat öljyt.

    Puuki

    Joo, näyttää tosiaan että Fordilla on eri moottorit kuin Pösöllä.  Planterin tarina kehuikin jo Pösön tapauksen melko selvästi.

    Uudehkoissa moottoreissa pitää olla mallikohtaisesti sopivat öljyt.  Ennen pikkufiatiin kelpasi riittävän hyvin  jäteöljytynnyrin pinnasta kaavittu mekaanisesti puhdistunut kierrätysöljykin.

    Jätkä

    Ei olisi millään uskonut, että Ford Focus on kestänyt satatuhatta km! Onkohan siinä kuinka mones moottori jo menossa?

Esillä 10 vastausta, 4,521 - 4,530 (kaikkiaan 31,419)