Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,531 - 4,540 (kaikkiaan 31,416)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    En saata uskoa että Ford on edelleen se 1970 luvun Escort joka kesti 20000km ja kone täysin loppu. Moottori oli sellainen firisiä, kierrokksia tolkuttomasti mutta vääntö tuskin lainkaan. Venttiilit paloi, sylinterit ja männät kului silmissä, laakerit loppui, Akselisto oli hempuli. Voi kauhia. Kun vertaa mosseen niin sehän kesti iäisyyden.

    Remie

    Olen joskus sanonut että kaikista autoista tulee lopulta  Opeleita ,pitänee vaihtaa ja sanoa neljä kirjainta joihin ei voi luottaa on Ford.

    Gla Gla

    Siis 100 tkm ja täällä hehkutetaan kestävyyttä? Kerrotaan matka kolmella ja katsotaan sitten.

    Jätkä

    Autohuoltamossa oli ”potilaana Toyota Corolla, jonka käyntiinlähtö oli vaivalloinen. (Syyksi oli löydetty sytytysjärjestelmään tullut vika.)

    Lohkaisin sivsta, että PYTTY VÄLJÄ”. Kokenut asentaja sanoi, että ei näissä pytyt väliinny vielä 500 000 km:n ajolla. On avattu kansiremontin taki moottoreita, joissa sylintereiden hoonausjäljet ovat kuin uudessa, vaikka puoli miljoonaa on ajettu.

    Kansiremontteja tehdään, kun jäähdytysneste on syystä tai toisesta kuumentunut liikaa.

    Focukselle tosin tulee jopa ennätys, jos sillä on päästy yli satatuhatta km kantta avaamatta!

    Rahamiehet, kuten esim arto – Eivät ole koskaan millään autolla joutuneet ajamaan sataatuhatta km. Maksimi on kolme vuotta autolla ja sitten Voortin liikkeeseen vaihtokaupoille – Uuteen.

    rööri roope

    Olen ajanut 1988 vuoden corollalla 1,6 se 550000 km ilman moottorin aukaisua eikä ollu edes paalikunnossa kelpasi eteenpäin ajoon.Ajoaika 12vuotta.

    Muuten 2004-2011 fordi kytti PSA:n kanssa kehittämiä diesel koneita.Fordin dieselit kokosi engelsmanni.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Ei ole tarvinnut monesti autoa ostaa elämän aikana, kun alla on bensa 1,6  Ford (Mondeo / Focus). Kummallakin meni 400.000 km vain normihuolloilla ja ovat käytössä edelleenkin.

    arto arto

    Siis 100 tkm ja täällä hehkutetaan kestävyyttä? Kerrotaan matka kolmella ja katsotaan sitten..     Se ollut vaan 100tkm kestotesti. Mennyt ilman mitään normihuoltojen lisäksi. Saksalaiset testanneet. En tiedä kuin kovia ne huijaamaan. Muuten fordin 1.0 egobuust koneet löytyy kohta mersun valikoimista. Miksiköhän heidän mielestä kestävin moottori. Ei ainakaan samoja vikoja kuin volkkarissa. Joissa ei kestä mikään. Onhan sanonta auringon kajosta, siellä volkkarien kokontumisajo moottorin keltainen vikavalo hehkuu. Merkkiliikkeellä huoltomies tuumannut ettei ole kunnossa jos ei jokin vikavalo pala. Kertoo jotakin.

    sitolkka

    Samoja koneitahan niissä voorteissa on käsittääkseni ollu ku monissa muissakin automerkeissä.

    Jätkä

    Suurin osa ajelijoista on tyytyväinen siihen autoon, jolla ajelee. Ainakin tuttaville ja naapureille kehuu omaansa – Kunnes vaihtaa merkkiä ja mallia. Tyyppiesimerkki on Jeessi, jolla muki kääntyi sen lisäksi, että takki kääntyi autoasioissa.

    Hän kyllä sen jotenkuten on nyt myöntänytkin. Mutta he, jotka ovat koko ajan ajaneet vain yhdellä ja samalla merkillä, kokeilematta edes esittelytilaisuudessa jotain muuta, luulevat, että heillä on vähintään hyvä auto.

    Minä ajelin hieman ennen ajokorttia – sanotaan nyt 4 – 5:llä erilaisella autolla. Autokoulussa ajettiin kolmella erilaisella autolla. Kortin saatuani vetelin aika pitkän reissun sen aikaisella Corollan esittelyautolla. Muija osti Minin ja kun sillä ajelin, tuntui SE istuvan tiehen ja käteen täydellisesti.

    Autojen tekniikka on kehittynyt siitä ja minulla on ollut monta kotteroa omistuksessakin. Pisimpään rullattu oli Diesel-Audi A6, jonka mittariin kerääntyi jotain 750 000 km. Kyllä sekin autoliikkeen asiapojan tyyräämänä ajamalla lähti kohti Tamperetta – ja täysin ilman ruostevaurioita jne.

    Aikaisemmin oli Diesel-Jetta, jonka mittarissa oli n. 600 000 km, sekin jäi autoliikkeeseen ajokuntoisena, mutta sen maalipintaa oli jo fiksattu ylimaalauksella.

    Jos vaikka VAG-autoissa vikavalotkin toimivat, niin yksi tosi hyvä puoli  niissä on ollut kymmeniä vuosia: = Ajo-ominaisuudet. Ja kun katselee vaihtoautojen listoja, niin Mersu, Audi, Skoda, Bemari, Volkkari ja Volvo ovat aina paljon ajettujen autojen kolungissa, jos sellainen kolunki löytyy.

    Otetaan vaikka samanikäinen Volkkari, joka on myynnissä samalla hintapyynnillä, niin varmasti lähes aina Volkkarilla on ajettu puolta enemmän matkaa. Silti Volkkari menee paremmin kaupaksi, kuin vaikka Focus.

    Gla Gla

    Se, että Focusta ei ole tarvinnut 100 tkm aikana millään tavalla korjata, on toki hyvä suoritus ja taatusti harvinaista. Mutta se ei kerro siitä, onko auto kestävä. Onko moottori kulunut jne. eli kuinka pitkä tuon auton elinkaari on. Vaikka toisesta autosta joutuisi matkalla vaihtamaan jarrupalat, levyt ja jonkun pakokaasuanturin, ei ole osoitus heikommasta kestävyydestä. Saksassa ovien ja koteloiden ruostuminen ei edes ole ongelma toisin kuin ainakin vanhemmissa Fordeissa Suomessa.

Esillä 10 vastausta, 4,531 - 4,540 (kaikkiaan 31,416)