Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,541 - 4,550 (kaikkiaan 31,413)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• arto arto

Itse en omista nykyään fordia. Mutta seuraava auto on varmasti ford. Volvo nykyinen. Monta autoa ollut 1 jopa volkkari joka oli oikea murheen gryyni. Sammuili tielle milloin huvitti.  Saksassa ovien ja koteloiden ruostuminen ei edes ole ongelma toisin kuin ainakin vanhemmissa Fordeissa Suomessa. Onhan mersussa aikoinaan ollut ruostumisongelma. Se ruosteen esto itse ruostutti pelli puhki, kyllä varmaan joka merkistä löytty niitä vikoja kun vaan etsii.

Jätkä

Monet täälläkin hehkuttavat merkkiliikkeen / auton edustuksen , hoitaman määräaikaishuollon olevan niin perusteellisen hyvää ja halpaa.

Hieman riippuu… – Joskus kuitenkin näyttää siltäkin, että valohoidostakin laskutetaan.

Katselin huoltokirjaa erään auton osalta. Kyseessä on nimenomaa määräaikaishuollot ohjelman mukaan.:

29868 km = Öljynvaihto, sisäilmansuod. Korroosiosuojauksen tarkastus.

60957 km = Öljynvaihto, kaukosäätimen paristo, sisäsuodatin, ilmanputsari, jarruneste, korroosiosuojan tarkistu, sytytystulpat.

89806 km = Öljynvaihto, korroosiosuojan tarkastus, jarrupalat taakse.

119016 km = Öljynvaihto, sisäilmansuodatin, ilmansuodatin, sytytystulpat.

151456 km= Öljynvaihto, sisäilmansuodatin, ilmansuodatin, Jakohihna ja kiristin, jarrupalat eteen.

Luonnollisesti öljyt, tulpat, jarrupalat, suodattimet ym laskutetaan työn ohessa.

Minun näkemys ja kokemus on noista töistä sellainen, että ainoastaan jakohihnan kanssa  huoltotyön kanssa voi kulua yli tunti, muut ovat lähes läpihuutojuttuja.

jees h-valta

Mikähän tuossa sitten on valohoitoa jätkän mielestä. Jos esim. korroosiosuoja oikeasti tarkistetaan jo pelkkä kotelotulppien nyppiminen vie jo aika pitkän tovin. Sisäilmasuodatin erittäin tarpeen, noita jätkän vanhoja diisselinpolttimia kyllä sauhuaa tämän tästä edessä. Kyllä minulla ainakin on huollon työn veloitus aina näkyvissä ja osaan suhteuttaa kyllä tehtyihin töihin. Ja ainahan ne myös vielä ennen auton luovutusta selvitetään suullisestikkin huoltajan kaas.

Visakallo Visakallo

Minä ainakin yritin vain kertoa, kuinka kilpailu on autojen huolloissa toiminut kuluttajan eduksi, eli merkkihuollot ovat joutuneet alentamaan huoltojensa hintaa aivan selvästi. Jokainen silti huollattakoon autonsa jatkossakin missä parhaimmaksi katsoo, tekee sen itse, tai jättäköön huoltamatta. – Heitäkin muuten löytyy yllättävän paljon. Loppujen lopuksi autonhuolto ja metsänhoito muistuttavat tässä mielessä hämmästyttävän paljon toisiaan. Huonoa ratkaisua ei ole kummassakaan varmaan kukaan ole tehnyt. Saatan olla ainoa koko palstalla, joka on tehnyt koskaan virheitä.

Kumikettu

Kyllä tulee tehdyksi virheitä autojen, traktoreiden ja metsän hoidossa. Runsaasti. Niiden kanssa tulee tulla juttuun. Omia mokia kaikki. Ei ilkeä yksilöidä, mutta rehelliselle Visakallolle lujasti myötätuntoa. Aika paljon tulee mokia niin, että on pakko tehdä itse kaiken, minkä kuvittelee osaavansa ja pystyvänsä. Sitten ei osaa tai pysty oikeasti. Oppi jää kuitenkin käteen, mikä on arvokasta.

Remie

Yhdyn Visakallon virhelistaan, Mikään virhe ei ole jäänyt tekemättä , kaikki on tunnollisesti hoidettu.

Remie

Surulla on todettava että jokainen vetää kotiin sumeilematta, röyhkeys ja häikäilemättömyys on nykyaijan trendi. Palvelut ja kohteliaisuus myytiin EU:n myötä, näin se vaan on ikävä kyllä. En yksilöi jokainen kyllä tietää kohteet Uutisista tuttuja aiheita, ja muut päälle.

Jätkä

Jeessi. Sinulla kun on rahaa niin, että et paskalle taivu, niin varmaan tunnet itsesi tärkeäksi (sitä toki Palinille oletkin) , mutta mielestäni valohoitoa on, kun esim listalla olevien raitisilmasuodattinen vaihdon ja öljynvaihdon on laskettu kestävän kolme tuntia.

Korroosiosujauksen tarkistusta ei kylläkään tehdä irroittamalla koteloiden ruiskutusaukkoja. Tuo tarkastus on vain silmämääräinen katselu niistä kohdista, joita hiekkasuihku ja mahdolliset pohjakosketukset massausta kuluttaa. Siis ei tehdä yleensä mitään.

jees h-valta

Takuun säilymisen edellytys kuitenkin joten sinällään sen tarkistuksen tekoon ja sen autoilijan hyötyyn riittää silmämääräinen ulkopintojenkin tarkastus, jos maahantuoja sen noin hyväksyy. Minulla ainakaan ei ole yhdessäkään huollossa ollut tällaisista vanhakantaisista mitään mainittunakaan joten oletan lähinnä jätkänkin elävän aikaa siltä kultaiselta kuus-noh ehkä seitenkymmenluvulta. Silloinhan kaikki ruostui käsiin vaikka kaikki mainosti massauksensa olevan niin hirveän hyvä ettei auto ruostu ikinä. Sanoisin että kannattaa katsoa että ostamassaan autossa on hiukan sinkittyä koria edes alaosan rakenteissa. Se on paljon varmempi tae kuin aivan susijasekundajälkimassaukset.

Jätkä

Jätkän ostaessa ensimmäisen uuden Volkkarinsa v -82, se oli sinkityllä korilla ja kotelot olivat kuumavahatut sisältä. Pösössä ei ole vielä sellaisia toimenpiteitä tehty. Myös Korealaisten – ainakin alusta, on todella hyvin galvanoiti.

Eurooppalaisten käyttämä sähkösinkitys on mielettöman ohut, mutta kykkä se hieman suojaa. Maali vaan ei tahdo aina pysyä, vaan suorastaan hilseilee joissakin autoissa.

Hiekkapuhallus auton alla syö kyllä sinkin ja massan pois , joten olisi syytä huollon yhteydessä jopa paikata muutamiaen kohtien suojausta.

Missähän Jeessiä on pidetty? – Tynnyrissä varmaan, kun hän kuvittelee, että huollossa tirkistellään koteloihin! Siellä ei ole mitään nähtävää, ellei niitä ole ruhjottu hajalle. Ruostesuojaus kaipaa täydennystä vain ulkopuolelta, jos sellainen on kunnolla tehty joskuskaan. Koteloita ei taida suojata sisältä muut kuin Saksalaiset?

Ovien sisälle kannattaisi suhauttaa kotelonsuoja-ainetta, jostain kumman syystä ne näyttävät aika monessa autossa alkavan kukkimaan jo nuorena.

Esillä 10 vastausta, 4,541 - 4,550 (kaikkiaan 31,413)