Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,551 - 4,560 (kaikkiaan 31,375)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Terva on hyvä ruosteenestoaine auton pohjaan.  Mutta kun se on  liian halpa tapa suojaukseen, niin ei ole ”hyväksytty virallisesti” siihen käyttöön.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun katsoo Korean kiesin alle, siellä ei ole mitään tervaamista, kaikki on suojattu, riittää kun pesee tukivarret painpesurilla ja suihauttaa päälle wd40.

    Puuki

    Huonoja kohtia on jokaisessa kiesissä. Koreankieseissä kuulemma huono maalipinta on usein se heikoin kohta.  Sama vika oli aikoinaan esim. Opelilla .

    Remie

    Jätkä on tietoinen ja asia linjalla pakko myöntää. Toisekseen on asioita joita voidaan verrata. Omakotitalo ja uusi auto , lähes sama hintalappu. Olen varma että omakotitaloa ei vaihdeta yhtä usein eikä edes huolleta yhtä usein kuin niitä autoja. Arvot on aivan päin helve,,,,ttiä. Autoja suoltuu liukuhihnalta ja on tusina tavaraa kuin olut tölkkejä. Laittakaa nyt ne arvot kohdalleen ja miettikää mitä arvostatte. Kaupunkilainen ei tarvitse autoa lainkaan, mutta asunto pitää olla jokaisella. Kun kannatte miehysyyttä mukananne niin olkaa myös sitä. A.Jalkasesta mallia, ajetaan sillä kotterolla niin kauan että sen kotteron konstit menevät ylivoimasekseksi ja sitten jollekkin hyviä varaosia, A.Jalkanen ehkä ajelee vielä sillä konstikkaalla kärryllä. Hän tarvitsee kaiken tunnustuksen ja urhoollisuus mitallin , miksi kasvattaa kauppavajetta kun emme itse osaa täällä tehdä mitään, velaksi niitä rasseja ostetaan , jos teillä onkin rahaa niin valtio rypee konkurssin partaalla. Hallitus lyö nuijalla pöytään ja metsät myydään valtion laskuun yhteisen edun hyväksi että saadaan velat pienenettyä tai edes hetkeksi pysähtymään. Eihän ne metsät mihinkään riitä sitä velkaa on niin hiton paljon. Miettikää paljonko pitää metsää myydä että saa tuon vikavalosekamelskan kotiin kiiltävässä paketissa joka velvoittaa ja orjuttaa öin ja päivin, ajatuksianne ette saa irti vaikka olisitte äitinne hautajaisissa niin noihin auton tekeleisiin puheenne menee.

    Remie

    Tolopainen lopettaa tuon vahingoittavan ihnformaation jakamisen. Tulopaisen kanntattaa oman auton pultit käydä WD 40 lävitse , mitään pulttia ei vuoden päästä saa auki. Tuo petrooliin tehty seos joka tunkeutuu joka ainoaan rakoseen ruostuttaa veden kanssa aivan tautisen tehokkaasti. Olen kaivanut noita pultteja auki johon tuota irroitusainetta , ne ovat ikuisesti kiinni. kunnes ruoste poistaa koko pultin. Vetäkää sitä tervaa joka on riittoisaa eikä ruostuta. Sitä on pakattu myös dödö pulloon.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Täytyy valitettavasti oikaista Remie käsitys: vanha hyvin palvellut Yetini on myytävänä. Varmasti hyviä kilometrejä paljon jäljellä. Vaihdoin uudenaikaisempaaan Atecaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Minulle riittää, että autoon ei tule ruostepilkkuakaan 8v aikana ja siihen ei pääse yksikään länsiauto. Remie ei tunne wd 40 ominaisuuksia, joka ainut pultti on lähtenyt auki johon sitä olen tohottanut, lisäksi suojaa pinnat kosteudelta, jopa nahkakengät saa nopeasti käsiteltyä.

    Saattahan se auto ruostua, jos alustassa on sentin savikerros, jonka alla metalli pysyy kosteana, auton alusta pitää pestä säännöllisesti.

    Puuki

    Minullakin sattuu olemaan juuri 8 vuotta vanha länsiauto. Ei löydy ruostepilkkuakaan, ei niin  mistään.

    Remie

    A.Jlkanen . Et kuitenkaan 600 000 € uutta autoa ostanut kuten monet muut palstalla antavat ymmärtää. Nyt alkaa kiesi sanasto ja Koera esiintymään, kohta ollaan taas raiteilla. Kiitos A.j

    Remie

    Juu minullakin valtavasti pultteja lähtenyt auki enkä ole tohotellut yhtään mitään niihin. Vesi vaseliini tai sinkki on oikea aine laittaa kierteeseen niin ei ruostu. Auton suojauksessa sinkin ylivoimaisuutta korostetaan turhaan juuri kuten ketjussakin ilmeni. Sinkki alkaa liukenemaan veteen +15C ja kiihtyy mitä enemmän on lämpöä. Sinkki toimii pienellä lämpötila alueella. 0alapuolella oleva metalli ei ruostu. Lisäksi soinkillä on taipumus anodisoitua jolloin syöpyminen kiihtyy. Katto peltiä kun pitää nipussa ulkona  niin sinkki vesi alkaa lirisemään nipun päistä , sinkki liukenee pois. Terva on siitä ihmeellinen että ei juurikaan liukene mihinkään.Suojaa erittäin hyvin . Jos ketjussa on vanhija kuorma-autoilijoita niin muistavat että pyörän pultit tervattiin ennenkuin kierrettiin kiinni, tämä toimi takasi sen että pultit sai myös auki vaikka 20vuoden päätä. WD on vain rahastus kikka, jonka tehoaine on petrooli ja moottori öly, lisätty hajuste.  Kaikki ei ole tehokasta mikä löyhkää muulle kuin uloste.  Sinkittyyn autoon saattaa ilmestyä kämmenen kokoinen kohouma , kun painaa sormella , oohps , ammottava aukko syntyi. Sama alustan osat, takapyörän tuennat yleensä ruostuu ja iskunvaimententimenbkorvat ja jousien kiinityskupit. Jarru kilvet ja muut sellaiset paikat jota saavat lämpöä. Iskun vaimentimen suojaputket yleensä rapisee pois. Sinkki voi tuoda vaarallista turvallisuuden tunnetta. On aivan järjetöntä verrata 11000€ ja 70000€ autoa. Pitää verrata saman hintaisia autoja keskenään.

Esillä 10 vastausta, 4,551 - 4,560 (kaikkiaan 31,375)