Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,561 - 4,570 (kaikkiaan 31,364)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • eero heikki eero heikki

    Eräs tuttu oli lähtenyt autolla pois ajamaan parkkihallista,niin auto oli hypähtänyt seinää vasten ja menettänyt ohjattavuutensa,hinurikuski oli pikaisesti vilkaissut alle ja huomannut olevan poikki yhtä sun toista,hyvä ettei liikenteessä ole sattunut !

    Tolopainen Tolopainen

    Peltejä ei tietenkään saa pinota päällekkäin sateeseen. Peltien välille syntyy galvaaninen korroosio ja sinkki alkaa syöpyä ensimäiseksi. Siihen sen suojaus perustuukin, luovuttaa elektrodeja terästä helpommin. WD 40 ei sisällä tippaakaan petroolia, mistä moinen höpinä. Terva on syöpävaarallinen aine. Aikä hämmästyttävää, että Vianorilla käyttivät tervpohjaista litkua pulttien irrotukseen.

    Remie

    Noita näkee aika usein että pyörä on vinttarallaan , koko pyörän tuenta revennyt irti. Eräs kaveri oli tulossa katsastuksesta kun jousi oli työntynyt renkaaseen sisään , koko MacPerson systeemi kiertynyt akselin ympärille. Aikoinaan 96Saabin pakoputki lähti irti 100 vauhdissa , tökkäsi renkaaseen ja niputti kaikki vetoakslin ympärille , auto pyöri muutaman kerran katon kautta. Poika poloinen oli pitkään ilman autoa. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Muutama viikko sitten tuossa tiellä paloi Volvo , liekö sähkö vai mikä . Autoa ei kyllä siitä saa kun oli oikein sulanut pellitkin. Asvaltti on siitä kuopallaan.

    Remie

    Pidän – navan akusta niin löysällä että saan sen tarvittaessa käsin auki. On hyvä vakuutus. Katsastus joskus huomauttaa mutta nielee ylpeytensä kun kerron miksi niin on. Jos autoon tulee oikosulku, niin navan irrotus voi aiheuttaa kovan räjähdyksen , vety on hyvin arka kipinälle. Eikä se ole mikään poks vaan oikein jytky. Akun palaset lentää 800 m sekunnissa akkuhapon saattelemana. Kokemusta on kun annoin lisävirtaa ja kaveri käynnisti samaan aikaan kun kytkin kaapelia kiinni. Lähin lätäkkö on silloin tarpeen.

    Tolopainen Tolopainen

    Tapansa kullakin, uusissa autoissa on päävirtasulake, monissa koneissa myös päävirtakakaisija. Ei tarvitse akunkaapeleihin koskea. Jos joku vanha romu syttyy sen kannattaa antaa palaa, johtojen paloa ei korvata

    Puuki

    Oikea terva ei ole syöpävaarallista. Jotkut muut kemikaalit sitä on.

    EU:ssa oli yhteen aikaan tulossa direktiivi, että kaikki  kyllästysaineet pitää rekisteröidä terveydelle haitallisina kemikaaleina. Terva sai siitä lopulta ihan oikein vapautuksen.

    arto arto

    Empä ole WD 40 muuta käyttöä keksinyt eräretkillä pumpulipaloon wd 40 ja tiiviiseen peltirasiaan olkoon keli mikä vaan tulet saa syttymään. Kipinä tuluksilla aina syttyy. Tulitikut ja sytkäri ei toimi pakkasessa ja tuulessa. Siksi sitä. Kulkevat aina repussa.

    Tolopainen Tolopainen

    Petroolia ei saisi syttymään kovin helposti pakkasessa, joten ei ole petroolia. Erilaisia hiilivetyyhdisteitä on äärettömän paljon ja joka vuosi tulee lisää.

    Remie

    Arto ! Hieno vinkki, pitääkin hankkia pikku pullo varalle.Ruosteisiin pultteihin se ei tehoa, kuolema tulee ennen kuin irti lähtee, sen verran on kokemusta. Humpuukia siihen tarkoitukseen.

    jees h-valta

    Voi hyvät pojat. Laittakaa rasvaten tärkeämpiä pelejänne. Autoon ei kannata uhrata muuta kuin bensaa tankkiin ja huollot mitä tarvitaan. Tuokin aivan älytöntä että auton pohjaa pitäisi alkaa plankkaamaan. Toki tosi on että koreankippanaa on sieltäkin pakko rasvata jos meinaa edes takuuajan umpeuttaa kunnialla. Kovalla työllä siis.

Esillä 10 vastausta, 4,561 - 4,570 (kaikkiaan 31,364)