Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 31,363)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • oksapuu

    WD-40 on nyt sellaista yleistököttiä…

    Hyllyssä kun pitää terva-, irroittaja- ja voitelu-vaseliini spraytä niin pärjää jo aika pitkälle…

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Aikanaan kun olin merellä, niin kannella olevat esim höyryputkistot olivat melkoisia ruosteen pesiä, kun Atlantin vesi pääsi niitä silloin tällöin huuhtomaan. Minun hommanani oli yhdellä reissulla uusia kaikki höyryputkistojen laippojen pultit. Tavallinen apukoneissa käytetty dieselpolttoaine, sellainen ruskea ”nafta” oli hyvää muttereitten irroittamiseen. Piti vain edellisenä päivänä kastella kaikki mutterit laipasta. Sitten uudet pultit ja mutterit. Kierteisiin siveltiin grafiittileseen ja  sylinteriöljyn seosta, että seuraava vaihtaja pääsaisi helpommalla.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä siihen pösön huoltamiseen todella pitää uhrata, kiesin huoltoon meni hiukan yli 200€ ja korjaamolle taisi tulla tappiota, kun vein takaisin en hyväksynyt puutteellisesti tehtynä, yli kolme tuntia tekivät töitä. Nykyisin kun autolle teettää mitä tahansa, voi varautua siihen, että uusiksi menee yleensä aina, osia saattaa puuttua ja paikkoja on rikottu, pyörien suuntaukset on pielessä ym. pientä. Mutta vielä ei ole jäänyt selvittämätta ja korjaamatta, haen tarvittaessa rahat  pois ja vien toiseen paikkaan, korjattavaksi, se on kuluttajalla nykyisin hyvä oikeusturva.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Nykyisin kun autolle teettää mitä tahansa, voi varautua siihen, että uusiksi menee yleensä aina, osia saattaa puuttua ja paikkoja on rikottu, pyörien suuntaukset on pielessä ym. pientä.”

    Tasan eivät näköjään mene onnenlahjat autojen huollossakaan. Minulle ei ole vielä käynyt kertaakaan noin 44 vuoteen, mutta vielähän tässä kerkiää tapahtua mitä vain.

    jees h-valta

    Visakallolla on sitten täsmälleen samat olleet elkeet kuin minullakin. Ei ole osunut vielä laiminlyötyä huoltoa kohdalle. Mutta jospa vaikka innostuisi kokeilemaan kaikki villit pajat jota ennen tietysti kannattaa vaihtaa auto sellaiseen koreanräpistykseen jota jo verstaalla kuin verstaalla katsotaan kuin halpaa tarjousmakkaraa. Varsinkin jo aikansa eläneenä versiona.

    Tolopainen Tolopainen

    On perhepiirissä muitakin autoja, joiden huolloista olen kuullut. Ei ole Mazdan huollossakaan kehumista ja umpion vaihto maksaa 1,5k€, lisäksi niissä on tyyppivikana päivävalojen sammahtaminen muutamassa vuodessa. Ford huolto on myös aivan ala-arvoinen auto ei ole koskaan kunnossa korjauksen jälkeen. Kun ei autoista mitään tiedä, eikä edes avaa konepeltiä, ei sitä huomaa, että umpion vaihdossa on osia rikottu ja kiinnitysruuveista vain osa on paikoillaan. Mazdan pito vaatiikin hyvät metsät.

    Yksi tuttava tuli kerran kylään Fordilla mökillemme huollon jälkeen, kehotin tarkistaman öljyt, oli lähes puolessa välissä ja auton alla iso öljyläikkä, öljynsuodattimen  kiinnitys oli jäänyt hiukan löysälle. Moottori alkoi hälyytellä kun lähdimme ajelemaan, oli kuitenkin vikana se kuuluisa pakokaasujen kierrätysventtiili. Auton öljy riitti takaisin ajoon korjaamolle.

    Jätkä

    Jeessi ”-Voi hyvät pojat. Laittakaa rasvaten tärkeämpiä pelejänne. Autoon ei kannata uhrata muuta kuin bensaa tankkiin ja huollot mitä tarvitaan. Tuokin aivan älytöntä että auton pohjaa pitäisi alkaa plankkaamaan. Toki tosi on että koreankippanaa on sieltäkin pakko rasvata jos meinaa edes takuuajan umpeuttaa kunnialla. Kovalla työllä siis.”

    Jeessillä on hieman eri asema kuin meistä suurimmalla osalla.  Hähellä on rahaa niin, että ihmettelen ihmettelen sitä, miksi hän osti niin halvan auton – ja sitä, miksi hän ei ole sitä jo vaihtanut! Kun ostaa uuden auton ja käyttää sitä huolto-ohjelman mukaisesti huollossa, ei parin vuoden aikana ole konepellin alle mitään asiaa, ellei tuulilasin pesunestettä tarvitse lisätä.

    Ennen sanottiin, että ”Huoleton on hevoseton mies”. Nykyään voisi sanoa, että huoleton on mies, jonka autosta huolehtii muut.

    oksapuu

    Jos sen auton ottaa yksityis-liisarilla niin aika huolettomasti voi ajaa kaksi- tai jopa kolme vuotta…

    Muistaa vain välillä käyttää merkkihuollossa…

    arto arto

    Nykyaikaisia autoja ei nykysin hitsailla pohjasta, Liimalla uusi paneeli kiinni siinä se.

    Jätkä

    Ei puhkikuluneen ruosteenesto massan päälle hitsata mitään, eikä edes liimata. Nykyohjeet käytännössä kieltävät esim kynnyskoteloiden korjaamisen hitsaamalla, mutta ei missään tapauksessa hyväksy uuden kotelon kiinnittämistä liimalla, vaan se pitää hitsata tukevammin kuin mitä se on tehtaalla pistehitsillä ollut.

    arto. Volvon muutamia malleja tehdään samassa paikassa kuin Mitsubishiä , ja Mitsun osistakin ne kootaan.

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 31,363)