Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,661 - 4,670 (kaikkiaan 31,499)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Remie

Minkä firman lanaa vetelet kantojen juurien jakivien välissä. Varmaan aika mielenkiintoinen vempain. Oletko saanut kaikki haitakkeet kaupaksi vai itsekkö veit kaatopaikalle?

Tolopainen Tolopainen

Taisi olla parikymppiä kiinto kun möin, oli kaksi kilpailevaa tarjousta. Niin 50€ netto menee polttoaineeseen hehtaarilla kun kerää oksat. Eli kymmenkertainen tuotto pääomalle.

jees h-valta

Minäkin myin kyllä hakkuutähteet mutta en itse kyllä häälähdä niiden eteen. Mutta sillä saa mukavat liksat firman metsurin palkkoihin, hän kun laittaa taimet maahan ensi keväänäkin. Itse harrastelen täällä lähikohteilla turvealoja. Mukava pudotella pehmeeseen turpeeseen männyntaimet.

Tolopainen Tolopainen

Tarkoitit että lahjoitit ne, tuotto menee keräyskuluihin.

MJO

Niin 50€ netto menee polttoaineeseen hehtaarilla kun kerää oksat. Eli kymmenkertainen tuotto pääomalle

Ryynätä vähintään työviikon, että saa muutaman satasen??

Mulla se vasta on kova tuotto pääomalle, kun ajan 2 km työmatkan. Tankillisella tienaa väh. 20000e palkkana. Kulunutta työaikaahan ei lasketa.

Visakallo Visakallo

Tolopaisen jutuista saa kyllä sen käsityksen, että traktori on munaparilla hankittu.  Kun yhtiö maksoi pystykaupassa minulle kaksi tonnia hehtaarin hakkuutähteistä, niin eipä ollut tarkoituksenmukaista itse siellä aikaa viettää.

Remie

Tolopaisella voi olla 2miljoonaa hehtaaria tuota hommaa niin kyllä sillä jo vähän aikaa porskuttaa. Hänellä on ne huippu menetelmät, me muut teemme jotenkin väärin.

Tolopainen Tolopainen

Se on ammattimiesten hommia, jää harjakaiselta ja Visalta keräämättä. En suosittele alkamaankaan, jos ei ole kuormaajan köyttökokemusta vähintään kolmekymmentä vuotta.

jees h-valta

Osta nykyaikainen kuormaaja Toloppa niin ei tarvitse vanhan solkon kanssa kinata ja pelata. Kun on sähköiset esiohjaukset ja heilahduksen vaimentimet on työ aika simppeliä jo muutaman käyttökerran kokemuksella. Suositan Keslaa vaikka ei mainostaa saakkaan. Siihen vielä vetävä kärry niin alkaa risut kulkea. Vaikkei siinä kyllä palkoille pääsekkään kuten Visa jo mainitsikin.

Jätkä

Maataloustraktori ja siihenlisätty ”Silakkapuntari” minkälaisilla varusteilla tahansa jää lelujen sarjaan metsäajossa oli veto taikka ei. Jo pelkkä tukijalkojen kanssa vehtaaminen on ihan p**ceestä, samoin kuin ohjaamon sopimattomuus oikeaan työntekoon. Takaa-ajolaitteet eivät paljoa tuottavuutta lisää, mutta suurin puute on kuormatilan pienuus.Maataloustraktorin metsäkärryyn ei mahdu kuin neljäsosa siitä tavaramäärästä kuin metsäkoneen karikoiden väliin mahtuu. Lisäksi metsäkoneiden säätyvätilavuuksiset pumput syöttävät öljyä siihen tahtiin, että koura liikkuu kuin ajatus. Kuskilla on vielä lappu lattialla, jolla kuuluvat polkevan varvia myllyyn isommissa liikkeissä.

On järkyttävä ero Silakkapuntarin nivelien tapeissa / laakereissa verrattuna metsäkoneiden kuormaajien niveliin.

Esillä 10 vastausta, 4,661 - 4,670 (kaikkiaan 31,499)